Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Charlotte, aangenaam!

Hoi! Ik ben Charlotte, een studente van 21. Hoewel mijn studie over bedrijfswetenschappen gaat en dat weinig met schrijven te maken heeft, heb ik toch de aspiratie om later serieus met schrijven aan de slag te gaan. Ik heb een weblog waar ik af en toe opiniestukken op schrijf, maar mijn echte passie ligt bij het schrijven van fictie. Ik ben vaak begonnen met verhalen die ik vervolgens nooit afmaakte, maar nu heb ik eindelijk een verhaal bedacht dat mij blijft inspireren tot het schrijven van nieuwe passages. Omdat ik serieus van plan ben dit verhaal tot een roman te vertalen, heb ik me aangesloten bij dit forum. Ik merk dat ik, ondanks mijn talenknobbel, toch vaak vast loop in het technische onderdeel van schrijven. Hoeveel tekst er bijvoorveeld nodig is om een bepaalde tijd te overbruggen? Lezen gaat een stuk sneller dan schrijven en ik merk daardoor bij het teruglezen van mijn verhalen dat mijn hoofdpersoon in 1 minuut de vaat lijkt te doen. Ik schrijf daarnaast vanuit de ik-vorm en merk dat ik mij erger aan de mate waarin mijn zinnen beginnen met 'ik', maar er lijkt geen ontkomen aan. Vooral het schrijven van dialoog vind ik nog een lastige opgave. Hopelijk kan ik via dit forum veel van iedereen leren en dat gebruiken om mijn roman te perfectioneren. Ik zit momenteel op 50 A5'jes en verwacht toch zeker tot de 300 pagina's te gaan. Groetjes! Charlotte

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker