Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Anna Marije

Hoi allemaal, Op zoek naar sites over schrijven/literatuur kwam ik op deze site terecht en heb ik mij aangemeld. Tja, wie ben ik? Dat is moeilijk te zeggen in één keer. Ik ben geen voorgeschreven verhaal. Hooguit kan ik proberen een samenvatting van mij te geven. Ik ben Anna Marije, een meisje van zestien jaar met veel passies. Zo houd ik van schrijven, acteren, filmen en fotograferen. Schrijven doe ik al zo lang ik een pen vast kan houden. Eerst waren het vooral verhalen, nu richt ik mij meer op gedichten. In gedichten kan ik mijn gevoel kwijt en dit gevoel ook delen. Op deze manier lukt het mij zaken onder woorden te brengen. Ook vind ik het heerlijk om te lezen. Lekker wegdromen in een verhaal of emoties oproepen bij een mooi gedicht. Heerlijk. Dit ben ik in het kort. Als je nog vragen hebt, hoor ik dat graag! Liefs, Anna Marije Haar lege hart werd opgevuld met een kreet van stilte Gedempt door druppels in haar hoofd Die naar buiten kwamen Door de scheuren in haar ziel Haar ogen werden knikkers klein en zwart, verdronken In de druppels van haar hoofd waar ze staarde Door de scheuren in haar ziel In haar hoofd had ze alle tijd Om te krimpen Tot niets Ze halveerde en kleineerde Tot ze kon ontsnappen Door de scheuren in haar ziel

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leeftijdsgenoot/lotgenoot! (Hoe jij het ziet is aan jou) Welkom op de site, Anna Marije! Veel passies? Geloof me, dat kan óf heel vervelend zijn (niet kunnen kiezen, te weinig tijd, enz, enz) óf geweldig. Zoals mijn favoriete leraar ooit tegen mij zei: "Mensen met veel interesses hebben nooit een saai leven." Van alle dingen die je noemt, is alleen fotograferen geen hobby van mij, misschien alleen maar omdat ik me geen goede camera kan veroorloven en nou eenmaal niet zo goed ben met belichting. Of zoiets dergelijks. Films maak ik wel, of tenminste, dat probeer ik. Heb je al eens meegespeeld in een een toneelstuk? (je zei dat je hield van acteren) Of ben je meer van het filmacteren? (Geloof me, er zit een groot verschil in toneel en film. Maar dat weet je waarschijnlijk wel) Maar ik dwaal af. Heb je huisdieren?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum! Jij doet dus ook veel dingen? :) Is zeker soms moeilijk? Om te denken van: Ga ik nou dit of dat doen? Ik doe naast schrijven ook schilderen/tekenen en fotografie. Dan heb ik al van: Pff en nu? Maar aan de andere kant: Heerlijk om afwisseling te hebben! Acteren of iets met toneel doen heb ik ook willen doen, ken een paar vrienden die daar in zitten, mocht ooit bij ze aankloppen als ik wat meer wou weten. Maar ik dacht: Nee dit is wel genoeg zo, voorlopig... Haha. Ik wil nog even kwijt dat ik je gedicht mooi vind! Zit veel gevoel in... :)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dag Anna, Ik heb woordkunst gestudeerd... Hield op jouw leeftijd ook enorm van acteren, meer nog dan van schrijven... Maar de druk werd mij teveel. Nu doe ik niets meer met acteren. Ga wel nog vaak naar het theater, heb dinsdag b.v. naar Nero gaan kijken van het NT Gent, was heel mooi, geschreven en geregisseerd door Peter Verhelst. Moest ik het opnieuw kunnen doen, zou ik regie gaan studeren, dat vind ik trouwens een stuk artistieker dan acteren omdat je toch het volledige product naar je hand kan zetten, als ik b.v. de stukken bekijk van Dirk Tanghe, dat is gewoon schitterend! Je bent blijkbaar ook erg artistiek bezig... Niet echt een gemakkelijk leven als je het mij vraagt, maar als daar je interesse in ligt moet je daar zeker iets mee doen! Je gedicht vind ik niet slecht, al bots ik wat met de herhaling... Maar toch één van de betere gedichten die ik lees van zo'n jong iemand.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoihoi Anna, Ik ben één jaartje ouder dan jij en heb ook vele passies, waarvan schrijven de grootste is. :D Echt leuk om te lezen dat je ook zoveel gedichten schrijft, dat vind je niet veel bij tieners. Zo te horen ben je net als ik getroffen door het dichtvirus. Ga je voor het fotograferen ook echt de natuur in of mensen fotograferen? Wat moet ik me daarbij precies voorstellen? Het klinkt alleszins als een veelzijdige hobby. Zelf doe ik trouwens niet aan acteren, maar vind het altijd erg leuk om naar films en theater te kijken. En als ik nu niet in mijn eindexamenklas zat, had ik me dit jaar ingeschreven bij het jeugdtheater. Nu heb ik het helaas te druk. Gelukkig heb ik wel al vier keer voor school een film(pje) moeten maken, dus aan filmen heb ik al gedaan. Alle vier de keren vond ik stuk voor stuk geweldige ervaringen. :)

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke reacties! Ik reageer laat, want ja: door al die passies heb ik het druk. Maar ik geniet er ook van. Ik denk dat ik het nodig heb om op de been te blijven. Kunst is mijn manier om rustig te worden in een wereld van haast en moeten. Dus ik zie het als een voordeel, zoveel passies. Zoveel manieren om rustig te worden én mezelf te uiten. Ook niet onbelangrijk. Maar ik kan begrijpen dat mensen het als een nadeel zien hoor. Inderdaad de vraag "wat nu?" Ik heb een eigen atelier waarin ik alles doe wat ik leuk vind. Dus als ik klaar ben met een gedicht, kijk ik even om mij heen, zie mijn verfspullen en dan vermaak ik mij daar weer mee. Hmm van welk soort acteren ik hou, tja... Het is zo verschillend en zo leuk allebei. Op het theater is het contact met het publiek mooi, het face to face. Voor de camera is de sfeer op de set fijn en het subtiele acteren. Ik ben zelf vooral van het gezichtspel, dus in dat opzicht ligt film acteren mij meer. Maar ik vind het beide super! Regie lijkt me ook leuk. Alles wat met film/theater te maken heeft eigenlijk. Maar acteren dan toch het leukst. Je verdiepen in een rol, even iemand anders zijn en daar dan toch weer stukjes van jezelf in stoppen. 't Is heerlijk. Ik fotograaf nu vooral de natuur, maar ik heb meer ideëen over modellen fotograferen. Ik moet alleen nog even wat modellen zoeken haha. Bovendien ben ik graag alleen als ik fotografeer, dus dat botst. Bedankt voor de leuke reacties!! :) Liefs, Anna Marije