Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hey, ik ben Toon, en wil schrijven met een doel.

Dag iedereen, Ik ben Toon Dubois, een 24jarige jongeman. Hoewel ik in mijn leven al wat pagina's heb volgekrabbeld, is het nooit tot een deftig schrijfwerk gekomen. Laatste jaren is het leven echter helemaal veranderd, en sindsdien schrijf ik over allerhande zaken die relevant zijn voor het leven van anderen. Gaande van het plaatselijk bestuur en de plaatselijke online pers van bakken kritiek te voorzien, tot op debat lijkende discussies op een algemeen forum over de uiteenlopendste onderwerpen. Onder andere kwantum fysica, boeddhisme, technologie, energie, opvoeding, maatschappelijke omgang met alles en iedereen, geschiedkundige rechtzettingen, foutieve algemene waarheden, gezondheid, enzovoorts enzoverder. Het merendeel van mijn schrijven kan samengevat worden onder 'het aankaarten van de gevolgen van de kapitalistische dictatuur', een ander groot deel onder 'het verliezen van de menselijke natuur en eigenheid, de mens zijn vrijheid en bewustzijn'. Het is allemaal wat veel, en ik schrijf vooral sporadisch en opportunistisch. Het begint echter tijd te worden om wat planning en structuur in het leven te roepen, want zo bereik ik niets. Het voor mezelf samenvatten van alles wat ik weet draaide ook op niets uit doordat ik teveel wil samenvatten, sommige dingen niet goed kan verwoorden, of doordat een nieuw onderwerp me van het vorige heeft afgeleid. Daarom zoek ik nu hoofdzakelijk naar gelijkgestemden, mensen die graag één of meerdere onderwerpen willen aanpakken, en hulp. De rede dat ik het zo verwoord is simpel. Het moet niet mijn boek worden, ik moet er niet rijk van worden, het gaat om de objectieve waarheid. Of er bij auteur nu 'Toon Dubois' of 'Iedereen' komt te staan, laat mij koud. Het zou dan ook eerder een bundeling van feiten worden, en geen zelf gecreëerde verhalen of onderzoeken. Iedereen die wil helpen bij het schrijven, het voorzien van informatie, het verbeteren, etc is welkom. Naast schrijven ben ik ook bezig met ecologisch tuinieren, met een focus op permacultuur. Tot voor de drastische verandering in mijn levensverhaal was ik een doorwinterde gamer en medeleider van een competitieve clan. Hoewel ik heel mijn kindertijd volleyball heb gespeeld, en ook enkele jaren tafelvoetbal-competitie achter de rug heb, is voetbal steeds mijn passie geweest. Afgelopen zondag maakte ik mijn debuut in het zaalvoetbal, waardoor ik momenteel met mijn hand in het gips zit. (Worth it ! :p) Nuja, voorstellen is maar voorstellen, mekaar leren kennen gebeurd wel naarmate de samenwerking vordert. Groetjes Toon Dubois

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel allen hierboven. (En alvast allen hieronder.) Kwestie van het juist aan te pakken, hoe begin ik hier aan? Smijt ik hier een stukje tekst online van waar ik wil aan werken, zodat ik proeflezen niet met onnodige, onafgewerkte lectuur spam? Is het misschien beter enkele links te posten naar een form waar ik actief ben? (geen literair forum of auteursforum) Ook kan ik de klus niet alleen klaren, vrees ik. Meteen medeschrijvers gaan zoeken lijkt me ook niet 100% correct als nieuwkomer én leek...

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha, ik snap ineens je stukje tekst in Proeflezen veel beter! Ik heb het idee dat je door de bomen het bos niet meer helemaal ziet, of voel ik dat compleet verkeerd aan? Je wilt heel veel, volgens mij. Het aankaarten van de gevolgen van de kapitalistische dictatuur -- daar is iemand je al wel voor geweest, natuurlijk. Ik weet niet of je de oude literatuur al bent ingedoken? (Ik denk het wel, eigenlijk.) Er is genoeg over te vinden. Dat alleen al kan genoeg zijn om duizenden pagina's over vol te schrijven... En daarom heb ik een vraag: Wat wil jij mij (ik, argeloze, onwetende lezer) voor nieuws gaan vertellen? Als je daar een antwoord op hebt, wordt het misschien iets makkelijker om je project gestalte te geven.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik je voor nieuws wil vertellen? Niets eigenlijk, want ik weet ook maar wat ik weet doordat anderen het wisten. Wel wil ik alles naast mekaar kunnen leggen en op een rijtje kunnen zetten. Dat alles en iedereen uit energie bestaat en dat het universum een grote golf energie is, is een subatomisch feit. Subatomaire fysica heb ik tesamen met oa het boeddhisme en het taoïsme leren kennen. Het lijkt heel filosofisch, maar er zit meer wetenschap dan je denkt in het feit dat alles en iedereen een ervaringsvorm van de realiteit is. We kunnen namelijk niet meer doen dan ervaren op de manier dat we het doen, hetgeen afhankelijk is van het verleden. (Bij dit deel betrek ik graag wetenschappelijke stukken als spirituele geschriften als eigen gedachtengangen. Oa benaderingswijzes van wetenschap en religie, bewustzijn, meditatie en dergelijke kernwoorden komen liefst aan bod.) De kapitalistische dictatuur is dan wel al beschreven, maar het algemeen bewustzijn volgt traag. Elk werk dat dit globale probleem aankaart is meer dan welkom, of het nu een cartoon, een boek of een toneel is. Het kapitalisme wordt echter vaak als op zichzelf staand fenomeen besproken, en de relevantie naar de mensen hun dagdagelijks leven is soms zoek. Mensen die een boek over het kapitalisme lazen doch nog steeds denken dat ze er niets tegen kunnen doen, zijn zich niet bewust van wat het is. Ze bezitten meer kennis, maar de wijsheid ontbreekt hen. Bijgevolg blijven ze toch meedraaien in die slavernij, alsof ze geen andere mogelijkheden hebben. Elk dodelijk verkeersslachtoffer, merendeels van de sterftes ten gevolge van ziekte, schaarste, technische achterlijkheid, etc zijn gevolgen van het kapitalisme. Het schoolsysteem is opgebouwd rond het kapitalisme en is een beperking qua kennis, een psychologische marteling en een selectiebedrijf voor werkgevers. (Elke ouder die zich ten volste bewust is van de gevolgen van onze kapitalistische maatschappij vlucht er van weg om z'n kinderen een betere toekomst te bieden, die zo goed als onbeperkt is in kennis en vrijheid.) De mensen die onder het kapitalisme leven leren in een gemaakte realiteit doordat er hen een vals beeld wordt voorgehouden. Als je in de geschiedenis duikt zie je zaken als de brand van 'der reichstag'. Intussen is het een algemeen geweten feit dat die door nazis was aangestoken, maar toendertijd was dat een complottheorie, en was het beeld dat werd voorgehouden dat de communisten de schuldige waren. Met zo een waarheid was het rechtvaardigd hen bepaalde gruwelen toe te doen. Idem met Pearl Harbor, waar de Amerikanen buiten de pers om alles deden om die oorlog uit te lokken. Maar doe tegenwoordig hetzelfde met de wtc-torens en de aanslag van 9/11... Alle objectieve feiten en geschiedkundige feiten bij mekaar maken het logischer dat het een zoveelste Pearl harbor-scenario is, maar overtuig maar eens iemand die zonder enige extra informatie iets anders van de televisie vernam... Zulke dingen moete op een zodanige manier gebracht worden dat ze de aandacht trekken van veel mensen, en niet van dat minieme deel dat ze uit voorkennis leert. De pers moet panikeren, de koning moet het land uitvluchten en het volk moet weer een teken van (eigen) leven tonen !!! Hopelijk verduidelijkt dit het een en ander.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Euhm... volgens mij gaven de Duitsers toch echt de communisten de schuld van de brand in de Reichstag, maar verder snap ik wat je bedoelt.