Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfster_in_spe - ze waagt uiteindelijk de sprong

Hi beste collega-schrijvers, Deze 34-jarige schrijfliefhebster en boekenwurm struint al een tijdje rond op dit forum. Tot nu toe heeft ze het echter nog niet aangedurfd om zelf mee te doen of een reactie achter te laten op een vraag van iemand. Ik hoop dat daar nu verandering in gaat komen. Maar voordat ik echt ga deelnemen, lijkt het me wel zo handig om me even voor te stellen. Dan staan jullie niet raar te kijken als mijn naam ineens ergens verschijnt. Dus hier komt 'ie dan. Zoals mijn naam al doet vermoeden beschouw ik mezelf inderdaad als een schrijfster in spé. Het verhaal over het hoe en waarom van mijn schrijven klinkt bij de meesten misschien wel bekend in de oren. Toen ik klein was werd ik vaak voorgelezen, maar vanaf het moment dat ik zelf kon lezen was ik gek op alle kinder- en jeugdboeken die ik kreeg. Op de lagere school was ik dol op taal. Voor een opstel of een samenvatting van een boek draaide ik mijn hand niet om. Ook thuis - voor speciale gelegenheden - schreef ik graag speeches of andere teksten. Dat deed ik met veel plezier en de reacties hierop waren overwegend positief. De wens om iets concreets met mijn schrijftalent te doen, kwam 3 jaar geleden. Een familielid dat iets van mij las, vertelde me dat ik 'het in me had' en vooral moest doorzetten. Voor de lol schrijf ik nu kleine column-achtige stukjes om in de juiste schrijfmood te komen. Sinds een paar maanden loop ik ook rond met een idee voor een boek. Met de adviezen en schrijfhulpen op de SOL-website wil ik nu concrete stappen nemen om mijn idee verder uit te werken. Wie weet waar dit avontuur mij verder nog brengt?? Misschien zet ik nog wel iets op 'Proeflezen' zodat jullie het kunnen zien. Ik ben er nog niet helemaal uit. En verder heb ik ook nog best wat vragen, maar ik zal eerst de site eens verder uitpluizen om te zien of die al niet eerder gesteld zijn. Indien niet, dan zal ik proberen ze onder te brengen in de goede categorie. Steunen jullie mij alvast met mijn project?? Ik hoop dat ik de discipline op kan brengen om dit te verwezenlijken! Groetjes!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Mooie stap dat je je idee verder gaat uitwerken en aan dat boek begint! Ik lees graag iets van je op proeflezen en een reactie geven op anderen is ook leerzaam. Ben benieuwd welke feedback je hebt over mijn stukje van vandaag. Groetjes Mirjam

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo schrijfster. Die streepjes zijn me te moeilijk. Wil je haar direct al aan het werk zetten, Mirjam?

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom schrijfster_in_spe, en blijf vooral springen! Je introductie heeft beloften in zich, vooral omdat je jezelf, met plezier, gedreven voelt!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@tja een duwtje in de rug. Ze schrijft dat ze het tot nu toe nog niet heeft aangedurfd om te reageren op iets. En ze vraagt om steun bij haar project. Hopla! Ik zal zelf trouwens eens wat vaker op het forum kijken. Ook wel leuk. Keek tot nu toe alleen bij proeflezen.