Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

PeGaTa

Hallo Mijn naam is Peter (°1989) en ik ben afkomstig uit het Gentse (in België) Ik heb helemaal geen studies in de literatuur of iets in die zin gedaan, ik heb totaal andere studies afgewerkt (in de logistieke sector btw); maar ik ondervond algauw dat mijn roeping niet in die sector, noch in een andere commerciële sector ligt... Journalistiek is iets waar ik al langer aan zat te denken, maar ik ben zo ver nog niet. In ieder geval, ik heb geen boodschap aan het schrijven van fictieve verhaaltjes - die soms wel mooi en gewoon leuk kunnen zijn om te lezen, ontspannende functie dus - maar ik zou heel graag de aandacht van de mensen wat meer willen vestigen op diverse maatschappelijke problemen waarmee we te kampen hebben. Ik wil schrijven over wantoestanden en oneerlijke praktijken en tendensen die de meeste mensen doorgaans maar al te graag uit de weg gaan - en waarvan ik weet dat men daarover liever niet leest wegens 'te confronterend' of men voelt zich zelf te zeer aangesproken (lees: aangevallen); maar die zeker niet genegeerd zouden mogen blijven! Ik zie dit kanaal dan ook als een platform tot oefening om boodschappen te kunnen schrijven die krachtig en overtuigend genoeg overkomen bij de mensen opdat er heel misschien iets zou kunnen veranderen; maar daarvoor moet mijn boodschap(pen) wel eerst voldoende mensen bereikt hebben die er ook meer dan gewoon aandacht voor hebben en die ze op hun beurt zelf gaan verspreiden. De boodschap(pen) die ik wil meegeven komen heel concreet steeds op hetzelfde neer: meer respect, voor elkaar, maar ook voor dieren, voorwerpen, zaken; kortom, voor álles. Respect, rechtvaardigheid, redelijkheid; en dat alles door simpelweg gebruik te maken van 'het gezond boerenverstand' (dus steunend op ratio en logica) en vooral zónder geweld en vernieling. Dat was het zowat in een notendoop, en wat ik vind wat u van mij moet weten. Ik lees u graag, Peter

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Peter! Je hebt een avatartje genomen zie ik. Zo moet het. Bedankt voor je commentaren op mijn stukjes. Veel succes hier op SOL, en met de rest ook. doolGeert

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Peter! Je hebt een avatartje genomen zie ik. Zo moet het. Bedankt voor je commentaren op mijn stukjes. Veel succes hier op SOL, en met de rest ook. doolGeert
...en weet je wat er precies op m'n avatar staat..? ;-)

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
...en weet je wat er precies op m'n avatar staat..? ;-)
Is dat geen scherm met testbeeld/storing?
Correct! Of om nog correcter te zijn; een heel oud mozaïekbeeld van de kabeldistributiemaatschappij, waarop je in één blik van 16 kanalen kon zien wat ze op dat moment uitzonden. Dit is één van mijn oudste fragmenten op VHS die ik al gevonden heb - het moet of uit 1982 of uit 1983 al dateren - maar tegelijkertijd ook één van mijn meest "zinloze" fragmenten, daar dit fragment moet opgenomen geweest zijn destijds ergens in een gat van de nacht toen letterlijk álle zenders al afgesloten waren ;-) nb: er waren op dat moment trouwens nog maar 15 kanalen op onze kabel in België... het 16e hokje werd ingevuld door een permanent testkanaal - dat hokje helemaal rechtsonder met een dambordtestbeeld.