Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

DJ Henk

Goedemorgen, De inschrijfdatum links onder mijn foto doet vermoeden dat ik hier al een tijdje rondhang, maar zoals ook aan het aantal berichten te zien is, ik ben pas sinds kort actief. Het leek me wel aardig om me alsnog even voor te stellen. Schrijven is iets dat er eigenlijk altijd wel in heeft gezeten, tot aan de middelbare school aan toe waar ik weleens stukjes schreef voor de schoolkrant. Maar als ik in de periodes daarna voor mezelf wat probeerde, strandde het iedere keer snel in een enorm writers block. Omdat ik geen idee had hoe het eigenlijk moest, ik niet het idee had dat ik de wereld iets te vertellen had en omdat ik te onzeker was. Ondertussen verliep mijn carriere zich erg voorspoedig. Ik werkte vanaf het begin bij een startup dat inmiddels is uitgegroeid tot een bedrijf van 300+ medewerkers. Na vijf jaar de gestressde manager uitgehangen te hebben besloot ik twee jaar geleden dat het tijd werd om een andere richting in te gaan. Er moest onder andere meer plaats zijn voor schrijven. In dezelfde periode werd mijn vriendin plots ernstig ziek en moest ze een zwaar revalidatietraject in. Dat zette de ambities op een wat lager pitje, maar het werd me ook duidelijk dat rustiger aan doen een juiste beslissing was. Tegenwoordig heb ik een andere baan, bij hetzelfde bedrijf, en sinds 1 augustus werk ik nog maar 4 dagen in de week. Helemaal klaar om serieus van start te gaan dus. Ik besef me dat ik het niet makkelijk zal zijn, maar ik denk dat ik wel kan groeien in dit prachtige ambacht. Rondhangen op SOL is een mooie manier om af en toe pauze te nemen en toch mijn hoofd in de wereld van schrijven te houden. Daarnaast verheug ik me op de verschillende meningen en perspectieven die hier geventileerd worden, erg leerzaam!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb veel bewondering, DJ Henk, voor de manier waarop je in het leven staat en de beslissingen die je nam. Het vereist een grote en ruime geest om je leven om te gooien en het te leiden hoe jíj het wilt. Ik heb net met plezier je blog bekeken, vooral het verhaal Prins Heerlijk is in al z'n eenvoud lekker om te lezen, met een mooie boodschap. Voel je van harte welkom hier en weet dat iedereen die schrijft het hoofd voortdurend "in de wereld van schrijven" heeft. Schrijven doe je namelijk niet alleen met pen, papier of pc. Hup, aan de slag dus! ;)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom DJ Henk, Als ik je naam zie, denk ik steeds aan een liedje van the Smiths waarin ze zingen '... hang the DJ, hang the DJ, hang the DJ,....' waarvan ik altijd dacht dat het was ...Henk the DJ,' Henk the DJ, Henk the DJ,...' :) en nu ben jij hier, heerlijk gewoon

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen, dank voor de lieve woorden! De naam komt uit mijn studententijd, toen ik me met een vriend verbaasde over de stompzinnige teksten die sommige nummers hadden. Ik ben toeter op mijn waterscooter, dat soort dingen. We besloten toen het allemaal beter te gaan doen, als DJ Henk & MC Harry, maar dat is nooit wat geworden. Welke platen ik mooi vind, vind ik altijd zo'n lastige vraag. Van overstuurde, atonale gitaren (Sonic Youth), via schreeuwende vrouwen (Bikini Kill), naar relaxte rap (People under the Stairs) en electronische muziek (Kraftwerk) en vanalles ertussen. Maar geen reggae, en ook geen country. En nu weer verder :)

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom DJ Henk, Als ik je naam zie, denk ik steeds aan een liedje van the Smiths waarin ze zingen '... hang the DJ, hang the DJ, hang the DJ,....' waarvan ik altijd dacht dat het was ...Henk the DJ,' Henk the DJ, Henk the DJ,...' :) en nu ben jij hier, heerlijk gewoon
OW, is dat van The Smiths! Elke keer als ik het wil vragen... Hoi, Henk!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dwe, Bedoel je? Als je het wil aanvragen bij een DJ? Dat is wel niet de titelsong volgens mij, maar ik kan dat wel even opsnorren, heb hier' the best of' ergens liggen ;)