Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

matiasve

Ik schrijf ongelooflijk graag... dat denk ik toch aangezien ik eigenlijk heel erg weinig schrijf. Wat doe ik dan wel? - Denken over schrijven - Korte plots uitdenken - Denken over hoe het zou zijn om te schrijven - Bedenken hoe mijn eerste boek, ervan uitgaande dat het er ooit van zal komen, er zal gaan uitzien mocht ik er ooit één schrijven. Eigenlijk best zinloos... maar ach, zo ben ik nu eenmaal. Oh ja, bijna vergeten, ik lees ook enorm graag. Voorbeeld: Ik heb alle HP , behalve de laatste, MINSTENS 12 keer uitgelezen ... zonder overdrijven. Favoriete genres: Fantasy, Detectives, fantasy, detectives, fantasy en detectives. Misschien ook nog leuk te vermelden : Begin in september aan mijn laatste jaar middelbaar onderwijs en zal als eindwerk een boek schrijven. Leuke manier om mezelf tot schrijven te verplichten eigenlijk. Ik herhaal: Ik schrijf ongelooflijk graag, dat is het probleem niet. Misschien faalangst? Gruwelijke leerkracht Nederlands gehad. Niet echt prettig om als aspirant schrijver zessen en zevens te krijgen voor schrijfoefeningen... ok, ik had mijn werken misschien niet de avond voor aflevering moeten maken... maar toch, best zielig :( Denk dat ik nu maar stop. Even inbeelden hoe ik mijn eerste boek zou noemen.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als eindwerk een boek schrijven. Dus je gaat een uitgewerkte manuscript neerpennen tegen juni 2013? Ik wens je oprecht veel succes. En zessen en zevenen krijgen voor schrijfoefeningen valt heus mee. Welkom.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat zijn die HP die je minstens 12 keer hebt uitgelezen? Ik denk bij HP aan hoofdpersonage, Hewlett Packard,.. Ik heb nog wat begeleiding nodig bij al die afkortingen hier. Wees welkom en geïnspireerd!

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat zijn die HP die je minstens 12 keer hebt uitgelezen? Ik denk bij HP aan hoofdpersonage, Hewlett Packard,.. Ik heb nog wat begeleiding nodig bij al die afkortingen hier. Wees welkom en geïnspireerd!
Als ik HP lees moet ik ook altijd aan een of ander computerding denken. Het went maar nooit.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Harry Potter? 12 keer?! Daar doe ik nu mijn pet voor af, daar geraak ik dus echt niet door, maar dit moet ik melden in een ander topic. Hup daarheen.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Harry Potter? 12 keer?! Daar doe ik nu mijn pet voor af, daar geraak ik dus echt niet door, maar dit moet ik melden in een ander topic. Hup daarheen.
:thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Harry Potter? 12 keer?! Daar doe ik nu mijn pet voor af, daar geraak ik dus echt niet door, maar dit moet ik melden in een ander topic. Hup daarheen.
:thumbsup: Edit: dubbelpost, het spijt me.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wens je veel succes daarmee. Maar ik raad je aan meer te doen dan wat waarmee je gewoonlijk bezig bent. Plots schrijven en 12x HP zijn zeer goed, maar woorden op een tekst zetten is uiteindelijk het echte werk en dat vergt enorm veel inspanning en vooral kennis en concentratie, ...

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Edit: dubbelpost, het spijt me.
Het is maar 2 keer hè, geen 12. ;)
Stel je voor: dan moet ik nog elf keer mijn excuses aanbieden.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op SOL, Matiasve.
Begin in september aan mijn laatste jaar middelbaar onderwijs en zal als eindwerk een boek schrijven.
Zit je dan op de Havo, of op het VWO? Want ik neem dus aan dat je het als profielwerkstuk doet. Doe je het alleen, of schrijf je met iemand samen? Ik wilde ook zoiets, maar ik mocht niet van mijn begeleidend docent. Ze kent me te goed. Dan zou ik alleen maar schrijven, en dat was dus ook weer niet de bedoeling. Het was al erg genoeg dat ik het alleen deed. Nou moest ik wel omdat niemand anders Nederlands gekozen had, maar het profielwerkstuk was toch echt bedoeld om te leren samenwerken. :rolleyes: Nu doe ik mijn profielwerkstuk over oerverhalen. Ook leuk. Wat mijn docente nog niet weet, is dat ik een oplossing heb gevonden om daarbij alsnog te kunnen schrijven. Een beetje. Ach ja, verplicht boeken van WFH lezen die je voor je boekenlijst mag gebruiken is ook niet zo'n straf, toch? :p Plezier hebben in schrijven, maar het te weinig doen. Helaas heel herkenbaar. Ik schrijf heel graag, maar pas als ik bezig ben. Vooraf zie ik er meestal enorm tegenop. Dat had ik overigens bij toneel ook; daar had ik ook pas zin in als ik eenmaal op het podium stond en lekker bezig was. Het helpt wel om veel op SOL rond te hangen. Nou ja, aan de ene kant natuurlijk niet, omdat ik te veel op SOL zit in de tijd die ik anders aan schrijven zou kunnen besteden. Maar leren over schrijven en nadenken over verhalen hoort natuurlijk ook bij schrijven. Zelf merk ik dat het best motiveert. Vooral de 'dat zal wel'-houding van sceptische volwassenen waar ik in mijn begintijd hier wel eens mee te maken kreeg, was een goede stimulans. Ik zou hen eens laten zien dat ik best wat kon. :D Gelukkig voel ik die druk nu niet meer zo. Na ruim twee jaar zijn ze hier wel aan me gewend. Ik hoef me niet zozeer meer te bewijzen. Plezier hebben in schrijven is tenslotte het belangrijkste. 8) Om de een of andere reden ben ik door dit forum veel productiever geworden. Meedoen aan schrijfwedstrijden en daarover praten in de wedstrijdtopics is tenslotte heel leuk. Daar zal het wel deels aan liggen. Als ik nu echt graag aan een schrijfwedstrijd mee wil doen, lukt me dat meestal (tenzij ik, zoals de afgelopen tijd, vier tot vijf schrijfwedstrijden in iets meer dan twee weken heb). En daar heb ik toch echt een verhaal voor nodig. :D Een stok achter de deur is heel belangrijk. Met de hijgende deadline van jouw eindproject in je nek zal het met dat manuscript dus vast wel goedkomen. Succes!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Humor heb je in elk geval, matiasve. Welkom hier. En succes met het (denken over) een boek schrijven!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel schrijfplezier, Matiasve! En als je graag schrijft, dan moet je daar zeker mee doorgaan! :)