Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

MAM1971

27 oktober 2012 - 20:06
proeflezen Hallo allemaal, Ik heet Marianne Mathijssen en ben 41 jaar oud. Ik lees ontzettend veel boeken van allerlei genres. Nu wil ik graag proeflezeres worden en vraag ik me eigen af wat je dan precies doet? Ik neem aan dat het heel wat anders is dan boekrecensies schrijven of heb ik het mis? (die ik overigens niet schrijf hoor) Graag wat tips van jullie kant zou heel erg welkom zijn. Met vriendelijke groet, Marianne

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 oktober 2012 - 20:29
Welkom Marianne. Ik ben nieuwsgierig wat voor je tips je krijgt. De beste tips die ik heb gekregen zijn. Wees eerlijk. Blijf On-Topic.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 oktober 2012 - 0:18
Welkom! Tips: begin en eindig met een positief punt. Zeg iets over het verhaal, niet over de schrijver (dus niet: jij hebt een onlogisch personage verzonnen, maar ik begrijp dit personage niet). Wees duidelijk.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 oktober 2012 - 11:00
proeflezen Hallo allemaal, Ik heet Marianne Mathijssen en ben 41 jaar oud. Ik lees ontzettend veel boeken van allerlei genres. Nu wil ik graag proeflezeres worden en vraag ik me eigen af wat je dan precies doet? Ik neem aan dat het heel wat anders is dan boekrecensies schrijven of heb ik het mis? (die ik overigens niet schrijf hoor) Graag wat tips van jullie kant zou heel erg welkom zijn. Met vriendelijke groet, Marianne
Welkom! Let op dat als je proeflezers wordt, je ook goed let op spelling. Zinnen als "Vraag ik me eigen af" bestaan niet en zijn volstrekt fout Nederlands. Om die reden zou ik je toch adviseren om voorzichtig te zijn met proefleescommentaar en/of even na te gaan of de constructies wel kloppen. :) Succes

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 oktober 2012 - 13:49
Dank jullie wel voor het ontvangst op deze site! Ik wilde vooral even reageren op het bericht van Earthlady. Dank je wel voor je commentaar, zo blijkt wel dat er wat meer bij komt kijken. Ik had gedacht dat proeflezen er was om een gedeelte van een verhaal te beoordelen, op alle aspecten maar voornamelijk om het verhaal zelf. Waarschijnlijk een beetje te naïef gedacht. Mijn nieuwsgierigheid is toch wel gewekt dus ik ga er wel mee door. Van alle eventuele gemaakte fouten leert men en neem je dan mee voor de volgende keer. Komt goed! :nod: