Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bonahead

Hallo, ik ben al een tijdje niet-erg actief lid van Schrijven-Online. Het idee om te schrijven leeft bij mij al een tijdje, maar het schiet er altijd bij in. Hoewel... Ik heb al eens een verhaal ingestuurd naar de Piet Paaltjens wedstrijd. Nooit meer wat van gehoord, maar ik kreeg het uiteindelijke boek wel toegestuurd, dus het verhaal is wel aangekomen, denk ik. Ik ben mijn ingezonden verhaal uiteindelijk kwijtgeraakt, maar ook dat schijnt goed te zijn. Momenteel ben ik 37 jaar en kom uit Noord Holland. Waarschijnlijk klinkt het bekend, maar onderwerpen voor verhalen bedenk ik altijd op een moment dat ik geen pen en schrift of computer bij de hand heb. Beetje raar voor iemand die voor zijn werk de hele dag achter de computer zit, maar ook ik heb zulke momenten, gelukkig. De eerste stap naar inspiratie heb ik over het algemeen wel, maar er mee werken gebeurd nog te sporadisch. Ik vind het jammer. De daad bij het woord stellen is ook nog niet echt gelukt. Ik heb mij ingeschreven voor dit forum, maar ik doe er nog te weinig mee. Dat wil ik veranderen, omdat ik denk dat schrijven een hoop voordelen heb. Ten eerste kom je jezelf regelmatig tegen, waardoor je jezelf beter leert kennen. Het is aangename afleiding en je kan er anderen een plezier mee doen. Korte verhalen lees ik graag, want voor lange verhalen neem ik net te weinig tijd. Voorheen heb ik wel wat fragmenten en complete korte verhalen geschreven, maar deze heb ik uiteindelijk allemaal weggegooid of misplaatst. Wederom een typisch geval van jammer. Ik wil graag mezelf verder ontwikkelen in het schrijven van verhalen op het fictieve vlak. Ik ben voornemens om hiervoor mezelf meer op dit forum te profileren in de hoop hier ook wat bij te kunnen dragen en natuurlijk zelf te leren. Wat mij aan mijzelf opvalt is dat ik graag de thriller of fantasy kant op wil. Ik ben op zoek naar een origineel idee waarmee ik mezelf en lezers kan verrassen. Ook de mening dat het goedgeschreven is, is een doel van mij om zo een compleet mogelijke schrijver te worden. Misschien ben ik iets te uitgebreid in het voorstellen van mijzelf, maar dit geeft een compleet beeld, denk ik. Ik ga nog even het forum surfen, hopelijk kom ik nog wat interessante meldingen tegen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dag Bonahead Was je ingezonden verhaal goed, of dat je het kwijt geraakt bent? Uitgebreide voorstelling, maar ik weet nog steeds niet of je man bent of vrouw. Toch ook even zeggen dat ik er oprecht bewondering voor heb dat je de daad bij het woord hebt gevoegd en dit voorsteltopic hebt geschreven èn gepost. Vanaf nu zal het allemaal vlotter verlopen. Let maar op. Heel veel plezier gewenst!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ten eerste welkom :) Ten tweede: beginnen met schrijven doe je niet hier; beginnen met schrijven doe je opgesloten in je kamer met niets dan een kop koffie en pen en papier. Ga ervoor! Misschien kun je jezelf schrijfdoelen stellen, met deadlines? Dat heeft mij tenminste erg geholpen. Wat bedoel je precies met de eerste stap naar inspiratie, die je wel gezet hebt? En waar loop je dan precies vast? Ik kijk ernaar uit je eerste stukje op proeflezen te zien! ;)

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hidde, bedankt voor je reactie. Als eerste ik ben een man. Na twee keer nalezen was het mij toch niet opgevallen dat ik het gemist had. Ten tweede: Bedankt voor het uitspreken (uittikken) van je bewondering. Ik ben voornemens om verder te gaan. Hopelijk gaat het geen zinloze goede voornemen worden, die na een aantal dagen wegkwijnt. Maar ja, dat heb ik zelf in de hand.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okay, meteen een eerste les voor mij. Mijn voorsteltekstje roept vragen op :) Hidde: "Was je ingezonden verhaal goed, of dat je het kwijt geraakt bent?" Het verhaal heb ik ooit opgeslagen, maar in de tussentijd heb ik veel weggegooid of apart gezet waar ik het niet terug kan vinden. Ik ben het dus kwijt, momenteel. Dat ik het kwijt ben is, in mijn ogen, goed, omdat ik dan met een schone lei aan een volgend verhaal kan beginnen. Of het verhaal goed was, dat kan ik niet meer beoordelen. Toentertijd was ik zelf van mening dat het een goed verhaal was. Mocht ik het nog eens vinden, dan zal ik het zeker posten Diana: "Wat bedoel je precies met de eerste stap naar inspiratie, die je wel gezet hebt?" Op de meest onfortuinlijke momenten, als ik ff alleen ben met mijn gedachten (bv:in de auto) komen regelmatig ideeën voor verhalen in mij op. In principe doe ik daar te weinig mee. Ik vertel mezelf wel dat ik het ga onthouden om er later wat mee te doen, maar dat komt er niet van. De eerste stap is dus wel aanwezig, alleen er gebeurd niks mee. Diane: "En waar loop je dan precies vast?" Tot nu toe gun ik mijzelf niet de tijd om mijn ideeën te verwerken. Dat is ook de reden dat ik actiever wil gaan worden, zodat ik meer met mijn gedachtenkronkels ga doen. Diane: "Misschien kun je jezelf schrijfdoelen stellen, met deadlines? Dat heeft mij tenminste erg geholpen." Doelen stellen. Op mijn werk gaat dat goed, maar in privé sfeer, dus voor mezelf, is er altijd een reden om het doel te veranderen of te verplaatsen. Ik heb enkele schrijfwedstrijden op het oog. Momenteel zijn dat mijn doelen. Daarnaast is het actiever meedoen aan dit forum ook een doel wat een positief invloed op mijn zal hebben en ik ga mij er zelf aan houden. Ik hoop dat de vraagtekens enigszins zijn weggevaagd met deze reactie. Bedankt voor jullie reacties.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okay, nog één reactie van mijzelf. Ik heb zowaar het ingezonden verhaal gevonden. Ik ben ooit eens actief geweest op het forum en via dit forum heb ik meegedaan aan een schrijfwedstrijd bij WUAcademia. Ik heb de site gevonden en zowaar staat mijn verhaal van toen er nog op. Ik gelukkig :) Ik publiceer het in proeflezen. Ik ben benieuwd naar de reacties.