Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo, ik ben Caro!

Hoi, ik ben Caro en ik ben 13 jaar. Vanaf mijn kleutertijd was ik al helemaal in de ban van verhalen en schrijven. In plaats van met blokjes te spelen speelde ik altijd met poppen en verzon ik hele histories rond hen. Ik kon op mijn jonge leeftijd al genieten van verhalen en kritisch kijken naar personage's en verhaallijnen. Ik gaf dan ook vaak commentaar op de kindersprookjes die men me op school voorlas. Vanaf het moment dat ik kon schrijven in het eerste leerjaar deed ik niets liever dan al mijn gedachten neerpennen en nieuwe talen een schrijfwijzen leren, wat niet simpel was omdat mijn leraren en andere leerlingen geen ervaring hadden met jeugdige schrijvers, daarom moest ik het mezelf aanleren. Nu ik in het middelbaar zit verbaas ik me over het totale gebrek aan aandacht voor schrijven en lezen. Veel van mijn klasgenoten lezen enkel een boek als het echt nodig is en dan nog liefst een strip met zo min mogelijk tekst, laat staan dat ze een verhaal schrijven. Als ik aan mijn lerares Nederlands vraag om een van mijn verhalen te beoordelen word ik vaak uitgemaakt voor een seutige boekenwurm door mijn klasgenoten, daarom doe ik dat niet meer. Schrijven is toch voor oude mensen die al met pensioen zijn? Wie leest er nu nog boeken als er zoveel andere dingen te doen zijn, naar feestjes gaan bijvoorbeeld! Het is niet simpel voor mijn generatie om te schrijven en hiervoor uit te komen zonder als een raar geval beschouwd te worden. Andere bekenden weten ook niet veel van mijn hobby af en kunnen me dus geen nuttige tips geven. Daarom ben ik ontzettend blij en opgelucht dat ik een site als deze heb gevonden met zoveel handige schrijftips, blogs en artikels. Het is leuk om te weten dat er zoveel andere mensen dezelfde interesse als mij delen, ook van mijn leeftijdscategorie. Daarom: chapeau! ik zal zeker deze zeker website in het oog blijven houden!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Caro. Je zou een leraar/lerares ook via email kunnen benaderen en uitleggen dat je liever niet in de klas erover aaangesproken wordt. Misschien is het ook interessant om contact te zoeken met de redactie van je schoolkrant. En in geval er geen schoolkrant is om die op te richten.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Caro, wat goed van je dat je zo je weg vindt. Er bestaan toch ook scholen die net veel aandacht geven aan creatief schrijven. Een totaal gebrek aan aandacht voor schrijven en lezen vind ik al helemaal kras, of bedoel je dat van je leeftijdsgenootjes?

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Caro :) Grappig, ik moest meteen denken aan mezelf als kind. Ik bedacht ook altijd hele complottheorieën en woeste avonturen voor mijn Barbiepoppen. (Oh jeugd..) Maar ik vind dat je je prima verwoordt voor een dertienjarige - boven niveau zou ik zeggen - dus ben benieuwd wat je ons straks bij proeflezen gaat voorschotelen ;) Welkom!