Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

vm84nl

Hallo allemaal. Mijn naam is Bas, 28 jaar. Altijd al heb ik het leuk gevonden om te schrijven. Dat bestond 'vroeger' uit veel penvrienden en fictie verhalen die ik schreef. Tegenwoordig heb ik andere doelen. Ik zou het ontzettend leuk vinden om een biografie over mezelf te gaan schrijven. Of tenminste, niet persé over mijzelf, maar over wat ik heb meegemaakt. Ik ben namelijk in het verkeerde lichaam geboren en heb een behandeling achter de rug van psychologen, medicijnen en operaties. Met name door mijn moeder, die altijd graag hierover had gelezen, ziet hier graag een mooi boek over ontstaan. Eigenlijk heb ik me hier aangemeld om ervaring op te doen, topics/verhalen te lezen, ontwikkelen en uiteindelijk mijn doel te bereiken! Bij vragen, kom maar op! Gr. Bas! :)

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal! Wat een actieve community. Eerlijk gezegd had ik niet zo snel nieuwe reacties verwacht :) Om maar direct heel eerlijk te zijn; Bas is niet mijn echte naam. Mijn echte naam is Robin, maar in eerste instantie wilde ik die hier niet gebruiken. Na enig nadenken zal ik me dan maar 'echt voorstellen'. Ik ben Robin, een jongen van 28 en Robin is mijn nieuwe naam. Ik ben namelijk als meisje geboren en nu sinds een aantal jaar Robin, man dus. Helaas vind ik het onderwerp nogal vaak negatief in het nieuws. Ergens snap ik dat wel. Aan het begin van mijn traject vond ik het ook maar erg vreemd. Toch was het wel de weg die ik moest gaan en ik weet dat het onbegrip vaak voortkomt uit het niet weten van mensen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het schrijven best lastig vind! Maar goed, dat is natuurlijk ook niet erg. Schrijven is ook geen koud kunstje ;) Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Bij vragen hoor ik het wel :)! Gr. Robin

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap dat je dit zo op een forum durft te plaatsen. Respect. Welkom hier en succes met schrijven!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! :D Je hebt een interessant verhaal om te schrijven, het lijkt me echt verschrikkelijk om in een verkeerd lichaam geboren te zijn.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Robin/Bas! En veel succes met je verhaal, het is inderdaad een interessant verhaal om te vertellen. Ervaringen opdoen en je ontwikkelen kan hier prima, dat heb ik zelf ook gemerkt. Veel plezier hier!

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi allemaal, Bedankt voor de positieve reacties. Dat is altijd fijn te horen. Ik krijg (zo mogelijk) nog meer zin om te schrijven door jullie ervaringen hier! Ook zal ik het forum eens wat beter bekijken. Tot gauw dan maar!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum! Wow, dat is inderdaad heftig wat je hebt meegemaakt. Ik vat alleen even iets niet, je was als meisje geboren (geestelijk of lichamelijk?). Ik ken nog een vriend van mij die met hetzelfde probleem zit, hij is een jongen maar wilt graag een meisje zijn. Kleedt zich hier ook vaak naar en gedraagt zich ook zo soms. Ik heb daar geen moeite mee en zal hem, of beter gezegd haar, als ieder goeie vriend/vriendin behandelen. Vervelend om te zien hoe sommige hem daarmee pesten.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Danny, Ja, ik was als meisje geboren. Lichamelijk. Eigenlijk kun je grof gezegd zeggen dat ik van vrouw naar man ging (alhoewel mijn geest altijd al mannelijk was, dat vergeten veel mensen bij transgenders). Wat goed dat je haar daar wel in steunt! Persoonlijk heb ik geen mensen in mijn omgeving gehad die mij de rug toekeerden. Misschien heeft het ermee te maken gehad, dat ik er altijd vrij open over was. Ik heb het geluk dat mensen het nu niet meer aan me zien. Sinds kort studeer ik weer en ook bij mijn vorige werkgever was er niemand van mijn 'medische geschiedenis' op de hoogte. Dat is ook wat altijd mijn wens was. Man zijn, gewoon als een van de velen. Niet opvallend, maar gewoon opgaan in de massa.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah oké. :) Je bent zoals je je voelt: Een man dus. :) Met deze inzet kom je er vast wel, veel succes en heel veel plezier op het forum! :D