Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Elyanne

Hallo! Totaal vergeten om me voor te stellen, wat stom! Ik ben Elyanne en kom uit het oosten van het land. Ik zit op dit moment nog op de Havo. Mijn interesse ligt vooral bij muziek, schrijven, lezen en geschiedenis. Met de eerste vooral in Rock en Folk en bij de laatste vooral bij de geschiedenis vanaf de tweede wereldoorlog. In mijn vrije tijd bezoek ik graag concerten of kijk ik televisieseries. Een goed boek is natuurlijk ook nooit verkeerd!

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, leuke interesselijst! Ik hou nu al van je muziek. :P Hier ook een geschiedenisfan, hoewel ik meer van de oude tijden ben. (Dat rijmt!) Welkom!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de welkom-reacties! :) @Suicine, alle geschiedenis is wel interessant, op dit moment bent ik met een groot project over de verdeling van Duitsland na de tweede Wereldoorlog (BRD - DDR) en de hereniging. Dit stuk geschiedenis spreekt mij vooral heel erg aan omdat mijn opa er altijd veel over verteld (hij moest altijd veel naar Berlijn voor zijn werk) en we gaan samen naar Berlijn als ik mijn diploma heb gehaald. Bedoel je met oude tijden de prehistorie of al later, als ik mag vragen?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Elyanne, welkom... welkom... Is dat jou op die foto? Ik had je ouder geschat dan een havo-studente ;)... Zelf ook een geschiedenisfan, vooral vanaf zo'n 300 vChr tot het einde van de renaissance. Wat schrijf je?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat ben ik op die foto! Maar ik hoor vaker dat ik ouder lijk. Ik schrijf vooral langere verhalen en dan vooral thrillers met een fantasy tintje - Het speelt zich wel altijd op deze wereld af, geen fantasywezens, maar er is wel altijd iets wat niet helemaal kan. Zoals in het verhaal Zielen der Tijd, hier staat een fragment van bij het proeflezen forum ;)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Lijkt een behoorlijke muzieksmaak te zijn. Noem eens wat artiesten/bands?
Bedoel je met oude tijden de prehistorie of al later, als ik mag vragen?
Prehistorie is natuurlijk eigenlijk geen echte geschiedenis ;) Hoewel er zeker discussie over zal zijn (ik verwacht niet anders :p ) vind ik "geschiedenis" als interesse pas echt beginnen vanaf de eerste geschreven bronnen. Het woord prehistorie zegt het ook eigenlijk al: voor de geschiedenis.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Lijkt een behoorlijke muzieksmaak te zijn. Noem eens wat artiesten/bands?
Bedoel je met oude tijden de prehistorie of al later, als ik mag vragen?
Prehistorie is natuurlijk eigenlijk geen echte geschiedenis ;) Hoewel er zeker discussie over zal zijn (ik verwacht niet anders :p ) vind ik "geschiedenis" als interesse pas echt beginnen vanaf de eerste geschreven bronnen. Het woord prehistorie zegt het ook eigenlijk al: voor de geschiedenis.
Tja, dat klopt natuurlijk ook! Maar het is wel interresant dat sommige landen technisch gezien nog in de prehistorie leven omdat ze nog geen schrift hebben. Mijn favoriete bands zijn vooral Pearl Jam, Dropkick Murphy's, Scrum, Rammstein, Nirvana, Within Temptation, Ed Sheeran, Pink Floyd, Eluveitie, uiteindelijk teveel om op te noemen. Ik heb niet een favoriete band en dat zal me ook nooit lukken, want ik heb teveel bands waarvan ik alles wel goed vind. Ik ga dit jaar ook naar Rammstein, Roger waters (pink floyd's the wall) en hopelijk naar the Lumineers, die band van Ho Hey

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Huh? Welke landen hebben geen schrift dan? :) Pearl Jam, Nirvana, Pink Floyd en Dropkick Murphy's brengen een lach op mijn gezicht. Eluveitie, dat is die wazige folkmetal toch? Ik ben zelf naar The Wall geweest twee jaar geleden. Gave ervaring, maar Waters klinkt nergens meer naar haha.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat te denken aan natiestaten... Er zijn inderdaad kleine volkjes die dat wellicht nog zo hebben ja...

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat ben ik op die foto! Maar ik hoor vaker dat ik ouder lijk. Ik schrijf vooral langere verhalen en dan vooral thrillers met een fantasy tintje - Het speelt zich wel altijd op deze wereld af, geen fantasywezens, maar er is wel altijd iets wat niet helemaal kan. Zoals in het verhaal Zielen der Tijd, hier staat een fragment van bij het proeflezen forum ;)
Eén van dezer dagen eens opzoeken (nu een beetje moe :$ (zou bij voorbeelden horen van tell ;)), want dat is dan wel weer een genre die mij boeit... Zo ben ik een fervente liefhebber van de boeken van Dean Koontz... Zijn laatste boek was weer schitterend, maar ook veertien was schitterend... Eigenlijk zijn gewoon al zijn boeken schitterend. Behalve zijn series, die lees ik eigenlijk niet.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Huh? Welke landen hebben geen schrift dan? :) Pearl Jam, Nirvana, Pink Floyd en Dropkick Murphy's brengen een lach op mijn gezicht. Eluveitie, dat is die wazige folkmetal toch? Ik ben zelf naar The Wall geweest twee jaar geleden. Gave ervaring, maar Waters klinkt nergens meer naar haha.
Eluveitie die inderdaad die wazige folkmetal. Vind vooral het laatste album goed, Helvetios, met A Rose for Epona erop. Dat nummer is trouwens niet persé folkmetal, het kan ook onder een stevig rocknummer met folkelementen gerekend worden.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Huh? Welke landen hebben geen schrift dan? :) Pearl Jam, Nirvana, Pink Floyd en Dropkick Murphy's brengen een lach op mijn gezicht. Eluveitie, dat is die wazige folkmetal toch? Ik ben zelf naar The Wall geweest twee jaar geleden. Gave ervaring, maar Waters klinkt nergens meer naar haha.
Eluveitie die inderdaad die wazige folkmetal. Vind vooral het laatste album goed, Helvetios, met A Rose for Epona erop. Dat nummer is trouwens niet persé folkmetal, het kan ook onder een stevig rocknummer met folkelementen gerekend worden.
Ik ben ook gek op Eluveitie... Heb ze pas dit jaar leren kennen (of was het vorig jaar?) omdat ze in het voorprogramma optraden van Sabaton... Ik ben ook tot mijn oren verliefd op één van de bandleden... A guy can dream, hé ;) Persoonlijk hou ik wel van wat folkachtigs en ook klassieks in metal...

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook gek op Eluveitie... Heb ze pas dit jaar leren kennen (of was het vorig jaar?) omdat ze in het voorprogramma optraden van Sabaton... Ik ben ook tot mijn oren verliefd op één van de bandleden... A guy can dream, hé ;) Persoonlijk hou ik wel van wat folkachtigs en ook klassieks in metal...
Tja, Anna Murphy is ook absoluut niet lelijk! Tenminste, als ik moest kiezen tussen Meri en Anna had ik het wel geweten! ;) @Rudez, Bedoel je het nummer Riverside van Agnes Obel of de band, ze zijn beide namelijk gaaf!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De band, echte Poolse bazen! Stijgt met het laatste briljante album flink op mijn favorietenlijstje. Archive, Porcupine Tree (let ook op het solowerk van frontman Steven Wilson!), Pain of Salvation en Anathema zijn ook grote namen in dat genre. Wat meer obscuur en in min of meer andere genres, maar wel geniaal en opzoekwaardig: - Shearwater - The Mayan Factor - Manchester Orchestra - Okkervil River Veel plezier ;)