Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi hoi

Hallo medeschrijvers, Voordat ik hier eens even lekker op het forum ga rondsnuffelen, is het wel zo netjes om me even voor te stellen :) Ik ben Sabine (36 jaar) en heb, net als velen van jullie waarschijnlijk, het verlangen om mijn verhaal met de 'wereld' te delen. Als kind zat ik bomvol fantasieën en verzinsels, wat zich toen alleen nog maar uitte in de avonturen die mijn playmobiel poppetjes en later barbiepoppen meemaakten, maar dat ik ze had was wel duidelijk. Later maakte ik kennis met mijn pen en begon ik het op papier te verwoorden. Ik won de derde prijs bij een schrijfwedstrijd van de plaatselijke bibliotheek. Het is jammer dat ik nu geen idee meer heb wat ik toen geschreven heb. Ik heb het helaas niet meer. Ik geloof niet dat mijn ouders het bewaard hebben. Mijn schrijven werd ook niet echt verder gestimuleerd, wat ik nu wel jammer vind. In ieder geval ben ik het wel altijd blijven doen. Verhalen, gedichten, songteksten en in 2007 bracht ik in eigen beheer een Engelstalig boekje uit. Het was in eerste instantie niet de bedoeling. Ik wilde gewoon iets maken voor mijn idool, de Amerikaanse zanger, Josh Groban. Zijn muziek was een inspiratie voor mij en ik wilde iets terug doen, maar tijdens het schrijfproces kwam ik er al gauw achter dat andere fans van Josh het eigenlijk ook wel wilde hebben. Zodoende liet ik een oplage drukken en verkocht het aan verschillende fans in Nederland, Duitsland en zelfs Amerika waar ik later heen ben geweest om wat boeken te signeren. Nu moet je hierbij niet aan honderden boeken denken hoor, maar het was een superleuke tijd! Ik werd geïnterviewd voor het Brabants Dagblad en kwam op de lokale tv en radio. Het belangrijkste en allerleukste was echter de overhandiging van mijn boek aan Josh zelf. Een droom die uitkwam. Het boekje bevat stukjes tekst aan Josh gericht, gedichten en foto's en het heet: Reflections of a brainjoshed mind. Een aantal jaren geleden begon ik ook aan een verhaal. Ik weet eigenlijk nog steeds niet goed onder welke genre ik het zou moeten plaatsen, maar ik noem het altijd een spirituele roman. Ik was in ieder geval heel goed op weg, het voelde goed en ik had er heel veel plezier in maar toen gebeurde het...Mijn computer crashte!! :( Ik was alles kwijt. Ik heb de ogen uit mijn kop gejankt en kon mezelf er lange tijd ook niet meer toe aanzetten om het weer van voren af aan op te pakken. Tevens slokte het leven al mijn tijd en energie op en er was geen plek meer om te schrijven.Tot dit jaar. Ik raakte overspannen. Mijn leven stond eigenlijk helemaal op z'n kop en ik moest rust nemen wat niet meeviel. Ik moest beslissingen nemen, knopen doorhakken en min of meer opnieuw beginnen en ergens in dat proces kwam dat verhaal van jaren geleden weer naar boven. Ik heb het weer opgepakt en ik heb me er nu ook even volledig in gestort. Het schrijven geeft me een goed gevoel, alsof ik doe wat ik hoor te doen. Dit najaar ga ik een cursus creatief schrijven doen en daar heb ik ontzettend veel zin in. Het schrijfproces gaat echter wel met pieken en dalen. Ik kan er helemaal tevreden en met hart en ziel mee bezig zijn, maar dat kan ook ineens omslaan naar onzekerheid en ontevredenheid en dan heb ik momenten dat ik het allemaal niet meer zie zitten en het bijltje erbij wil neergooien. Het valt soms ook niet mee als het er niet helemaal uitkomt zoals je wilt en je dag en nacht bezig bent met je verhaal en je personages. Ik hoop hier mensen tegen te komen die precies weten wat ik bedoel ;) Zo, toch wel een lang stukje geworden en dan te bedenken dat ik een paar minuten geleden niet wist wat ik hier neer moest zetten hahaha. Groetjes Sabine

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke introductie! Welkom Wat dacht je van proeflezen?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik weet wat je bedoelt :D Ik weet ook wat het is als het leven in de weg van het schrijven gaat zitten... Maar het komt altijd weer terug. Het schrijven, en het leven ook.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik herken mezelf ook in delen van je verhaal. De fantasie, maar vooral het schrijven komt in golven. Het overspoeld je en vraagt al je aandacht om even later meer afstand te nemen, zodat je ineens met andere ogen ernaar kijkt. Wat een leuke ervaring met je fan-boek, en wat vervelend dat je roman destijds verdween. Maar misschien schrijf je het verhaal nu anders en beter. Het heeft zich een tijdlang kunnen ontwikkelen in je hoofd. Veel succes met het opnieuw onder woorden brengen ervan. Van harte welkom en heel veel plezier op deze site!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Die fases van er helemaal inzitten en dan weer denken dat het niets is, is voor elke schrijver denk ik herkenbaar. Wat vreselijk dat je toen je manuscript bent kwijtgeraakt! Dat zal je nu vast niet meer gebeuren, maar ik heb toch nog een goede backuptip: dropbox. :)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Sabine, Ik heb net een cursus Schrijven gehad en ben ook nieuw! Wat leuk dat je ook Creatief Schrijven gaat volgen.... Groet, Nico

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Welkom Sabine. Praat me niet van crashen. Daardoor heb ik ook al heel wat verhalen verloren. Inmiddels zet ik ze op een usb-stick. Maar soms vergeet ik dat. Dus ja, ik begrijpt je teleurstelling. Je bent echt niet de enige van wie het leven af en toe op zijn kop staat. Daar kom je wel achter, hoewel ... Je introductie was inderdaad lang. Niet te lang, hoor. Best leuk. Ik hoop dat je weer wat plezier krijgt door dit forum.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met 'leuk' bedoelde ik ook niet het crashen of het overspannen zijn, maar je openheid. Ik heb een oude computer en erg onhandig. Ik heb een keer de computer laten crashen door het besturingssysteem in de prullenbak te gooien. 'Onmogelijk' zei Apple. 'nog nooit gezien,' zei de monteur. Ik hoorde van iemand die alle bestanden alleen op de USB maakte en bewaarde en toen haalde hij m te snel uit zijn computer: alles weg. Dus ik mail vaak naar mezelf. Uiteindelijk sla ik de laatste versie op. Ander voordeel van mailen is dat ik het kan nalezen op iPad waardoor je, door de andere lay out en lettertype, veel foutjes ziet. Veel succes en plezier op het forum

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties allemaal :) Wat betreft het 'leven wat op de kop kan staan' Ik heb niet de illusie dat ik de enige ben waarbij dat gebeurd hoor ;) Gelukkig weet ik dat het je ook altijd weer tot een hoop nieuwe inzichten brengt en meestal ook veel nieuwe positieve ervaringen geeft. Ik sla tegenwoordig alles dubbel op hoor. Op m'n laptop, op een stick en op een externe schijf. Mailen is ook een goed idee! Ik hou het in gedachten :)