Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Skanouk

Zoals mijn nickname al verondersteld heet ik in het echte leven 'gewoon' Anouk. Ik heb me aangemeld bij dit forum omdat ik als klein meisje al graag verhalen hoorde en wilde vertellen. Toen ik op het VMBO zat, onder mijn niveau, gebruikte ik de lessen om een boek te schrijven. Van mijn veertiende tot mijn zestiende was ik bezig met een verhaal over een high school shooting, om na 190 pagina's vast te lopen. Helaas kan ik de schriften met dit verhaal niet meer vinden maar het was een goede start. Ik ging bij de schoolkrant artikelen schrijven, en na de Havo ging ik journalistiek studeren. Daar hoorde ik dat ik leuk kon schrijven, leerde de kneepjes van het vak, hield een blog bij en werkte in mijn hoofd een heel boek uit. Nu ben ik eindelijk begonnen met mijn boek op papier te krijgen, het zit van A tot Z in mijn hoofd. Alleen ben ik door mijn opleiding, doe nu de richting Storytelling/verhalen heel onzeker geworden over mijn eigen kunnen. Dat is de reden dat ik me hier heb aangemeld. Ik kan niet meer lekker schrijven zoals ik deed toen ik zestien was. Alles wat ik schrijf herlees ik twintig keer, klopt de zin? Klopt de stijl? Ik word er gek van! Gewoon omdat ik lekker wil schrijven en schaven en schrappen wil ik achteraf doen. Ik ben voor de zoveelste keer opnieuw begonnen en ik durf bijna niet meer te schrijven. Wat onzin is want ik kán het wel maar ik maak mezelf gek in mijn hoofd (denk ik) Dus nouja, lang verhaal, hier ben ik dan!

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anouk! Leuk dat je er bent. Je feedback geven op de proefstukken van andere forummers inspireert om ook weer anders naar je eigen schrijfsels te kijken. Voor mij tenminste wel. Tot forums!

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Anouk! :D Jammer dat die schriften kwijt zijn... Ik nam vroeger mijn verhalen op op bandjes en die ben ik ook grotendeels kwijtgeraakt. Niet onzeker worden, echt niet! Je doet nu gewoon een erg handige richting waarin je nog meer de kneepjes van het schrijven leert, en ik snap dat je dan soms onzeker wordt. Onzekerheid is ook wel goed in zekere zin, want zo verbeter je jezelf (ten minste, ik merk dat toch bij mezelf :P), maar het mag wel niet de lol bederven. Gewoon doen wat je gevoel zegt en lekker genieten van het schrijven, dan komt het helemaal goed! Heb je trouwens je blog nog?

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja maar schrijf soms elke dag en dan weer weken niet. Link staat op mijn profiel. Heel erg bedankt voor de reacties en het warme welkom. Ik moet voor mijn opleiding ook vaak feedback geven dus ga ik zeker ook doen hier. Dat vind ik leuk om te doen. En misschien krijg ik hier positieve reacties en hopelijk (opbouwende) kritiek.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stom van me om niet op je profiel te gaan kijken. :P Ga je blog zeker eens bekijken! Feedback geven is een win-winsituatie: leerrijk voor de persoon die de feedback krijgt want die weet dan waar 'ie staat en voor de persoon die de feedback geeft, want die kan aandachtspunten dan ook weer in zijn eigen werk beter verwerken/ zien/ beoordelen. :)

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anouk en welkom op het forum! Het probleem van steeds maar weer herlezen en herschrijven, dat ken ik ook wel. Hier op het forum zijn zat mensen die je erbij kunnen helpen. En niet alleen daarmee trouwens.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Skanouk, Toen ik je stukje las van het jezelf voorstellen, kreeg ik het gevoel dat je jezelf al het juiste advies gaf over je schrijftoekomst: lekker schrijven en achteraf pas bijstellen/ corrigeren. Een bijkomend idee van mij: lees ook regelmatig goede schrijvers, zoals bijvoorbeeld W.F. Hermans "De donkere kamer van Damokles", het zal je zeker inspireren en je "neemt er wat van mee" van die kunst, denk ik! Heb vertrouwen in jezelf!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Skanouk, Welkom hier... Je bericht raakte me een beetje... Deed me trouwens denken aan wat Pieter Aspe ooit zei, over de theorie, om daar niet teveel aan te denken wanneer je aan het schrijven bent. Schrijven doe je in eerste instantie omdat je het leuk vindt (anders zou je niet schrijven), laat het genot van het schrijven niet kelderen door je onzekerheid!