Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Andy Peetermans stelt zich even voor

Ik ben al jaren geabonneerd op het tijdschrift en ben hier al vaak een kijkje komen nemen, maar heb pas enkele dagen geleden een account gemaakt omdat ik me geroepen voelde te reageren op een blogbericht van Rosalinde Markus. Mijn naam is Andy, ik ben 22 jaar en bereid me in Leuven voor op het leraarschap Latijn. Eigenlijk schrijf ik tegenwoordig vooral aan mijn thesis! De laatste jaren heb ik weinig creatief geschreven in het Nederlands, ik heb me eerder beziggehouden met Esperanto (hier een link voor de nieuwsgierigen van aard: http://mensatrezorejo.wordpress.com/about/ ) en een beetje Latijnse liefdespoëzie. Toen ik jonger was, schreef ik vooral mythologische fantasy in de trant van Tolkien. Eigenlijk weet ik nog niet goed welke richting ik nu precies uit wil.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ook voor mij geldt dat ik niet weet welke richting ik uit wil maar er zijn best leuke dingen te ontdekken. Esperanto is ook een van mijn favoriete talen. Latijn heb ik ook gehad, het leuke ervan vond ik dat je een enorm grammaticaal inzicht krijgt en wat minder opziet tegen het leren van Turks of van een Slavische taal, en Esperanto is een van mijn favoriete talen. Ik heb het altijd jammer gevonden dat het niet wat meer is doorgebroken. Engels heeft een redelijk eenvoudige grammatica maar het heeft veel klank die voor landen van het Middellandse Zeegebied tot aan Zuidoost-Azië moeilijk aan te leren zijn en de uitspraak is nauwelijks af te leiden van het schrift. Wel bijzonder dat je zelf ook in het Latijn schrijft, ik heb eigenlijk nooit gehad dat mijn vroegere docenten klassieke talen dat deden. Veel schrijf- en leesplezier hier!