Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Fleur Drakenrots

Hallo, sinds een paar weken ben ik hier op SOL aan het rondkijken, dus het leek mij tijd worden om me even voor te stellen. Ik ben Isabella, 44 jaar, en al van kinds af aan van plan om ooit een mooi kinderboek te schrijven. Ik ben nog nooit verder gekomen dan lezen, maar zo gaat dat in het leven. Je wilt na school zo snel mogelijk aan het werk om op jezelf te kunnen wonen en gaat hele andere prioriteiten stellen. Na ruim 15 jaar werken als medisch secretaresse ben ik daarmee gestopt om fulltime moeder te kunnen zijn. Inmiddels komt er weer tijd vrij om te bezien hoe de rest van mijn leven ingevuld zou kunnen worden. Een paar jaar geleden heb ik een cursus kinder- en jeugdverhalen schrijven gevolgd, om te kijken of het schrijven me nog steeds een beetje ligt. En het is gebleken; oude liefde roest niet. De draak op de rots is Fleur Drakenrots. Zij staat voor de draak van een mens dat ik ben, maar zij geeft vooral mijn voorkeur voor fantasy weer. In mijn hoofd zit al jaren een geweldig jeugdboek, tenminste, dat zou het kunnen worden. Het doet nu zijn uiterste best om op papier te komen. Omdat mijn taal- en schrijfvaardigheden aardig afgestoft mogen worden, probeer ik nu zoveel mogelijk schrijfoefeningen te doen en mee te schrijven aan schrijfwedstrijden. Mijn grootste valkuil is uitstellen. Er is in of rond het huis altijd wel iets dat eigenlijk zou moeten worden aangepakt. Zoals nu. In plaats van de paar uurtjes die ik heb te besteden aan schrijven, ben ik eerst weer aan het lezen op SOL en besluit ik dat ik me toch echt eerst moet voorstellen, want ik hoop veel van jullie ervaringen te leren. :)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Fleur Drakenrots (leuke naam!)! Het uitstellen klinkt bekend, de wens om een boek te schrijven eveneens. Wat dat betreft zit je hier helemaal goed ;)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal voor jullie welkom. Ik wil ook graag meedoen met de Vlaamse Filmpjes, Odile. Ik moet kijken of dat allemaal lukt binnen de tijd die ik heb.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Odile, Vlaamse Filmpjes is een abonnementenreeks voor de bovenbouw van de basisschool van de Vlaamse uitgeverij Averbode. Eens per jaar schrijft deze uitgeverij een wedstrijd uit, de John Flandersprijs. Als je verhaal wordt genomineerd, wordt het sowieso uitgegeven in die reeks. De winnaar gaat met 2000 euro naar huis en diens verhaal wordt als eerste in het eerstvolgende schooljaar gepubliceerd. Verschillende SOL-leden hebben al een of meerdere verhalen in deze reeks geschreven (ik ook). Welkom, Isabella. Het ligt vast aan mij, maar ik lees de hele tijd Drakenkots in plaats van Drakenrots. :puke:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat klinkt als een aantrekkelijke wedstrijd voor wie al wat verder is met jeugdboeken, dank je. Goed dat je al in deze reeks gepubliceerd hebt.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk welkom op SOL Fleur. Zelf moest ik er 50 voor woorden om toch nog te gaan schrijven. Dus kom op. Begin er mee, door iets op proeflezen te plaatsen. Ik heb dat ruim twee jaar terug veel gedaan en alle feedback omarmde ik. Het heeft mij veel geleerd en het gaf mij inspiratie. Succes

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal voor jullie hartelijke welkom. Bloem50 bedankt voor je tip. Ik ben behoorlijk onzeker over de stukken die ik geschreven heb. In het begin ben ik dan razend enthousiast en als ik het later teruglees ga ik twijfelen. Ik deed het vorig jaar mee met de wedstrijd Nederland schrijft een boek van youzzle, maar dat is door te geringe belangstelling en het uitblijven van een campagne om de wedstrijd te promoten, stopgezet. Bij deze wedstrijd werd de winnaar van ieder hoofdstuk bepaald door de lezers (of aanhang) van de schrijver, en helaas niet ook deels door de redactie. Daardoor krijg je geen goed beeld over de kwaliteit van wat je geschreven hebt. Naar aanleiding van de opmerking van Odile, probeer ik nu toch een opzet te maken voor een verhaal voor Fantastels, want dat is inderdaad echt een wedstrijd voor mij om aan mee te doen.