Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even netjes voorstellen: Melissa Skaye

Hai forumleden, Ik ben Melissa Skaye. Mam van twee kanjers die nu 12 (m) en 16 (j) zijn. Ik ben dol op lezen, maar ook gekmakend dol op schrijven. Ik ben nu ruim acht jaar in de weer met mijn uit de hand gelopen hobbie :D Na zelf mijn fantasyreeks te hebben uitgegeven, is het stokje van me overgenomen. Hier ben ik ontzettend blij mee, want uitgeven is een vak apart. Uitgeverij Zilverspoor geeft de reeks vernieuwd uit en eind juli 2013 verschijnt deel 1 van Jeremy Jago, in een nieuw jasje. Deel 2 volgt eind dit jaar, deel 3 staat voor april 2014. Omdat Zilverspoor de reeks wil laten vertalen, is er gekozen voor een pseudoniem als achternaam. Mijn eigen achternamen 'bekken' namelijk niet zo lekker. Mijn thriller Virtuele tango is in handen van Uitgeverij Ellessy. 21 maart heb ik een geweldig leuke boekpresentatie bij boekhandel Stumpel gehad, en nu is de thriller overal verkrijgbaar. Achter deze thriller steekt een heel verhaal opzich. In het kort: ik werd in 2009 door een uitgeverij benaderd nav een kort thrillerverhaal dat ze online hadden gelezen. Ze vonden het goed en vroegen om een heel manuscript. Na een jaar van hard werken werd het alsnog niets. Er volgde weer een andere uitgeverij, en wederom na een jaar herschrijven: tranen met tuiten en weer geen publicatie. Toen was ik het zo zat dat ik, op de gok, de eerste tien bladzijden op Tenpages.com heb gezet. Dat was zweten en veel spanning, maar binnen twee maanden had ik de gevraagde 2000 aandelen en toen kwam uitgeverij Ellessy op mijn pad. Die was erg enthousiast en nu staat dan eindelijk, na totaal drie jaar, dat boek in mijn kast :D Ik had een enorme NTL stapel, maar kwam, mede door mijn eigen schrijven, niet aan lezen toe. Had er de rust niet voor. Maar soms moet je die rust nemen, dus ik heb inmiddels een boek van Harlan Coben gelezen. Het laatste boek van Tess Gerritsen kan ik ook als gelezen aanvinken, die lag al schandalig lang op me te wachten. Maar ik moet nog steeds het vijfde boek van Karen Rose lezen (er is allang een zesde geloof ik?) een paar boeken van James Patterson, en zo nog wel meer. Gelukkig hebben boeken geen pootjes en wordt het vanzelf weer eens vakantie :) Groetjes, Melissa

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Melissa Skaye zal dan wel het pseudoniem zijn neem ik aan? Leuk gekozen... Misschien vannacht je eens googlen ;)... Welkom in ieder geval

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Melissa! Gefeliciteerd met je boeken! Vond jij trouwens Zilverspoor of vonden zij jou? :D . Voor dat gekmakend dol zijn op schrijven moet ik je wel waarschuwen: het wordt steeds erger :unibrow: .

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lieve mensen, sorry voor mijn late reactie! Heel erg bedankt voor het lieve welkom! Zilverspoor en wie wie vond. *denkt even stevig terug* Ik had de uitgever al eerder ontmoet op een beurs. Tijdens een veel later telefoongesprek kwam het aanbod om Jeremy Jago te herschrijven en door Zilverspoor opnieuw te laten publiceren. Skaye is inderdaad een pseudoniem, maar Melissa niet hoor :)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Melissa! En bedankt voor het delen van je succesverhaal - dat zal heel wat mensen inspireren om het toch vooral niet op te geven als het niet direct lukt. :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Opgeven is geen optie :p Dat vertelde een heel dappere man mij eens, nadat hij een afschuwelijke ziekte had overwonnen. Natuurlijk is dat iets heel anders, maar ik nam zijn advies ter harte. Het 'lukt' ook niet altijd snel, dat zullen de meeste auteurs met me eens zijn. Toch moet je ook geluk hebben hoor, dat besef ik heel goed. Ik geef toe dat ik eens het bijltje erbij neer wilde gooien, omdat het zo'n moedeloos uitzicht leek te hebben, maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan ;)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar altijd met plezier :) Moet ook wel, want als je geen plezier hebt in schrijven, gaat het 'm niet worden. Weet jij ook ;)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat laat, maar ... welkom. Ik heb net 'Virtuele Tango' gelezen en vind het boek een aanrader. Zo spannend, dat ik na een pagina of dertig gelezen te hebben besloot eerst het eind te lezen :eek: voordat ik verder las. Goed dat je hebt doorgezet en dat het boek is gepubliceerd.