Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lucas stelt zich voor (Luvasom)

Ja, hoe stelt een schrijver/historicus zich hier voor? Door kort terug te gaan in de tijd. Al sinds mijn late puberteit ben ik bezig met historisch onderzoek en creatief schrijven: artikelen, gedichten, proza en veel lange brieven in een soms gedragen stijl. Ik voel me verwant met de Europese Romantiek en haal daar ook mede mijn inspiratie uit. Er staat nog een doos vol schrijfsels en hele en halve manuscripten op zolder, maar die zou ik niet graag hier delen. Het zijn de jeugdzonden van deze schrijver of beter: zijn vingeroefeningen. Ik heb ook jaren gehad waarin ik bijna niets nieuws schreef, behalve ambtelijke brieven en vrolijk gekruide verslagen van vergaderingen. Nu ben ik mezelf aan het heruitvinden als schrijver. A clean sheet, een schone lei. 's Kijken of ik het nog kan en durf: creatief schrijven en daarin steeds wat dieper durven te gaan. Soms zal ik toch uit mijn archief iets delen, om uit te vinden of het wellicht toch een meerwaarde heeft. Maar ik hoop hier ook nieuwe verhalen te mogen delen, mezelf kwetsbaar opstellend daarbij. Tot slot zal ik vooral gedichten van (hopelijk) opbouwende kritiek voorzien. Maar goed, niet alles tegelijk. Ik ga eerst deze site verder verkennen en jullie komen mij vanzelf weer tegen.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel! Er valt hier veel te (her-)ontdekken voor mij, zoveel is me wel duidelijk na de eerste 48 uur hier schrijvend en lezend te hebben doorgebracht. Nou ja, niet de hele 48 uur, uiteraard. @ Thomach: heb je de Reve-biografie al helemaal gelezen?