Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ankh Ra Seta Num

Ben 18, ik houd van fantasy in combinatie met een ander genre, lees bijna nooit, ik kan goed met een pc overweg, ik volg een kantooropleiding en houd me dagelijks bezig met het schrijven van verhalen of rondhangen in bezienswaardigheden buiten zoals een museum, een historische plek of ik lig gewoon buiten in het gras als het warm is. Nog vragen? =)

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantasy in combinatie met een ander genre. De bron is altijd fantasy, maar ik vindt het altijd leuk om er een 2e genre mee te mixen. Zo schrijf ik graag fantasy-romance, fantasy-advenure, fantasy-war of fantasy-thriller. Ik ben op het moment bezig met een verhalenserie die eigenlijk ook naast de main-story een zooi extra concepts bevat die dan bijvoorbeeld gaan over plaatsen, geschiedenis of voorwerpen in die wereld. ^_^ Gedichten, liedjes, verhalen over boeken, personen, noem maar op.

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom ankhranum! Welke fantasy lees je zoal?
Als antwoord moet je de eerste zin van mijn eerste bericht in dit topic maar eens lezen x3 Ik wou ooit de boeken van Tolkien lezen, maar als je op jonge leeftijd eerst die films ziet en dan pas de boeken dan heb je eigenlijk niet zo veel zin meer om eraan te beginnen. Men zegt wel dat de boeken beter zijn (zoals gewoonlijk) Daarnaast heb ik in het algemeen voor lezen vrij weinig tijd. Ik heb een druk dagschema en vul eigenlijk mijn resterende vrije tijd op met schrijven en internetten in plaats van lezen. Ik lees graag dikke boeken, het liefst zo dik mogelijk. Ik houdt er niet van om steeds terug naar de winkel te moeten lopen voor een nieuw boek, heb liever één dik boek zoals 'de Dwergen' van Markus Heitz als zo'n tijdschriftje die je binnen een uur uit hebt. Maar voor de meeste boeken waar een film is van gemaakt heb ik eerst de film gezien en dan pas ontdekte ik het boek. En dan heb je datzelfde liedje als voorheen xD Als je tips hebt trouwens van goede fantasy boeken, dan hoor ik ze graag. Dan kan ik er naar op zoek gaan in de winkel (als ze die tenminste hebben).

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees zelf niet zoveel fantasy (naar mijn mening lijken ze vaak te fel op elkaar of verzuipen ze in de clichés), maar redelijk goede boeken vond ik die van Robin Hobb, George Martin en Terry Pratchett. Deze laatste schrijft meer een soort satire op het fantasygenre (in de stijl van Douglas Adams), en het zijn ook dunne boekjes, maar zeker de moeite.

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan het helemaal begrijpen wat je bedoelt met clichés. Ik had onlangs een boek gekocht, maar het ging weeral over tovenaars, ridders en duistere krachten. Heb hem tot de helft gelezen en toen hield ik er mee op.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
of ik lig gewoon buiten in het gras
Ga nu maar liggen liefste in de tuin, de lege plekken in het hoge gras, ik heb altijd gewild dat ik dat was, een lege plek voor iemand, om te blijven Nee, geen vragen. Ga eerst maar eens wat lezen, wijsneus.

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
wijsneus.
Waar heb ik dit aan te danken? Je kunt ook gewoon beleefd welkom zeggen hoor...

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou in het genre "anderssoortige fantasy" ook eens Sophie Lucas, Nathalie Koch of Thomas Olde Heuvelt kunnen lezen. Mogelijk niet in alle boekhandels te vinden, maar overal online te bestellen. Voorproefjes zijn meestal ook online te vinden.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gegroet Ankh Ra Seta Num. We hebben alvast gemeen dat we bijna nooit lezen (alleen boeken over taal en schrijven lees ik, en nu en dan non-fictie om een geloofwaardig kader te kunnen scheppen in o.a. mijn misdaadverhalen). Samen met Harry Mulisch zeg ik: ik ben een schrijver, geen lezer. En inderdaad, waarom zou een bakker een fervent broodeter moeten zijn of een acteur een frequent bioscoopbezoeker?

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen liefde voor het eigen product is geen liefde voor het vak, zouden sommigen zeggen. Ik vind het zelf wel belangrijk om veel te lezen (ik doe het ook enorm graag natuurlijk) om zo dingen te leren, te weten wat al geprobeerd is en wat niet, inspiratie op te doen, ...

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen liefde voor het eigen product is geen liefde voor het vak, zouden sommigen zeggen. Ik vind het zelf wel belangrijk om veel te lezen (ik doe het ook enorm graag natuurlijk) om zo dingen te leren, te weten wat al geprobeerd is en wat niet, inspiratie op te doen, ...
Geen liefde voor het vak? Wie kan zeggen dat hij al zijn verhalen keer op keer herschrijft aan de hand van proeflezers? Zelfs mijn verhalen die in literaire tijdschriften staan, worden herschreven. Als ik het vandaag beter kan, waarom zou ik mijn werk van gisteren dan niet herschrijven?

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu ben ik één ding vergeten te vertellen: Ik koppel schrijven niet aan lezen van boeken, hetgeen waardoor ik ben gaan schrijven is omdat men tegen mij zei dat ik hele mooie verhaallijnen wist te schrijven voor games. Je leest het goed: Games. Ik maak in mijn vrije tijd computerspellen. En zelfs voor zo'n spel heb je echt een groot verhaal nodig. Verhalen in games zijn erg belangrijk, ze zijn naar mijn mening ook het meest origineel vandaag de dag. Je ziet bijvoorbeeld hoe game-verhalen en film- en boek-verhalen heel erg op elkaar kunnen lijken. Wat ik eigenlijk dus doe is mij iets visueel voorstellen voor een spel en daar dan een complete story van te schrijven. Ik ben dus in eerste instantie geen boekschrijver voor wie het dus nog niet doorhad.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tenzij je heel veel cut-scenes wilt gebruiken lijkt me dat toch een heel andere discipline, eigenlijk een die meer op filmscenario schrijven lijkt. Maar dat lijkt me iets voor een ander onderwerp, ook omdat er talloze verschillende soorten games zijn.

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf voornamelijk verhalen voor Role Playing Games, kunnen heel uitgebreid zijn en veel cutscenes bevatten. Verhaallijnen voor First Person Shooters doe ik ook soms, maar minder omdat ze niet echt in de categorie 'Fantasy' vallen. En ja, het is een compleet andere manier van schrijven. Je hebt om te beginnen al geen 200 pagina's of meer in één document, je gaat aparte documenten moeten maken voor de wereld, zijn plaatsen en steden, voorwerpen, geschiedenis van plaatsen, eigenlijk heel veel. Tijdens het schrijven van verhalen voor games gaat het erom dat je elk detail nauwkeurig uitwerkt en de maker van het spel niet moet nadenken over hoe iets eruit moet zien. Dus op dit moment heb ik een mapje op mijn pc waarin een word-document staat met geschiedenis, met voorwerpen, met plaatsen etc. Eigenlijk allemaal deel van de voorbereiding. Het is best leuk werk om te doen. =)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo ankhranum, Welkom hier! Leuk dat je eigenlijk verhalen voor games schrijft, lijkt me erg grappig om te doen, maar wel moeilijk... Heel veel plezier op deze site!

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ehm ja, maar de meeste spellen zijn al van een site gehaald wegens ouderdom en dat is waar mijn verhaallijnen opstonden. Waren overigens niet mijn games, de makers deden te weinig achter elkaar en dat veroorzaakte een reden om het spel uit de lijst te gooien. >.> Dat was twee maanden geleden, heb vanaf dan zelf nog één spel ontworpen voor een leeftijdsgroep van 8+. De link: http://gmaker.org/forum/forum_posts.asp?TID=507 Moet wel zeggen dat mijn Engels hoogstwaarschijnlijk veel spelfouten gaat bevatten.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Moet wel zeggen dat mijn Engels hoogstwaarschijnlijk veel spelfouten gaat bevatten.
Hehe, ik heb eventjes naar je verhaal stuk gekeken, en dat klopt inderdaad :P Maar het geeft niet, de meeste Nederlanders zijn niet perfect in Engels, dus ik denk dat ze daar wel doorheen zien.