Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ron de Leeuw a.k.a. Leviwosc stelt zich voor...

Hallo Allemaal, Wel, een aantal dagen heb ik hier rondgekeken op het forum. Het valt mij direct op dat men hier serieuzer is over schrijven dan elders en dat doet mij goed! Inmiddels ben ik wars geworden van inhoudsloze commentaren als: 'mooi', 'prachtig' of 'geweldig'. Uiteraard vind ik het fijn als mensen mijn teksten kunnen waarderen. Maar ik zie graag onderbouwd waarom men iets mooi of lelijk vindt. Een korte introductie. Mijn naam is: Ron de Leeuw, ik woon in Tilburg, ik ben op moment van schrijven 31 jaar oud. Ik schrijf heel graag gedichten en columns, maar ik zou me graag gaan toepassen op korte verhalen en wellicht ook wat langere verhalen. Tot zover de beknopte introductie, hier mijn persoonlijk geheel omvattende en toch beknopte introductie: Melancholisch geaarde Bourgondische zuiderling met een no-nonsense mentaliteit. Xenofiele, prescriptieve, rebelse taalliefhebber, gecharmeerd van barbarismen en een voorliefde voor grove humor en sarcasme. Poëtische Sodomiet met een voorliefde voor het Oude Testament; doch atheïstisch en filosofisch agnostisch. Vadervrij en kindervrij maar helaas partnerloos. Een snelle poëtische fineliner, maar een trage ganzenveer voor proza. Sinofiel, cinefiel, bibliofiel, italofiel en scriptofiel, maar misantroop, pedofoob en wannabe kluizenaar. Ik hoop hier mooie bijdragen te kunnen leveren. Uiteraard hoop ik ook opbouwende kritieken + tips te ontvangen van de andere leden op mijn schrijfsels. Groet, Ron de Leeuw

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wannabe kluizenaar
Mooi, prachtig en geweldig. Veel plezier. De volgende keer zal ik reageren zoals je verzoekt. Dat 'wannabe kluizenaar' geeft een eenzame indruk over jouw 'hoe en wat' als je daar een zin mee afsluit.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, prachtig en geweldig. Veel plezier. De volgende keer zal ik reageren zoals je verzoekt. Dat 'wannabe kluizenaar' geeft een eenzame indruk over jouw 'hoe en wat' als je daar een zin mee afsluit.
Dank je voor je welkom Yrret! Ik kan me voorstellen dat het een eenzame indruk geeft. Maar ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. Hoewel bepaalde mensen mij zeer aan het hart liggen, vind ik het zeer prettig om mezelf veelvuldig af te zonderen. Wars van inhoudsloze conversaties en verplichte gezelligheid vertoef ik graag in een rustige omgeving waar het persoonlijke contact tot een minimum wordt beperkt. Het internet is dan voor mij ook een enorme uitkomst, zo kan ik de hoeveelheid aan menselijk contact zelf doseren en indien het mij te veel wordt, sluit ik gewoon de computer af. Het zal vast van doen hebben met mijn misantropische natuur.
Dag Leviwosc, 31 jaar is jong, niet oud Of is dat een staaltje van grove humor? Want die benieuwt me wel.
Dank je voor je welkom Hilde! Neen, het is geen staaltje van grove humor, ik had geenszins de intentie de lachers op de hand te krijgen met die claim. Hoewel ik niet oud ben, word ik al wel heel bewust ouder. Het besef dat de tijd wel heel erg snel gaat en dat mijn jeugd en m'n jongvolwassen leven nu echt voorbij is en dat ook ik er niet aan kan ontkomen om nu écht volwassen te worden. Het 40e levensjaar lonkt in de verte en wat mij betreft duurt het niet lang genoeg alvorens ik daar geraak. Doch, ik heb geen invloed op het uurwerk van Vadertje Tijd. Aan de anderen die mij welkom hebben geheten, wil ik ook graag mijn dank uitspreken. Meteen wil ik ook graag een vraag stellen, wellicht kunnen jullie mij voorzien van een antwoord. Zojuist heb ik getracht een tekst te posten in het forum "Proeflezen" maar ik heb thans nog niet de mogelijkheid om een nieuwe draad te openen. Dien ik hiervoor een verzoek in te zenden of dien ik eerst een minimum aantal postings te hebben gedaan alvorens ik de gelegenheid krijg tot posten in dit forum?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel bepaalde mensen mij zeer aan het hart liggen, vind ik het zeer prettig om mezelf veelvuldig af te zonderen. Wars van inhoudsloze conversaties en verplichte gezelligheid vertoef ik graag in een rustige omgeving waar het persoonlijke contact tot een minimum wordt beperkt. Het internet is dan voor mij ook een enorme uitkomst, zo kan ik de hoeveelheid aan menselijk contact zelf doseren en indien het mij te veel wordt, sluit ik gewoon de computer af. Het zal vast van doen hebben met mijn misantropische natuur.
Herkenbaar, die behoefte aan gigantisch veel mentale ruimte en aan diepgang. Ik vind daar niks misantropisch aan, gewoon iets eigen. En inderdaad, het internet... Onlangs zat ik even zonder, het leek of een levensader werd afgekneld.
. Het 40e levensjaar lonkt in de verte en wat mij betreft duurt het niet lang genoeg alvorens ik daar geraak. Doch, ik heb geen invloed op het uurwerk van Vadertje Tijd.
Toch heeft het bijzondere charmes, dat 40+ zijn ;)
. maar ik heb thans nog niet de mogelijkheid om een nieuwe draad te openen
Bijzonder: een draad openen. Ik krijg dan zo'n beeld van een sketch in een Vlaamse serie waarbij iemand met een denkbeeldige draad uit zijn lichaam rondloopt. En als die persoon dan ergens heen loopt, moet ie precies op zijn passen terugkeren opdat die draad niet in de knoop geraakt. Maar jij bedoelt vast een andere draad..., bedoel je een topic openen? Misschien is je dagsaldo bereikt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Leviwosc. Ik hou er ook van mij uit het wereldlijke terug te trekken om te denken en schrijven. Helaas zit ik met enorme sokkenbergen, want ik ben kinderrijk en echtgenootrijk...