Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Doerian

Ik ben al een week lid en ik heb al iets op proeflezen geplaatst, maar ik ben zo onbeleefd geweest om me niet voor te stellen. Bij deze dan: Hoewel ik op mijn werk veel technische stukken schrijf heb ik nog nooit een echt verhaal geschreven. Daar ben ik sinds kort mee bezig (hoewel het al jaren op mijn lijstje stond). Een belangrijke reden om dit te doen is, omdat technische documenten vaak erg saai zijn en ik steeds dezelfde soort zinnen gebruik. Een verhaal schrijven is voor mij dus een goede oefening om wat variatie in mijn teksten aan te brengen (tot op zekere hoogte). Ik ben geïnteresseerd in de tweede wereldoorlog dus mijn verhaal speelt zich ook in deze tijd af. De conclusie dat ik een man ben lijkt me dan ook niet zo moeilijk te maken. Ik hoop dat ik nog veel van jullie kan leren en ik zal mijn best doen om een bijdrage te leveren aan het forum.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes met je fictie! Zelf vind ik het ook heel prettig om naast documentatie/handleidingen ook "vrij werk" te kunnen schrijven. Een groot voordeel is dat je al je kennis over taal (grammatica, spelling) voor allebei kunt gebruiken. Daarmee heb je een enorme voorsprong op andere beginnende verhalenschrijvers. Ik heb wel gemerkt dat variatie in technische documentatie meestal niet erg wordt gewaardeerd: herkenbaarheid van de syntax maakt het makkelijker om een tekst te scannen en snel te vinden wat je zoekt.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Doerian. Om eindelijk bij dat punt op je lijstje te komen - schrijven - moet erg leuk zijn. Veel succes en zeker ook veel plezier met schrijven.