Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

squareware

Beste iedereen, Uiteraard de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik lees al een lange tijd de vele tips en de berichtjes en hoe mooier kan het worden om in het begin van een nieuw jaar lid te worden. Ik ben geboren in 1986 en ben sinds een paar jaar als een bezigheid begonnen aan een science fiction / fantasy verhaal te gaan schrijven. Ik ben het verhaal nu aan het herschrijven, dus het zal nog een tijdje gaan duren voordat het echt af is en de puntjes op de 'í' staan. Voor mijn dagelijkse brood ben ik Elektromonteur, ik leg huis, tuin en keuken installaties aan bij bedrijven en particulieren, dat is niet zo een heel 'spannend' beroep. Ik heb last van dislectie vooral wanneer ik te snel wil typen en of moe ben. Toch heb ik het idee dat sinds ik verhalen ben gaan lezen en ook zelf ben gaan schrijven, de dyslectie steeds minder word. Maar ik merk dat ik soms woorden mis die ik wel dacht te hebben getypt, en daarnaast de vele spelfouten en vreemde zins constructies. Daarnaast merk ik dat mijn woordenschat vergroot omdat ik meer synoniemen probeer te vinden. Met de kerst bijvoorbeeld mijn eerste kruiswoordpuzzel gemaakt. Een paar jaar geleden wist ik misschien twee drie woorden, maar nu toch al meer dan de helft van de woorden weten in te vullen :-). Naast het schrijven, speel ik veel games, ps3 en pc, lees ik een boek in de middag pauzes en teken ik portretten van fanasy figuren en anime achtige tafrelen. Ik heb daarnaast nog een aantal pogingen gedaan om te gaan schilderen, maar dat is me niet zo goed bevallen. Schilderen is toch vrij ingewikkeld en het kost veel meer tijd dan even een potloodje en een A4 papiertje te voorschijn te halen en / of op te ruimen. Ik schrijf voor mijn eigen website vele tutorials over computers, software en hardware, dit doe ik graag met mijn eigen schrijfstijltje dat waarschijnlijk op dit forum niet gewaardeerd word :-). Engels en Nederlands verbrokkelt door elkaar, af en toe een cijfertje voor een letter en zo. Dus, nou...beste mensen dit ben ik.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, het klinkt alsof je een bèta-brein bent die ook talig is. Het lijkt mij belangrijk om iemand te vinden die jouw teksten op spelling nakijkt. Veel plezier met schrijven en lezen gewenst!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel, Ik heb inderdaad iemand nodig die mijn teksten na wil kijken, spelfouten, zins opbouw, interpunctie en natuurlijk inhoud. Ondanks dat schrijven een tussendoor hobbie is zijn er toch vrij veel mensen benieuwd naar het verhaal en ik heb hen het min of meer ook beloofd om het uiteindelijk in boekvorm te laten lezen. Ik denk dat ik het alleen naar een echte uitgever stuur als de proeflezers enthousiast genoeg zijn en de meeste fouten er uit hebben gehaalt en alles klopt etc. Als ik twijfels heb over de kwaliteit dan stuur ik het op voorhand niet naar een erkende uitgever maar doe ik het in eigen beheer om alsnog de belofte na te kunnen komen voor diegene die intresse hebben. Aan de andere kant, wie niet waagt, die niet wint.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Je bent duidelijk van de SMS-generatie :D Hier waarderen we inderdaad volledige zinnen ;) Dyslectie is een enorme handicap. Goed dat we het weten. Erg knap dat je toch wilt schrijven!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dargor, Sorry voor de late reply en ook voor de BUMP van het topic. Ik wil dit even kwijt over mijn Dyslectie: Wat mij eindelijk opvalt tijdens het typen is dat de woorden wel in mijn hoofd zitten, maar kennelijk door de snelheid vergeet neer te zetten in de zin. Volgens mijn gedachten staat het woord er wel, maar in het echt dus niet. "De kok kookt het ei", dan zou ik zomaar kunnen schrijven: "De kookt het ei". Wanneer ik dan terug lees, dan moet ik heel erg ver terug denken wat moest daar ook alweer staan en dat kan wel eens lastig zijn. Het boek wat ik geschreven is overigens klaar. Mijn vriendin / verloofde kijkt het nu na op taal fouten etc. Ze is alleen niet zo enthousiast er over :-( Ze zegt dat ik teveel details neer zet. Waarschijnlijk beslaat het daarom uit vrij veel woorden voor een boek. Afijn schrijven is gewoon leuk en leerzaam, lekker crea zijn vind ik top. Het boek bedraagt 227K woorden en ben zelf alweer bezig met deel twee een vervolg waarbij ik de kleine open eindjes in sommige gedeelten van het verhaal op door borduur (ja dat is expres gedaan). Lijkt het jullie leuk als ik een paar paginaatjes neer zet bij proeflezen? Groetjes en fijn weekend Squareware

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, dat is zeker een laat antwoord! Maar wel interessant, om eens een inkijkje te krijgen in hoe de vork in de steel zit wat betreft dyslexie. Bedankt. Dat wilde ik even zeggen. Nieuwe proefleesstukjes zijn altijd welkom. Enkele pagina's zal echter niet lukken, want er is een limiet van 750 woorden - omdat het anders voor lezers niet te doen wordt zo lang. Zorg je ook dat je een gerichte vraag over het stukje dat je post hebt? Dan kunnen proeflezers weer veel gerichter antwoord. Dus kom maar op :)