Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Emma Elaine, even voorstellen

Hoi allemaal, Ik heb me vanavond aangemeld op deze site, nadat ik er al een paar keer met plezier op 'gesnuffeld' had. In 2006 heb ik meegedaan met NaNoWriMo en dat is het begin geweest van het schrijven van een aantal complete verhalen, varierend van ca. 50 - 200 pagina's. Ik vind het leuk om te schrijven en tot mijn verrassing heb ik inmiddels een kleine enthousiaste lezerskring opgebouwd. In augustus 2008 heb ik meegedaan aan de Verbum MS wedstrijd en ik behoorde tot de 15 'besten', nou, dat streelt me natuurlijk en het smaakt naar meer! Drie van mijn complete verhalen vallen min of meer onder 'magisch realisme' dat in Nederland wel uitgestorven lijkt te zijn, het is allemaal 'literaire thriller' wat de klok slaat. Verder heb ik dus een compleet spannend verhaal dat naar Verbum is gegaan en dat ik ook wil insturen naar Libelle / Ambo/Anthos en ik ben bezig met een kort spannend verhaal voor Pamac. Hoewel het 'magisch realisme' me erg boeit, vind ik het leuke van 'spannende' verhalen dat je er zo heerlijk je duistere kant in naar boven kunt laten komen. Leuk dat er op deze site verschillende mensen zijn die ook bij NaNo en of ZZ zitten, ik heb tenminste al meerdere bekende namen voorbij zien komen! Groet, EE

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Emma Elaine! Welkom bij ons. Je hoort al niet meer bij de "beginnelingen" zo te zien. Schrijf je eens een stukje proeflezen voor ons? groetjes, Lien

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Magisch realisme! Lampo, Daisne, geweldig! Veel leuker dan al die 'literaire' zogenaamde trhrillers. :D

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Waus! Op ZZ was ik ook Emma Elaine, maar ik ben inmiddels op inactief gezet, Tja, dat komt er van als je gedurende langere tijd er niets mee doet. Op NaNo ben ik onder dezelfde naam te vinden. Mijn schrijfbuddy - en niet alleen tijdens NaNo - is Roma, die jij ook wel kent. We lezen over en weer elkaars werk en 'becommentarieren' dat. Wat ik heel knap vind aan haar werk is dat ze bijna-eindeloos kan herschrijven om het nog beter te maken. Ik vind het al gauw goed en herschrijf dan hooguit iets dat aantoonbaar onjuist is. :rolleyes:

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Emma Elaine, wees welkom! Ik herinner me je niet meer van ZZ eerlijk gezegd, maar hier gaat dat natuurlijk helemaal anders worden. Kom anders daar ook weer eens snuffelen. :D Met NaNoWriMo deed ik vorig jaar mee, maar toen kende ik Roma nog niet. Dit jaar sla ik maar eens over.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ariadne, dank! Ik twijfel nog over NaNo, neig naar meedoen, maar moet het dan wel goed in mijn dag inplannen qua tijd. Had je trouwens vorig jaar de eindstreep gehaald?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Maarre, misschien overdrijft Roma haar herschrijven, maar herschrijven hoort echt wel bij een verhaal, hoor! Niet alleen om aantoonbare fouten eruit te halen, maar om het mooier te maken, te perfectioneren...

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar heb je gelijk in, Trenke. Misschien is het wel omdat ik nog niet zo heel lang bezig ben (echt actief pas twee jaar) en er nog zoveel verhalen uit mijn hoofd op papier moeten, dat ik wat ongeduldig ben met herschrijven!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar ken ik je naam van! Natuurlijk. Roma ken ik inderdaad. Woon jij ook ergens in het buitenland, of hou jij 't bij Nederland? :P

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik woon 'gewoon' in Nederland, Waus. Hoewel het mijn droom is om ooit nog eens een 'huisje-in-Ierland' te hebben!

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik dacht al... wat tuteren mijn oren toch! ;) Maar nou snap ik het. :) Dat herschrijven van mij valt overigens, dacht ik, wel mee, hoor! Maar ja, een beetje perfectionistisch (of anal retentive!) ben ik met het herschrijven wel, voordat ik het aan iemand laat lezen. Dat komt mede omdat ik eigenlijk nooit een verhaal van te voren plan, maar een 'organic linear plotter' ben. Anders dan jij, EE, heb ik nu eenmaal - en jammer genoeg - weinig ideeën of "plot bunnies". Maar als ik dan een idee heb, wordt het meestal ook een ruwe versie van rond de 200.000 woorden. Vandaag is Nanowrimo begonnen en tot vannacht 12 uur had ik geen idee wat ik ging doen. Vanmorgen sprong me een eerste zinnetje in de gedachten en daarna heb ik ff 2.231 woorden op m'n scherm gezet.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank allemaal, voor julie warme welkom. Ik ben uiteindelijk niet met NaNo begonnen, omdat ik een paar korte verhalen voor Pamac wilde schrijven (ja, ik ben me bewust van de kritiek daarop!) en ik ben net met een schrijfcursus begonnen (leuk!), met huiswerk uiteraard. Nou, drie verschillende schrijfprojecten leek me wat veel, temeer omdat NaNo echt veel van je vergt. Iedereen anders veel succes gewenst!

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé, EE, ik kreeg een PB van je maar toen ik op de link klikte kwam ik er niet op. Dan maar zo dus. Nee, ik ben hier niet vaak. 't Is me een beetje te groot hier. ZZ is veel knusser.