Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dit is Marianne...

Daarnet las ik vluchtig over de tekst van mijn introductie hier. De tekst komt uit 2013. Inmiddels is het 2021. Ik merk dat mijn manier van schrijven in de jaren erg is veranderd. Ik wil deze introductie in zijn geheel herschrijven en iets meer vertellen over mijn huidige ambities. Dat doe ik in de nabije toekomst. ;) 

Wat ik kan vertellen is, dat het gedichtenbundeltje er is gekomen. Begin 2015 kwam het uit. "Wanneer het zachtjes liefde regent'. Het is toch wel een persoonlijk documentje geworden over een periode die afgesloten is. Momenteel ben ik een tweede boekje aan het samenstellen. Het is tevens de reden waarom ik hier weer inlog. Ik wil een stuk laten proeflezen.

Tegelijk schrijf ik alsnog die autobiografie. Ik heb lang niet kunnen schrijven. De omstandigheden waren niet ideaal en ik miste de inspiratie. Veel gebeurd, maar zeker ook mooie gelukkige dingen. 

Een hartelijke groet voor de lezer en wie weet nog eens tot ziens hier.

Marianne

...

Hieronder de oude tekst

Er leeft een wens, mijn eigen gedichtenbundel, een prentenboek ter nagedachtenis aan een mooi kind, een boek schrijven, korte verhalen.. Dat zijn meer wensen dan een. Op persoonlijk gebied is me in een stroomversnelling ontzettend veel gebeurd in de afgelopen jaren. Terwijl er al zoveel viel te vertellen. Er komt een dag dan wil ik werk gaan maken van mijn dromen. De eerste stap is al voorzichtig gezet. Blogs en korte verhalen schrijf ik vanuit een inspiratie of om een verkregen inzicht te delen. Dichten doe ik vanuit een gevoel, mijn emotie en ervaring. Het dichten werkt niet door het af te dwingen of "er voor te gaan zitten". De woorden komen zoals ze doen. Eigenlijk heb ik nog niet eens zoveel geschreven. Het zijn woorden die vertellen over verlangen. Er is vast nog veel te leren over techniek. Toch geef ik de voorkeur aan de vrijheid, liever dan vastgestelde regels. Ik deel de schrijfsels op sociale mediums. De reacties motiveerden om er meer mee naar buiten te komen. Liever nog bereik in een groter publiek, maar daar ben ik (nog) niet actief naar op zoek geweest. Drie van mijn gedichten zijn opgenomen in een gedichtenbundel genaamd " "Kom dicht bij mij - Een opkikker voor jou!" , uitgekomen in mei 2012. De bundel heb ik mede geredigeerd. Wat ik hier zoek is een weerwoord, kritiek om van te leren, gelezen worden en misschien wel de motivatie om waar te maken wat in mijn hart leeft. De tijd is nu. Ik ben een vrouw, een moeder, een vriendin. 46 jaar. Drie kinderen in de leeftijden van 13, 18 en 19 jaar. Twee poezenbeesten. Muziek, film, musea, natuur en schrijven, mijn interesses. Meer lezen en reizen is een doel. Dit is een nieuw begin na een levensgrote teleurstelling. Heel soms brengt pijn je juist de mooiste dingen. ....... 22 november 2015 Sinds mijn aanmelding en tekst hierboven zijn er twee jaren voorbij gegaan. Ik zie dat ik enkele gegevens zou willen aanpassen. Dat is iets voor later. Inmiddels is er een gedichtenbundeltje van mij uitgekomen genaamd 'Wanneer het zachtjes liefde regent'. Deze schreef ik onder de naam Marianne van Doesburg. Zoals in mijn eerste zinnen hierboven, liggen er nog een paar wensen. Waarmaken van wensjes, lukt soms echt! Hartegroetjes, Marianne

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent vast een prachtmens. Wat een kracht om zo je eigen weg te gaan. Bravo!