Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eruname stelt zich voor

Hallo allemaal, Ik zal mij even kort voorstellen. Ik ben Danielle (Eruname zou volgens kenners ' Danielle' kunnen betekenen in het Quenya, de Elfentaal van Tolkien) en ben 43 jaar. Al sinds dat ik een heel klein kind was, wilde ik later boeken schrijven en ik heb deze wens al die tijd vast gehouden, maar er eigenlijk nooit eerder wat mee gedaan. Sinds een paar jaar ben ik wat meer gaan schrijven en ik geniet er enorm van. Ik heb nu besloten om echt serieus mijn schrijverschap te gaan voeden en heb mij dus onder andere aangemeld voor Schrijven Online. Ik schrijf nu aan een soort autobiografische roman over een vorig leven, wat bizarre ervaringen oplevert. Daarnaast schrijf ik af en toe losse verhalen. Ik ben benieuwd wie ik allemaal op dit forum zal gaan ontmoeten. Danielle/Eruname

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Danielle! autobiografische roman over een vorig leven, dat klinkt best apart! Heb je er ooit onderzoek naar gedaan over je vorige leven? Als ik het zo lees moet het dan wel waargebeurd zijn of heeft een persoon/gebeurtenis je inspiratie gegeven? Groetjes, Danny.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, eruname. Klinkt intrigererend, een autobiografische roman uit je vorige leven! Reïncarnatie en de reis naar verlichting. Wow!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Daniëlle, Ja, ik ben ook geïntergeerd door wat je zei over je verhaal, wil je dat voor ons toelichten? :D Groeten en veel plezier op het forum!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom. Ook ik ben benieuwd of je de loop van je vorige leven verzonnen hebt, of dat informatie daarover op een andere manier tot je gekomen is.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
In ieder geval kom je mij tegen. Dat moet een zeer bijzondere autobiografie worden.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank allemaal voor het welkom. Om even wat meer toe te lichten: ik heb van meerdere levens korte beelden, herinneringen, maar dat was nooit meer dan dat. Tot zo'n acht maanden geleden zich een vorig leven openbaarde, samen met mijn beste vriendin, die ik al 15 jaar ken. De herinneringen rolden zich gewoon uit, alsof het laatje ineens openging. Eerst hebben we samen het een en ander duidelijk gekregen, terughalen van herinneringen, zoals je dat in dit leven ook kunt doen. En ik kreeg heel sterk het gevoel dat ik het allemaal moest gaan opschrijven. Dit brengt heel erg veel. Niet alleen een boeiend levensverhaal, maar ook heel veel duidelijkheid en verwerking in dit leven. Het gaat om een leven in de dertiende eeuw, van twee vrienden, huurlingen uit Hongarije, die een rondtrekkend bestaan in Engeland leidden en al redelijk jong aan hun einde zijn gekomen. Al schrijvend ontrollen de herinneringen zich. Het is heel bizar soms om mee te maken. Het is dus niet verzonnen, alles is waar gebeurd. Ik beschrijf wat er toen in ons leven gebeurde en wat er in het nu met mij gebeurt, doordat ik hier achter kom. Een heel boeiend proces.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Apart. Zoek je voor je verhaal ook historische achtergronden concreet uit, of ga je uit van je persoonlijke herinneringen?

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Apart. Zoek je voor je verhaal ook historische achtergronden concreet uit, of ga je uit van je persoonlijke herinneringen?
Hoi Therese, allebei. Ik heb veel herinneringen, maar zoek voor het plaatsen in de historische achtergrond wel dingen uit. Bijvoorbeeld bij zwaarden, herken ik dan 'mijn' zwaard en dat blijkt dus ook historisch te kloppen. Bovendien helpt het om herinneringen op te roepen, het triggert ze als het ware.