Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

even voorstellen :) Robbe99

hey iedereen, ik heb hier op het forum al enkele vragen gesteld, maar ik ben zo onbeleefd geweest me niet voor te stellen ;) Mijn naam is dus Robbe. Ik ben 14 jaar en hou er van te schrijven. ik volg al 7 jaar kunstacademie en 4 jaar toneelschool. Al van toen ik klein was schreef ik kleine verhaaltjes, maar nu ben ik bezig een een 'serieus' boek. Het boek dat ik aan het schrijven ben is een detective verhaal à la Sherlock Holmes. zo, dat weten jullie dan ook alweer :) groetjes!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Welkom Robbe99! Ik heb even je naam toegevoegd, zodat je te vinden bent tussen al de andere voorsteltopics.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Robbe99, heel veel plezier hier! Toen je 7 jaar was, zat je al op de Kunstacademie? Heel bijzonder.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Robbe99, heel veel plezier hier! Toen je 7 jaar was, zat je al op de Kunstacademie? Heel bijzonder.
Ik kan me vergissen, maar ik vermoed dat Robbe uit Belgie komt. Daar hebben ze ook lessen voor kinden op de kunstacademie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Calenzia, Dat is geweldig voor Robbe99! Ik begreep dat ook al niet?! Wat heb ik dan veel gemist. Robbe, dit is heel fijn voor je. Geniet van zo´n schoolgang.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In Nederland is de kunstacademie een HBO studie. Ik heb hem in Den Bosch gevolgd. Kun je pas heen na minimaal Havo of MBO gedaan te hebben of een toelatingstoets waaruit blijkt dat je het niveau aan kan Aangezien ik na weer een jaar of tien tegen de Belgische grens aan woon heb ik daar ook eens verdiept in de kunstacademie om er eventueel lessen te volgen (uiteindelijk niet gedaan) en daar hebben ze een afdeling voor kinderen, pubers en volwassen.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben werkelijk 14 jaar oud ja :) hoezo?
"ik volg al 7 jaar kunstacademie en 4 jaar toneelschool." Deze is of niet juist of je bedoelt misschien een televisie programma met kunstacademie?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nico: Dat Raadsel was al opgelost. Robbe woont in Belgie en daar is de kunstacademie niet zoals in Nederland. Kinderen kunnen daar al vanaf de basisschool lessen volgen. Sommige dingen zijn in Belgie nou eenmaal anders dan in Nederland waar de kunstacademie een HBO opleiding is en je vanaf 17 er pas naar toe kan. Zou me niets verbazen als dit ook voor de toneelschool geld. Ze gaan dan ook niet heel de week daar naar toe, maar volgen de lessen naast het reguliere basisonderwijs. Vanaf het middelbare onderwijs kunnen ze geloof ik wel meer lessen gaan volgen. Mijn dochter (3) zit nu op dansles in Belgie. Daar geven ze aan dat de dansles vanaf 1e kleuterschool is, heb dat ook even uit moeten zoeken om te ontdekken dat ze vanaf 2,5 al naar school gaan. Hier is de 1e kleuterschool pas vanaf 4. En zo zijn er wel meer verschillen tussen het Nederlandsche en Belgische onderwijssysteem

Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja inderdaad Calenzia. Maar lijkt me wel rot dat dat bij jullie niet kan. Ik ga op 1 keer per week naar de kunstacademie en naar de toneelschool. Ik veronderstel dan dat jullie enkel een echte kunstschool hebben voor kinderen, waar je zoals een gewone school heen moet gaan? Of zit ik er compleet naast?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In Nederland is er geen kunstacademie voor kinderen. Er zijn wel kunstclubs georganiseerd door particulieren/kunstenaars voor kinderen. Hier is de academie een HBO opleiding en kun je er pas vanaf 17 heen. Zover ik weet hebben de meeste academies in Nederland een hele andere insteek dan in Belgie. In Belgie zijn ze meer gericht op de ambacht, aanleren van technieken. In Nederland zijn bijna alle academie gericht op conceptontwikkeling. Toneelschool is hier volgens mij hetzelfde als de kunstacademie, een hbo opleiding. Maar dan zijn er nog wel toneelclubs waar kinderen zo lessen kunnen volgen Het voordeel met aan de grens wonen is dan weer wel dat je vanuit Nederland makkelijk in Belgie als nog lessen kan volgen. Ik heb ook iemand in de vriendenkring die het beide gedaan heeft. Vanaf 14 kunstacademie in Belgie en daarna nog de academie in combi met tekendocent opleiding in Nederland.

Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Robbe! Welkom :) Ik ben 13, ongeveer even oud dus, haha leuk om te weten dat ik niet het enige jonge schrijvertje ben hier :) Groetjes, Faye