Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo, ik ben Hans

Beste mensen, Mijn naam is Hans, ik ben een 54 jarige nederlandse man. De afgelopen anderhalf jaar ben ik bezig geweest met een manuscript te schrijven over het ontstaan van de aarde en de evolutie van al het leven. Hierbij heb ik de gangbare wetenschappelijke opvattingen gevolgd, aangevuld met mijn kennis en inzicht hierover. De laatste hoofdstukken behandelen aspecten van de huidige samenleving in het licht van de evolutie en mijn visie daarop. Al met al is het een populair wetenschappelijke kijk op de evolutie tot en met onze huidige tijd en voorzien van handvaten naar de esoterische wetenschappen. Ik hoop met dit schrijven beide takken van de wetenschap wat dichter bij elkaar te brengen. Zo wordt het tijd dat beide groepen dezelfde taal gaan spreken. Dit manuscript kan daar een bijdrage aan leveren. Ok, het manuscript is klaar, gecorrigeerd en vrij van taal-, stijl- en spelfouten. Het is mijn bedoeling om het uit te geven mits het geheel daartoe geschikt is. Allereerst heb ik het naar Ankh-Hermes gestuurd en ongelezen terug gekregen voorzien van een standaard brief. Dat was geen teleurstelling omdat ik me geen illusies maakte. Gisteren heb ik het manuscript online aangeboden bij boekscout en ben daarna op zoek gegaan naar ervaringsverhalen. Zodoende ben ik hier terecht gekomen en het eerste wat ik leerde was dat boekscout nou niet bepaald de juiste keuze is. Welnu, er zijn meer van dat soort online uitgeverijen en ik heb geen flauw idee welke goed of niet is. Ik ben bereid om zelf te investeren mits dat niet de spuigaten uitloopt. Tot slot, ik ben geen proffesioneel schrijver en heb ook geen ambitie in die richting. Ik hen eenmalig een manuscript geschreven omdat ik wat te vertellen heb. De eventuele opbrengst wil ik aan een goed doel schenken. Ik ben op zoek naar een serieuze uitgever die allereerst het manuscript beoordeelt op kwaliteit etc. Verder weet ik niets van uitgeven en zou dus ook graag de publicatie aan derden over laten mits het goed genoeg bevonden wordt. Ik hoop dat ik hier een goed advies kan krijgen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum, Hans. Zoals je wellicht al hebt gezien, is er over alle kanalen (standaard uitgeverij, POD en varianten) veel te vinden op SOL. [klik op menubalk boven: salon / het uitgeefproces] Succes!

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor de reacties. Zoals wellicht de meesten onder ons heb ik me aangemeld en gelijk een topic geopend. Nu ik veel meer gelezen heb, is het me duidelijk dat ik niet op de juiste plaats ben met m´n verhaal. Aan de andere kant heb ik wel veel meer info gevonden en ben al weer heel wat wijzer geworden. Ik wens iedereen veel plezier bij deze prachtige hobby.