Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

DeeDee - Aangenaam!

Hallo mede schrijvers en schrijfsters! Ik ben DeeDee (uitspreken op z'n engels ;)), op dit moment 31 jaar, boogschutter. Mijn grootste hobby is schrijven, hoewel ik het echt veel te weinig doe. Het schrijven van verhalen doe ik sinds ik een jaar of 11 was. Verhalen verzinnen deed ik al veel eerder. Zo grappig om oude verhalen terug te lezen en je bijna te schamen voor je eigen slechte grammatica en zinsverbanden! En toch, tot op heden, nog steeds niks gepubliceerd. Waarschijnlijk omdat ik het niet echt durf. Wat als het niet publiek-waardig is? Als er zo'n mutsje achter een groot bureau je gaat vertellen dat je beter je energie ergens anders in kunt stoppen? Oef, dat zou een flinke deuk opleveren in het uitvoeren van mijn favoriete hobby! Ook twijfel ik een beetje aan mijn woordenschatting. Die is niet zo hele rijk. "Dure" woorden en begrippen zijn niet iets waar ik zelf op zou komen. Hoewel ik zonder enige moeite hele lange verhalen kan schrijven zonder "dure" woorden. Nou goed, om een lang verhaal nog langer te maken, wie ben ik? Daar ging het tenslotte om. Ik ben een (over het algemeen) nuchtere, praktische Fries, gek op mijn huisbeessie Sam (kat). Ik mag erg graag tekenen en ben dit ongeveer anderhalf jaar geleden ook digitaal gaan doen. Voor de rest ben ik graag lekker creatief bezig, films mag ik graag zien, net als series. Regelmatig speel ik online een game, genaamd City of Heroes, waarin ik een superheld kan zijn. Mjah, ik ben een beetje een nerd. Maar die titel draag ik met trots! :P Ook rijd ik met liefde rond in mijn Suzuki Alto, genaamd SuperSAM (SAM staat voor Suzuki Alto Mustang), als je de foto ziet, weet je waarom ;) en ik ben dan ook lid van de Suzuki Alto Club. Waarom ben ik hier? Nou, ik ben benieuwd naar mede-schrijvers's ervaringen en tips en dergelijke. Hopelijk kan ik mezelf wat moed inlezen. En misschien kan ik hier zelfs proeflezers vinden :D. En als je meer wilt weten, check m'n website, of vraag gewoon! *waves* DeeDee

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je er bent, DeeDee. Wat dat nerd-zijn betreft, dat zijn we volgens mij allemaal; ik las vroeger superheldenstrips.... Veel plezier op het forum!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
*waves* DeeDee
Waves?

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie allemaal! @ Judy: Gekke is dat ik eigenlijk nooit superheldenstrips heb gelezen! Ben in 2008 pas echt een beetje bekend geraakt met het Superhelden gebeuren. Welke strips las je? Heb je een favo held? :D @Wonschik: *waves* als in "zwaait". Ik ben veel in het engels bezig dus wordt er met regelmaat een engels woord gebruikt. Waarom het tussen * staat? Dat is iets wat ik heb "overgehouden" van het gamen. Met zo'n online karakter kun je niet altijd alles uitbeelden (of het is onbekend hoe), dus dan wordt het ook wel zo getypt. *waves* *salutes* etc.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
DeeDee, welkom. Waarom zo denigrerend gesproken over "een mutsje"? Volkomen onnodig. Ook uitgevers zijn gewoon mensen die hun werk doen en respect verdienen. Wat mij betreft niet zo'n positieve binnenkomer.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je twijfelt over wat je kunt, kun je proberen aan wedstrijden mee te doen, of proeflezers zoeken.
Als er zo'n mutsje achter een groot bureau je gaat vertellen dat je beter je energie ergens anders in kunt stoppen
Dat zeggen ze nooit. Tenminste, ik heb nooit gehoord dat iemand dat van een mutsje te horen heeft gekregen. Rest de vraag: is de kat naar je auto genoemd? (Ik ken ook een kat (een rode kater) die Ferrari heet, dus het zou me niet verbazen).

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet een beetje te serieus, L'Chaim? Welkom DeeDee! Net als schlimazlnik zou ik aanraden om te beginnen met wat stukjes te laten proeflezen, aan wedstrijden mee te doen of gewoon wat dingen in te zenden naar tijdschriften of websites. Je moet daarom niet meteen naar een uitgever stappen denk ik.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie allemaal! @ Judy: Gekke is dat ik eigenlijk nooit superheldenstrips heb gelezen! Ben in 2008 pas echt een beetje bekend geraakt met het Superhelden gebeuren. Welke strips las je? Heb je een favo held? :D
Ik las van alles en nog wat. Spiderman, X-mannen, New Mutants, X-Factor, Generation X, Excalibur... Het is wel lang geleden... Maar ik heb het echt járen gedaan. Zat echt in die stripwereld, tekende zelf ook strips (een beetje superhelden, later veel alternatieve strips, was ook mede-redacteur bij een ondergronds stripblaadje en zo). Echt een 'geek' dus. Spiderman, X-mannen en Generation X waren favoriet, dus die las ik vooral. Spiderman vooral omdat ie zo'n nerd was in het dagelijks leven (herkenbaar :lol:), Generation X omdat het over jonge helden ging op een school waar ze met hun krachten om leerden gaan, en dan lekker al die (tiener)problemen die ze met elkaar hadden. X-mannen ook leuk met al die onderlinge relaties en problemen... Kortom, ik hield vooral van de ménselijke kant van superhelden. Daarom vond ik Superman bijvoorbeeld nooit leuk. Veel te perfect. Wat lees jij graag?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Wonschik: *waves* als in "zwaait". Ik ben veel in het engels bezig dus wordt er met regelmaat een engels woord gebruikt. Waarom het tussen * staat? Dat is iets wat ik heb "overgehouden" van het gamen. Met zo'n online karakter kun je niet altijd alles uitbeelden (of het is onbekend hoe), dus dan wordt het ook wel zo getypt. *waves* *salutes* etc.
Dank je wel voor deze uitleg. "Bølger" Theo

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel allemaal! @L'Chaim en schlimazlnik: Mutsje is absoluut niet denigerend bedoeld :). Althans, zo bedoel ik het niet. Mijn excuses als mensen zich aangevallen hebben gevoeld bij het lezen ervan. Ik weet heel goed dat er achter dat grote bureau ook een mens zit en dat die zijn eigen levensverhaal heeft, zijn/haar eigen karakter en trekjes en meningen etc, die gewoon zijn/haar werk doet. Mutsje was, vanuit mijzelf, meer bedoeld als liefkozing, want in mijn fantasie wordt die persoon namelijk slachtoffer van mijn eigen "angst". (beetje een groot woord vind ik, maar bij gebrek aan beter) @schlimazlnik: De kat is niet naar de auto vernoemd. Daar ik de kat al 9 jaar heb en de auto slechts 3. Het was eigenlijk toeval. Mijn kat heet eigenlijk Samwise Gamgee, vernoemd naar Sam, een hobbit uit Lord of the Rings. Mijn kat had ook een broertje, Frodo. Frodo is helaas doodgereden :(. Ik noemde ze zo, omdat Sam Frodo heel erg beschermde. Als je alleen al een vinger uitstak, kwam Sam op je af, al blazend en sissend van "Back you devils!" en probeerde je ook te slaan met zijn pootjes. Net als in de film ;). (heb het boek eerst gelezen). Nu is hij een echte schootkat hoor :). Een knuffelkat :D. SuperSAM is puur vanwege zijn (het is een hij, ondanks al het roze) uiterlijk. Ik ben helemaal weg van de Mustang, maar kan er geen betalen, dus heb ik mijn Alto een klein beetje tot Mustang gedoopt, wat hem een Suzuki Alto Mustang maakte. Afgekort... SAM. Super ervoor, vanwege het roze Superlogo op de motorkap...en *bloost* hij heeft ook een cape! (daar mag ik niet mee rijden). Die hij braaf draagt op clubmeetings :). Waarom een roze superlogo? Nou, ik reed 10 jaar schadevrij! Dus ik vond dat ik 'm wel had verdiend :). Ik rij nog steeds schadevrij trouwens ;). Bedankt voor de tips! Ik zal mij eens goed verdiepen in de mogelijkheden. :D @Judy: Jaaa, Spiderman is inderdaad erg leuk! hahaha. X-men ook! Heb je de films ook gezien? Ze zijn zo awesome! (je moet het natuurlijk niet gaan vergelijken met de strips enzo... (net als met de Harry Potter films en boeken) maar) het is wel erg leuk dat er nu zoveel films met Superhelden worden gemaakt. De superheld-liefhebbers worden verwend de laatste jaren :D. Superman is inderdaad wel erg perfect. En zijn outfit is verschrikkelijk fout! Maar toch is het mijn favo, omdat het de eerste was (die bekend werd in ieder geval). Hij is een beetje de basis van alle superhelden. Mijn respect voor de bedenkers van dit karakter ;). En ook nerd in het dagelijkse leven he? :P Eigenlijk vind ik de meesten wel leuk. (bijna)Alle superhelden zijn totally awesome hihi. Maar ik heb nog steeds de stripboeken niet gelezen. Wat ik graag lees is Fantasy. Harry Potter vind ik ook erg leuk (wel in de orignele taal), maar momenteel lees ik Wheel of Time van Robert Jordan (ook weer op z'n engels). Toen ik nog kind was (oh de goede oude tijd :P), las ik Thrillers (ik heb de serie hier nog te staan, van die blauwe dunne boekjes van o.a. R.L. Stine), maar ook De Grote Vriendelijke Reus. Ik denk dat ik die wel 10.000 (beetje overdreven) keer heb gelezen samen met mijn twee zusjes, hardop elke dag na het eten. We spraken dan af wie welk karakter ging doen. Dat was erg leuk! Hey, maar je tekent ook? Net even gebrowsed door je website heen. Ook lekker crea hoor! Wat heb je een leuke tekenstijl :D. Het is zo heerlijk duidelijk wat je bedoeld. @Wonschik: Hahah! "Bølger". Ik moest het even "google translaten" ;). *waves* P.S. Sorry voor de lap tekst weer! :P

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi DeeDee, welkom! @Judy, volgens mij hebben wij onze jeugd op zeer vergelijkbare wijze doorgebracht, haha!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi DeeDee, welkom! @Judy, volgens mij hebben wij onze jeugd op zeer vergelijkbare wijze doorgebracht, haha!
:)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Judy: Jaaa, Spiderman is inderdaad erg leuk! hahaha. X-men ook! Heb je de films ook gezien?
Natuurlijk! Al was het alleen al om te zien hoe mijn helden tot leven komen. Da's wel wat anders dan de Old School televisieseries uit mijn jeugd. Die waren echt heel fout, heel jaren '70: Spidey: http://www.youtube.com/watch?v=JUcktiQxC9Q Batman & Robin: http://www.youtube.com/watch?v=k7_7semtxI0 Hulk: http://www.youtube.com/watch?v=aoILzi5thYg