even voorstellen - Hailmary

Ik, Hailmary: Was hoofdredactrice van de schoolkrant en won een opstelprijs in het kader van de Europese eenwording Werd toen adviseur/trainer voor onderwijsdirecties en schreef in dat kader artikelen, essays en columns voor het vak, en fungeerde als schrijfcoach Stort me tegenwoordig op het vrije verhaal en: - schrijf recensies en mailinterviews - schrijf korte verhalen waarvan er een de tweede prijs won in december 2011, zie hieronder - schrijf een blog over mijn en andermans ervaringen met de derde leeftijd - ben bezig met een roman waarin heden en verleden elkaar raken december 2011: 2e prijs Uit het juryrapport: "Hailmary"heeft van dit thema het beste verhaal gemaakt. Haar vertelling over een chef met losse handjes – op zich helaas geen opzienbarend gegeven – is vooral zo goed omdat de auteur het gegeven qua stijl en timing sterk en verrassend neerzet. Stilistisch sterk is de informele toon die consequent wordt volgehouden (Niet meteen, nee, dat natuurlijk niet) . Het is alsof de ik-figuur het verhaal vertelt aan een vriend of vriendin. Ze paart een vlot verteltempo aan een subtiele woordkeus (Zijn oogjes stonden angstig), verrassende zinswendingen (dus het was balsem op mijn gekwetste ziel om te zien hoe verrast hij was. Over mijn blouse – maar vooral over mijn voorstel) en een goed gevoel voor humor (ik organiseerde wat inkijk in mijn keurige blouse). Hailmary is een rasverteller Ik was toen zó enthousiast, dat ik me op allerlei schrijfwedstrijden stortte. En sleurde mezelf zo de dip in....