Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Aha, michael - 6

hier kun je je dus voorstellen; had ik even gemist. Ik sta bekend op het forum onder de naam michael - 6, en dat komt doordat ik gebruikersnaam en wachtwoord heb verwisseld. Dat ga ik nu niet meer veranderen. Bovendien is mijn wachtwoord ook niet mijn echte naam, maar de naam van de held uit mijn fantasy-trilogie (die voor het grootste deel nog moet worden geschreven). Mijn echte naam is Gineke, ik ben een vrouw van 54, woonachtig te Amsterdam, werkzaam als redactrice bij een uitgeverij van romantische fictie, astroloog (wel afgestudeerd, niet praktiserend, want niet echt geschikt om consulten te geven) en puzzelmaker (in ruste/bij gelegenheid). Een fiks aantal jaren geleden heb ik de opleiding aan de schrijversvakschool (toen nog 't Colofon geheten) gevolgd en daar veel van opgestoken. Was ook heel leuk om in groepen te werken en elkaars schrijfsels te becommentariëren, hetzelfde dus eigenlijk als wat hier gebeurt. Het schrijven heeft daarna een beetje stilgelegen - allerlei onafgemaakte verhalen bleven maar liggen verstoffen - tot ik op het briljante idee kwam om aan schrijfwedstrijden mee te gaan doen. Dat werkt als een trein: je hebt een duidelijk doel voor ogen en een deadline. Zo heb ik dus al verscheidene verhalen ingezonden, met wisselend succes maar in ieder geval veel plezier. Sinds kort ben ik erachter gekomen dat mijn genre de fantasy is; dus daar stort ik me nu helemaal in. Ruim een half jaar later is het tijd voor een kleine aanvulling: die fantasy beperkt zich in mijn geval toch het liefst tot verhalen met een magisch-realistisch tintje. Niet te veel vreemde wezens, de realiteit is eigenlijk al fantastisch genoeg. Ook vind ik het leuk om spannende verhalen te schrijven, en sinds ik meedoe met de crowd novelle op SOL (wat ik iedereen van harte kan aanbevelen overigens, want spannend, leuk en leerzaam), denk ik dat ik zelf - d.w.z. helemaal in mijn eentje - me wat meer op het thrillergenre ga toeleggen... magisch-realistische thrillers, dus. Of zo. Sorry dat ik een beetje laat ben met voorstellen, maar ik hoop het hiermee goedgemaakt te hebben. Voor degenen die meedoen aan de Schrijfmaand-opdrachten, ik ontmoet jullie daar wel weer!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Tot mijn grote spijt vind ik niet de rust en gelegenheid om iets bij te dragen aan de schrijfmaand. Maar ik kom je vast wel elders op het forum tegen

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sta bekend op het forum onder de naam michael - 6, en dat komt doordat ik gebruikersnaam en wachtwoord heb verwisseld.
Grappig. Welkom!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Zo heet ik hier op dit forum maddbrug terwijl mijn naam Madeleine /Maddy is. Leuk om je in de schrijfmaand te lezen.