Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Aarbei stelt zich voor

Hallo allemaal, Ik ben dus Aarbei. Ik ben 21 en studeer momenteel. Ik schrjf al een aantal jaar. Nou ja, het is meer het verzinnen van verhalen en die in hoofdlijnen opschrijven. Korte verhalen schrijf ik wel netjes tot in details uit inclusief herschrijvingen. Maar bij langere verhalen heb ik dat tot nu toe nog niet echt gedaan. Al wil ik daar wel graag verandering in brengen want ik vind het ontzettend leuk om verhalen te verzinnen en ook om te lezrn, dus ik ga er langzaam toch aan beginnen. Ik ga binnenkort daarom ook beginnen met de cursus: Ontdek je eigen stijl, van Schrijven Online. Wat jullie waarschijnlijk al wel gemerkt hebben, ik heb dyslexie. Lezen gaat erg goed maar met foutloos shrijven heb ik veel moeite. Ik doe mijn best om zo min mogelijk fouten te maken, en lange reacties typ ik in word en plaats ze dan op het forum. Maar het gaat ook wel eens verkeerd, zoals bij mijn username. Daar moet eigenlijk Aardbei staan i.p.v. Aarbei :) Ach ja, ben ik makkelijk te herkennen :) Mochten er nog vragen zijn, dan beantwoord ik die graag.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel, een dyslectische schrijver! Welkom Aarbei! (voor mij moeilijk om het fout te schrijven ;)) Ik hoop dat je hier net zoveel wijsheid en plezier vindt als ik.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Jacques Vriens en Hans Christiaan Andersen zijn/waren ook dyslectisch (al vraag ik me af hoe ze dat bij die laatste hebben geconstateerd), dus je bevindt je in goed gezelschap. ;)

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Aardbei, Wist je dat er een lettertype bestaat, speciaal ontwikkeld voor mensen met dyslexie? Het is een lettertype waarbij de verschillen tussen de letters onderling zo groot mogelijk zijn. Foeilelijk voor mensen die er geen last van hebben maar misschien erg praktisch. Misschien bestaat het al langer en is het bekend, ik hoorde er zelf pas laatst iets over en had het idee dat het nieuw was.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Aarbei. Voor een dyslect vind ik dat je heel leesbaar schrijft hoor. Chapeau dat je er zo veel moeite in steekt om toch correct te schrijven, daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen. Dat lettertype is in ieder geval niet lelijker dan Times New Roman, vind ik.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi aardbei welkom op het forum stoer dat je met dyslectie schrijft mijn pleegzoon heeft het ook en door steeds weer te moeten lezen ,heeft hij er nu dus een chronische hekel aan. jammer hoor .ik lees juist heel graag ben zelf ook net nieuw hier dus ga ook een hoop leren ,leuk lijkt me dat

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor alle reacties. Van dat lettertype had ik nog niet gehoord, dat ga ik zeker uitproberen. Wat bij mij een voordeel is, is dat ik al ontzettend van boeken en verhalen hield voordat ik zelf kon lezen en dat mijn dyslexie pas laat ontdekt is. Iedereen moest me altijd voorlezen en ik liep als drie jarige altijd met een boekje op zoek naar een slachtoffer :) Toen ik leerde lezen ging dat met veel moeite, maar mijn moeder vertikte het gewoon om me nog langer voor te lezen. Dus moest ik wel zelf lezen want zonder verhalen kon ik niet. En omdat mijn dyslexie pas op de middelbare school is ontdekt, moest ik altijd gewoon mee met de andere klasgenootjes. En dat ging steeds beter, alleen dictee bleef een groot drama. Maar daardoor heb ik geen hinder bij het lezen, ik lees alleen iets langzamer, en heb ik ook met zinsconstructies weinig moeite. Alleen de spelling blijft een groot probleem,