Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Fern - Een eerste berichtje

22 oktober 2008 - 20:56
Goedenavond allemaal, Na een tijdje te hebben meegelezen op deze site, vandaag besloten een account aan te maken. Er is hier voor een beginnend schrijver veel wijsheid te vinden. Net als Celeste, die zich voor mij heeft voorgesteld, heb ik altijd schrijfster willen worden, alleen ben ik wat ouder haha. Sinds vorig jaar, toen mijn eerste roman verscheen, bén ik ook schrijfster. Ik heb echter gemerkt dat je er daarmee nog niet bent. Om een lang verhaal kort te maken, mijn uitgever - een "echte", geen POD-uitgever - heeft er een potje van gemaakt, zodat ik weer helemaal opnieuw kan beginnen. Weliswaar met een niet slecht ontvangen boek op mijn naam, maar toch ... Ik hoop hier ideeën op te doen en misschien ook voor anderen wat te kunnen betekenen. Samen sta je immers sterker dan alleen.

Lid sinds

18 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 oktober 2008 - 21:05
Hallo Fern, Ik mag de eerste zijn die je welkom heet. Bij deze. Bij welke uitgever zit je, als ik vragen mag. We mogen ons hier graag over dit soort dingen opwinden. :angry: Uitgevers die er een potje van maken, bah. Wat heeft de uitgever verkeerd gedaan?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 oktober 2008 - 21:12
Goedenavond allemaal, Na een tijdje te hebben meegelezen op deze site, vandaag besloten een account aan te maken. Er is hier voor een beginnend schrijver veel wijsheid te vinden.
Dan kan je je goed beheersen zeg. Hoelang lees je al mee? Was het soms moeilijk om niet te reageren? Welkom, trouwens.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 oktober 2008 - 21:42
Hallo Fern, Ik mag de eerste zijn die je welkom heet. Bij deze. Bij welke uitgever zit je, als ik vragen mag. We mogen ons hier graag over dit soort dingen opwinden. :angry: Uitgevers die er een potje van maken, bah. Wat heeft de uitgever verkeerd gedaan?
Bedankt voor je welkomstwoorden. Namen ga ik maar niet noemen als je het niet erg vindt, maar over wat hij fout heeft gedaan kan ik wel iets zeggen, misschien dat een ander er iets aan heeft. Een verschrikkelijke flaptekst in elkaar gedraaid. Veel te veel exemplaren laten drukken, zodat ik wrs. binnenkort bij De Slegte lig. Persberichten/promotieberichten met spelfouten verstuurd. Veel te weinig promotieactiviteiten ook, niet naar beurzen voor kleine/beginnende uitgevers en dergelijke gegaan. Ik had een hoop van die dingen graag zelf willen doen, maar dat mocht nou net niet. Misschien heeft hij er ook van geleerd, maar het is alleen een heel klein beetje jammer dat dat nou net met mijn boek moest gebeuren. :crybaby: :angry:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 oktober 2008 - 21:43
Hoi Fern, welkom in het schrijfgewoel en succes met het vinden van een betere uitgever.
Dankjewel!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 oktober 2008 - 21:48
Goedenavond allemaal, Na een tijdje te hebben meegelezen op deze site, vandaag besloten een account aan te maken. Er is hier voor een beginnend schrijver veel wijsheid te vinden.
Dan kan je je goed beheersen zeg. Hoelang lees je al mee? Was het soms moeilijk om niet te reageren? Welkom, trouwens.
Dankjewel. Ik lees hier ongeveer een maand, waarvan de laatste week elke dag. Het was soms idd moeilijk om niet te reageren en soms probeerde ik dat ook, maar dan besefte ik weer dat ik dan eerst een account moest aanmaken. :D Vandaag heb ik dat dan toch eindelijk gedaan. Mijn tweede roman is min of meer klaar, dus ik moet de boer weer op.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 oktober 2008 - 21:49
Ga je, nu je dit heb meegemaakt, je tweede roman (laten) uitgeven onder een psuedoniem, of onder je eigen naam?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 oktober 2008 - 22:55
Ga je, nu je dit heb meegemaakt, je tweede roman (laten) uitgeven onder een psuedoniem, of onder je eigen naam?
Mijn eerste is onder mijn eigen naam verschenen, dus doe ik dat met mijn tweede ook maar. Waarom vraag je dat? Omdat mijn uitgever er boos om zou kunnen worden?

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 oktober 2008 - 23:04
Fern, Ook ik wil je hier welkom heten. Ik wens je in ieder geval, veel succes. :thumbsup: Krijgen we hier bij proeflezen ook nog een stukje van jou te lezen?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 oktober 2008 - 23:05
Ga je, nu je dit heb meegemaakt, je tweede roman (laten) uitgeven onder een psuedoniem, of onder je eigen naam?
Mijn eerste is onder mijn eigen naam verschenen, dus doe ik dat met mijn tweede ook maar. Waarom vraag je dat? Omdat mijn uitgever er boos om zou kunnen worden?
Dat is moeilijk uit te leggen, je eigen naam gebruiken kan heel confronterend zijn als je al het en ander heb meegemaakt onder die naam. Ik ben niet zo'n ster in het uitleggen hiervan: Hier een topic voor als je meer wil weten, over het gebruik van een pseudoniem: http://www.schrijvenonline.org/forum/6836

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
22 oktober 2008 - 23:44
Ha Fern, Ook van mij een hartelijk welkom hier. Wat jammer om zo'n start te hebben in uitgeversland! Ik wens je veel succes bij het vervolg van je schrijversbestaan. En veel lees-, schrijf- en leerplezier hier met ons. :) groetjes, Ariadne

Lid sinds

19 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 oktober 2008 - 23:54
Welkom hier! Rottig zo'n start met je eerste roman. Ja, uitgevers laten het maar al te vaak afweten als het op promotie en zo aankomt. Ik neem aan dat je nu naar een andere uitgever op zoek bent?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 oktober 2008 - 0:02
Ik snap wat je bedoelt na het lezen van het topic daarover. Maar ik schrijf niet autobiografisch en tot nu toe staan er geen vreselijke dingen over mij op internet, dus laat ik het maar zo. Overigens had ik achteraf beter wél een pseudoniem kunnen nemen, want dat geeft een veel grotere vrijheid. 8)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 oktober 2008 - 0:05
Welkom hier! Rottig zo'n start met je eerste roman. Ja, uitgevers laten het maar al te vaak afweten als het op promotie en zo aankomt. Ik neem aan dat je nu naar een andere uitgever op zoek bent?
Ja, idd. Maar als ik dan weer lees dat je blij mag zijn als je binnen 4 maanden antwoord hebt ... Eigen beheer is ook een optie, maar daar heb ik momenteel geen geld voor. Dus zoek ik gewoon maar door.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 oktober 2008 - 0:05
Ha Fern, Ook van mij een hartelijk welkom hier. Wat jammer om zo'n start te hebben in uitgeversland! Ik wens je veel succes bij het vervolg van je schrijversbestaan. En veel lees-, schrijf- en leerplezier hier met ons. :) groetjes, Ariadne
Dankjewel Ariadne!

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 oktober 2008 - 10:52
welkom hier en wat naar van die vervelende ervaring. Ik hoop dat je de volgende keer een betere uitgever zult vinden.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 oktober 2008 - 12:59
Fern, Ook ik wil je hier welkom heten. Ik wens je in ieder geval, veel succes. :thumbsup: Krijgen we hier bij proeflezen ook nog een stukje van jou te lezen?
Ik zal zien of ik een representatief stukje kan vinden.

Ing

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 oktober 2008 - 23:21
Nu dus ook dit topic gevonden. Icm het andere is de naam van de uitgever dus geen geheim meer ;) Balen dat het zo is gelopen, promotie is echt weer een vak apart blijkt wel. Maar wie weet helpt het met bij een andere uitgever binnenkomen dat je al ergens gepubliceerd hebt (lichtpuntje enzo)! Laten we daar maar op hopen.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 oktober 2008 - 13:31
Welkom, Fern! Inderdaad vervelend, zo'n ervaring met de uitgever, maar je staat nog wel een puntje voor op vele schrijvers hier: er is wel een boek uitgekomen. Het zou me niet verbazen als zoiets op je cv volgende uitgevers met meer interesse naar je manuscript doet kijken.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 oktober 2008 - 14:54
Nu dus ook dit topic gevonden. Icm het andere is de naam van de uitgever dus geen geheim meer ;) Balen dat het zo is gelopen, promotie is echt weer een vak apart blijkt wel. Maar wie weet helpt het met bij een andere uitgever binnenkomen dat je al ergens gepubliceerd hebt (lichtpuntje enzo)! Laten we daar maar op hopen.
Ik wilde de naam hier niet noemen omdat ik bang was voor het alziend oog van Google. Op het andere topic wordt expliciet gezegd dat het verborgen blijft, vandaar. :ninja: 8)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 oktober 2008 - 14:58
Welkom, Fern! Inderdaad vervelend, zo'n ervaring met de uitgever, maar je staat nog wel een puntje voor op vele schrijvers hier: er is wel een boek uitgekomen. Het zou me niet verbazen als zoiets op je cv volgende uitgevers met meer interesse naar je manuscript doet kijken.
Laten we het hopen, Trenke! In het Handboek voor Schrijvers staat echter dat je daar niet op hoeft te rekenen. Probleempje is ook dat mijn tweede een soort vervolg is op mijn eerste, en uitgevers zullen denk ik niet gauw geneigd zijn zoiets uit te geven. Maar je weet hoe dat gaat: een verhaal dat erin zit, moet eruit.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 november 2008 - 8:54
Welkom Fern, Oef, dat is natuurlijk best :retard: balen, maar waarschijnlijk heb je hier wel het een en ander van opgestoken. Positief blijven denken! Het is je de eerste ;) keer ook gelukt... Succes in ieder geval