Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Geschreven leven/ Renske

Hey allemaal, zal me even voorstellen, ik ben Renske onder de naam geschreven leven. 24 jaar, heb nu een tussen jaartje maar ben wel van plan om mijn studie de kunst accademie, fine art, af te maken indien mogelijk. Heb hiervoor multi media gedaan en daar kwam mijn passie voor schrijven zeker van pas, bij het maken van films en dergelijken. Heb veeeeeeeeel verschillende hobby's en passies: schilderen, tekenen, filmen, animeren, circus dingen, schrijven en dat gaat zo nog wel even door ;). Mensen zeggen me vaak genoeg dat ik daar wat keuzes in moet maken, maar niets kan zonder het ander bestaan. Het doet me goed om te wisselen van het een naar het ander, om op een later tijdstip terug te keren naar iets wat ik eerder ben begonnen. Vandaar dat ik nu me heb aangemeld op deze site en het schrijven terug oppak. Misschien is het hierboven al opgevallen, maar ik heb dyslexie. Gek genoeg weerhoud dat mij nu niet meer van schrijven. Al mijn leven lang zit ik vol met verhalen, dromen en bizarre zinnen of gedachten, die ik graag wil delen, omdat ze mensen kunnen motiveren/ raken/ of doen verwarmen. Echter toen ik begon met schrijven, was altijd het eerste wat men zei: dat ik iets fouts had geschreven of dat er taal fouten in stonden. Pas als dat verbeterd was wilde men verder kijken naar wat ik te zeggen had, in mijn verhaal. Op een gegeven moment, was ik hier zo klaar mee> ik heb een schriftje gepakt en ben gaan schrijven, in "Renske taal". Niets qua spelling deed er meer toe, ieder die het las mocht ALLEEN letten op de inhoud! en als het niet duidelijk was, dan vroegen ze het maar aan me. Sindsdien heb ik wat afgeschreven, want het gaat mij om inhoud niet om wat lettertjes!!! En voor alle critici ja, ik laat het wel degelijk na lezen als ik een belangrijke brief ergens naar toe schrijf of naar een producent of wat dan ook. Zo nu dat is opgeheldert, kan ik gewoon lekker mezelf zijn ^^. Dank u

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Passies kun je niet teveel hebben. Er zijn mensen die denken dat drie hobby's te veel zijn. Mensen die zich niet kunnen voorstellen dat je ooit ergens goed in kunt worden als je ernaast ook nog tien uiteenlopende andere dingen doet. Daar kunnen die mensen niets aan doen. Zij voelen geen tien passies tegelijk en worden zelden ergens goed in. Er zijn andere mensen die niet kunnen leven met maar één of twee kunsten, met maar een handjevol intresses. Mensen voor wie de wereld open ligt omdat zij er open voor staan. Wat ik maar wil zeggen is, laat je nooit ontmoedigen door wie dan ook.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Renske, welkom op het forum. Ikzelf 'zwem', maar verzuip net niet in mijn talloze hobby's. Kiezen is verliezen, en dat maakt dat ik me vaak in alle bochten wring om me op alle vlak bezig te houden. Altijd druk druk, maar wel erg leuk. Het nadeel is wel, als je met andere mensen wilt samenwerken, wel eens in de problemen kunt komen. Vandaar dat ik de meeste dingen alleen doe. Op het moment dat je samenwerkt, hang je ergens aan vast en moet je je tijd daar naartoe oriënteren, en prioriteiten stellen tijdelijk. Want zoals ik je vier filmideeën zie, en al je hobby's ;). Maar die zijn wel allemaal nog gerelateerd aan elkaar, vind ik zelf. Bij mij is dat zelfs niet het geval haha. Veel succes met al je ideeën en met het voltooien van je tweede studie!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst en vooral wil ik zeggen Renske, en ik weet dat ik nu als je vader zal klinken, maar maak vooral ook een studie af... Het leven is een stuk gemakkelijker als je geschoold bent. En als dat in de kunst ligt, maakt helemaal niet uit, maar een geloofsbriefje kan nu eenmaal deuren openen, en het is zo al moeilijk genoeg ;). Verder vind ik dat je beter teveel passies kunt hebben dan te weinig. Wat schrijven betreft is het inderdaad lastig om constant "gepakt" te worden op schrijffouten, en persoonlijk vind ik dat je het er wel nog goed van af brengt in je bericht. Toch blijft het belangrijk als schrijver om zo correct mogelijk te schrijven, zeker als het naar externe mensen moet gaan, dus vind ik het goed van je dat je het dan door iemand anders laat nalezen. Ik ken bekende schrijvers die nog steeds met proof readers werken, dus zo bijzonder is het niet. Ik heb geen dyslexie, maar kon vroeger ook echt niet goed schrijven... Op een gegeven moment in het tweede middelbaar kreeg ik een 17/20 voor een opstel die vol schrijffouten stond, mijn moeder is toen naar school gegaan om de leraar Nederlands duidelijk te maken dat ik geen 17/20 had verdiend. ;) Maar goed, een psychiater die ik ken, geeft b.v. onomwonden toe dat moesten de meeste van zijn examens niet mondeling zijn geweest dat hij nooit was geslaagd... Dus je ziet maar hoe het kan verkeren. Maar soms is het ook ronduit gewoon leuk dat mensen je verhaal lezen en niet letten op de letter, zeker als je beseft dat dat je zwakte is, maar ook op hoe het geschreven is. Maar dat is vaak moeilijk.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum. Renske! Hopelijk heb je snel je doel bereikt binnenkort ook. :) En ach, ik doe ook verschillende dingen: Schrijven, schilderen/tekenen en fotografie etc. Het is mooi om aandacht te geven aan je creatieve activiteiten. :D Veel plezier op het forum!

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Renske en welkom op het forum! Veel hobby's hebben is juist geweldig, altijd wat te doen en nooit een saai leven. Helaas is tijd onze vijand. Ik merkte niets van je dyslexie, hoor. Daarmee kun je gewoon prachtige verhalen schrijven, is mijn ervaring. Mijn vriend heeft zware dyslexie maar schrijft beter dan ik. Spelfouten hinderen hem niet. Die vis ik er wel uit. :)

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum Renske! Hobby's kan je inderdaad niet te veel hebben. Beter een lekker druk leven met veel dingen die je leuk vindt dan de hele dag op de bank te hangen uit verveling omdat je alles maar saai vindt. Oké, op de bank lekker luieren kan ook een hobby zijn en soms heerlijk. :P Maar je snapt wel wat ik bedoel, toch? Circus dingen, dat maakt me nieuwsgierig. Wat precies? Op de basisschool zijn we enkele keren naar een soort van circus geweest en dan moesten we als kinderen koorddansen, op een grote bal lopen, jongleren,... Wat doe jij precies? Speel je dan ook in een circus mee? Taalfouten, daar moet je je niet teveel van aantrekken. Beter een origineel en leuk verhaal mét taalfouten dan iets dat erg standaard is, saai geschreven maar wel taaltechnisch bekeken perfect. ;) Er zijn ten slotte redacteuren en proeflezers. :D Gewoon verder gaan met schrijven, want er is niets zo heerlijk als je eigen wereld creëren, vind ik.