Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je suis Suicune

(Dat waren dan de enige Franse woorden die ik ken...) Aan iedereen op dit forum: hoi. Ik ben Suicune, nu zestien jaar. (Zou ik de jongste zijn op dit forum?) Ik zit in de vijfde klas van het gymnasium en heb het daar prima naar mijn zin. Met een vriend heb ik afgesproken dat we allebei cum laude gaan slagen. Kan misschien nog best wel lukken. :) Huisdieren: twee konijnen en een broertje. ;) Ik schrijf al sinds dat ik kon schrijven. Dat wil zeggen, mijn eerste verhaal schreef ik in groep drie. Schrijven is nu zo'n belangrijk deel van mij dat ik het onmogelijk kan loslaten. En dat wil ik ook niet, dus het komt goed uit. :) Inmiddels sta ik bij iedereen bekend als "de schrijfster", omdat het niet iets is wat mensen van mijn leeftijd graag doen. Gelukkig sta ik niet alleen. Veel van mijn vrienden schrijven ook, en ze schrijven net als ik het liefste fantasy. Komt waarschijnlijk omdat ze op mij lijken: een beetje anders dan de rest. Mijn vriend, met wie ik nu meer dan twee jaar samen ben, is ook een fanatiek schrijver en werelduitdenker. (Dat is een door ons uitgevonden begrip. Het is een hobby: fantasy-achtige werelden (of één wereld) bedenken, met alles erop en eraan. Meestal zijn die werelden net iets anders dan traditionele fantasywerelden. Onze verhalen spelen zich met name in onze twee werelden af.) Verder teken ik graag, meestal ook in fantasystijl. Ik rijd paard en doe aan iaido, dat is traditioneel Japans zwaardvechten. Ik hou wel van Japan en Oosterse culturen. Dat valt soms ook wel terug te zien in mijn verhalen. ;)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar komen vast nog wel wat Franse woorden bij, Suicune. En nee, je bent niet de jongste. Hier vertoeft soms ook een jongen van 12. Maar hartelijk welkom Suicune. Amuse-toi.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Suicune. Ik zag kortgeleden nog een iaido-film, had ik nog nooit van gehoord. Met de nadruk op trekken en insteken. Heel apart. Huisdieren: twee konijnen en een broertje. Nou ja zeg. Wat zeggen die twee konijnen daarvan? Een Wereld-uitdenker is mogelijk een Spirit-indenker. Veel plezier.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Suicune, welkom hier! Zelf ben ik 17 jaar en ik zit in 6 gymnasium, dus we schelen niet zoveel qua leeftijd ;). Wat grappig dat je graag cum laude wil slagen, ik schreef dat een paar dagen geleden ook in mijn voorsteltopic. Verder schrijf ik net als jij graag fantasy (en YA met een 'supernatural touch'). Toevallig! Veel plezier hier in ieder geval :).

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bonjour Suicine, Bienvenue à ce forum des écrivains! Comment ça va? J'espère que vous vous amuserez sur le site et vous trouverez tout dont vous avez besoin pour écrire mieux ou comprendre mieux! Je vous souhaite de la bonne chance! Waldo, un autre écrivain sur le site...

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal! @Yrret:
Ik zag kortgeleden nog een iaido-film, had ik nog nooit van gehoord. Met de nadruk op trekken en insteken. Heel apart.
Trekken en insteken. Hmm. Nu begin ik me flink af te vragen waar die film nou precies over ging... (als ik dat al wil weten) De konijnen hebben hem geaccepteerd. Hij staat helaas wel onderaan de rangorde, konijnen eten al zijn sla op. @Kirsty: Wauw, een, eh... lotgenoot! ;) Heb je al eens iets geplaatst bij proeflezen? (Want nu ben ik wel benieuwd naar jouw verhalen en schrijfstijl) PS. Ik hou van jouw onderschrift. @Waldo: Bedankt! En het gaat goed met mij. (Mja, toch nog wat vertaalkunsten overgehouden van mijn Franse lesjes uit de onderbouw... voor de rest hebben we google vertaler)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je ook nog wat hebt onthouden van Duits, zou je eens naar Weltenbastler moeten googlen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trekken en insteken. Hmm. Nu begin ik me flink af te vragen waar die film nou precies over ging... (als ik dat al wil weten)
Jonge menschen met humor. Hmm. Het is een iaido-film voor volwassenen. Nukitsuke, kiritsuke, chiburi, en noto worden in slow-motion gedemonstreerd. Het belang van de botte zijde van de Takana. "Nidai Yamashiro no kami Kunitsutsu" Daar gaat de film over.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Suicune: Nopes, ik heb zelf nog niks geplaatst. Maar wat ik van jou heb gelezen op proeflezen is beter dan mijn schrijfsels, hoor :). PS. Dankje!

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bonjour Suicine (dat woord ken je toch ook wel? ;) ), Van harte welkom op dit forum. En nee, je bent niet de jongste. Er zijn best veel jonge mensen hier. Ik ben op dit forum aanbeland toen ik vijftien was, ben er nu zeventien en zit in 6 gymnasium. :) Toevallig dat in een week tijd twee gymnasiasten zich aangemeld hebben. Tekenen deed ik vroeger erg veel en voor school volg ik nu een paar lessen paardrijden. Helaas vorige week van mijn paard gevallen. :P Groetjes