Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Martine P

Hallo, ik schrijf eigenlijk al heel mijn leven van zodra ik kon schrijven. Feit is dat dit met ups en downs gegaan is en dat ik periodes niet schrijf. Mijn grootste demotivatie was dat ik eigenlijk niemand ken die van lezen houdt en dat ik dus ook weinig feedback voor mijn werk krijg in mijn omgeving. Voor mij is het dus vooral blind sturen. Mijn grote droom is om mijn werken toch ooit gelezen te laten worden, maar de meeste heb ik verscheurd of weggegooid wegens het feit dat de teksten teveel fouten bevatten en ik geen hulp had om me te helpen corrigeren. Daarnaast schrijf ik vooral graag fantasy en horror, waar ook niet iedereen dol op is. Ik ben in de loop der jaren aan mijn talent gaan twijfelen, maar heb geen zin om het op te geven. Momenteel heb ik weer tijd om te schrijven en wil ik er graag terug invliegen. Jaren geleden was er ook geen internet en was het ook moeilijk om andere literair geïnteresseerden te vinden. Persoonlijk vind ik als Nederlandstalige dat we een zeer rijke, maar daardoor ook zeer moeilijke taal hebben om goed in te schrijven. Ik kan wel gemakkelijk zakelijke brieven opstellen, goede ideeën in mijn hoofd krijgen, maar ze soms moeilijk correct verwoord op papier krijgen. Ik lees veel over schrijven en probeer zoveel mogelijk tips te verzamelen, gebruik zoveel mogelijk spelling- en grammaticacontrole, maar hoop met de feedback op deze site eindelijk verder te geraken. Verder over mezelf: ik woon in Antwerpen en ben daar geboren en getogen. Mijn grote droom als kind was om schrijfster te worden en nu wil ik er eens deftig werk van maken.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Martine! Dat verhaal lijkt op dat van mij, behalve dan dat ik voor de jeugd wil schrijven en meer van fantasy hou. Ik zou je het advies mee willen geven om gewoon zoveel mogelijk te schrijven. Oefening baart kunst! Je kunt hier op SOL stukjes laten proeflezen, daar leer je erg veel van. Zelf kan ik nooit een goed begin schrijven. Ik heb geleerd dat je dan gewoon door moet schrijven, ook al weet je dat er van het begin van je verhaal niet veel deugt. Schrijf het verhaal eerst af en kijk dan hoe een goed begin voor je verhaal eruit zou moeten zien. Dat werkt een stuk makkelijker. Zelf heb ik een aantal jaren geleden een schrijfcursus gevolgd om feedback te krijgen. Dat zette mij op het goede pad om verder te gaan met schrijven. Heel veel succes en plezier met je schrijfsels!