Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

-Saskia- stelt zich voor

Hallo allemaal, Ik ben Saskia, 50 jaar. Jaren geleden was ik even actief op het forum. Helaas begaf de computer het. Ik ben sinds een maand pas weer online. De hele computer liep vast, complete crash, dus ook alle bestanden kwijt. Ik had ze wel bewaard op diskette, maar deze computer heeft geen diskette station meer. Gelukkig heb ik het meeste nog in geprinte versie. Tien jaar geleden werd ik ziek, een progressieve ziekte en tevens raakte ik mobiel beperkt c.q. gehandicapt, daarmee ook arbeidsongeschikt. Dat leidde er onder meer toe, dat ik niet meer kan/ kon schrijven. Ziek zijn is niet bepaald inspirerend. Tijdens het schrijven, al is het maar een boodschappenlijstje, ben ik me ervan bewust dat schrijven een fysieke bezigheid is. Talloze problemen met mijn handen ook, zoals de fijne motoriek. Ik schreef gedichten, columns, lange verhalen waar geen eind aan kwam :D zakelijke teksten. en zo nu en dan wat redigeerwerk. In de loop der jaren heb ik ook diverse schrijfcursussen en workshops gevolgd. Ruim 5 jaar terug, kwam ik op het idee op een cursus korte verhalen schrijven te gaan volgen, afstandsonderwijs met begeleiding. De computer stuk en de cursus werd erg .. op afstand. Iedere keer probeerde ik te schrijven, al halverwege de eerste alinea 's zag ik al, het werd niets of ik raakte volledig geblokkeerd. Ter inspiratie, ben ik toen een cursus Frans gaan volgen, met zeer concrete huiswerkopdrachten. Inmiddels heb ik met zeer goed gevolg, Frans voor gevorderden afgesloten. Ook nooit weg. Vooral in de gevorderden cursus met wat vrije opdrachten, probeerde ik de benadering van een verhaal. Het leverde me het commentaar op, dat het best korter mocht. :D Maar ook een goed cijfer, voor de grammatica. Ik kon ook niet meer lezen. Lezen kan ook leiden tot inspiratie, naast dat het gewoon heerlijk is om te lezen. Sinds 10 maanden lees ik weer als vanouds en ik heb me ook pardoes aangemeld voor een leesgroep. Na tips van dit forum in der tijd zoals het inspreken op een cassetterecorder, wat helaas niet werkt, omdat de geschreven tekst echt moet zien, ben ik goed gaan nadenken wat ik nodig heb om te schrijven. Een ander iets is, wat meemaken, ervaringen opdoen die uitnodigen om te schrijven. Ik doe nu weer vrijwilligerswerk . Mijn cursus korte verhalen schrijven heb ik toch weer verlengd, alhoewel het eerste korte verhaal nog steeds niet geschreven is. Ik hoop hier weer tot schrijven te komen. De schrijfoefeningen van schrijven online zou wel eens een goede herstart kunnen zijn. Een heel verhaal - alhoewel kort - is misschien nu nog te hoog gegrepen. Saskia.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Merci beaucoup voor jullie reacties, Déeesse en Judy. Ik heb er niet veel voor moeten doen voor dat jonge gezicht, dat heeft de natuur me gewoon meegegeven ;) Ik hoop het ook, Judy, want ik mis het zo ontzettend.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Saskia! "Gewoon" beginnen, al zijn het maar een paar regels, dan gaat je schrijversbloed vast weer stromen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank, L 'Chaim. Helaas, werkt dat niet voor mij om te beginnen met een paar regels. Na een paar alinea's ligt het in de prullenmand. Ik was gewend om te redigeren, al in de eerste alinea 's. Het begin moest staan voor mij, maar ik ben niet meer in staat door neurologische problemen op die manier te schrijven: twee dingen tegelijkertijd. In wezen zou ik door moeten schrijven. Ik ga ook niet opnieuw een huis bouwen op fundamenten die al verrot zijn. Zo voelt dat voor mij. Toch helpt je antwoord wel, want het zet me aan het denken, vanuit hoe kan het niet naar hoe kan het wel.