Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leony wil zich ook even voorstellen

Hallo schrijvende medemens, Mijn nicknaam is Leony en ik was al een tijdje op zoek naar een plekje waar ik gelijkgestemden kon ontmoeten. Met dit forum hoop ik dat gevonden te hebben. Ik schrijf veel maar nog wat 'los-vast' waardoor er nooit een compleet boek tot stand is gekomen. Mijn verhalen zijn voornamelijk fantasie, waarbij ik voor feiten en sfeer pluk uit mijn eigen levenservaring of die van mensen die dichtbij me staan. Binnenkort ga ik beginnen aan een biografie voor/over mijn vader. Hij wil zelf graag dat zijn verhalen bewaard blijven maar is door een hersenbloeding niet meer in staat te schrijven. Vertellen kan hij als de beste, over vroeger, over de omgeving, over mensen die hij kent. Daarnaast is mijn vader een wijs mens en zullen zijn verhalen soms best inzicht verschaffen voor de lezer. Een mooie uitdaging dus. Doordat hij vroeger amateurfotograaf was is het straks mogelijk om zijn verhaal te illustreren met originele foto's. Het wordt trouwens een familieproject. Het schrijfwerk is aan mij, maar broers en zus zorgen voor andere onderdelen. Zoals bijvoorbeeld die foto's, en het correctiewerk, het interviewen, etc. Wat ik mis is ervaring op dit schrijfvlak. Misschien mag ik hier een tijdje meelezen (zie dat er al heel veel interessante onderwerpen beschreven staan) om te profiteren van de wielen die al zijn uitgevonden? Mocht ik zelf iets te melden hebben, of niet kunnen vinden wat ik zoek, dan zal ik me melden. Dank voor uw aandacht! Groet, Leony

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, wat leuk om welkom geheten te worden. Dank daarvoor. Ja, mooi project, vind ik ook. Mijn vader is inmiddels 86 jaar en, hoewel nog steeds erg actief, niet meer de fitste. Ik hoop (met hem mee) dat alle verhalen verteld zijn voordat hij naar zijn volgende verblijfplaats vertrekt. Het voelt wel als een hele verantwoordelijkheid. Vandaar ook mijn inschrijving hier. Ik wil het zo goed mogelijk doen voor hem.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Leony, Welkom op deze site. Wat een leuk project, met wat eventuele hulp kan daar een prachtig boek over ontstaan (ik denk even aan Ed van der Elsken als voorbeeld). Zet wat stukken van je tekst op 'proeflezen' zodat je er respons op krijgt. succes! Wirrewapper

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt! Ik merk dat ik lucht in mijn hoofd krijg nu ik hier antwoorden vind op vele vragen. Ben nogal een perfectionist (inmiddels begrepen dat dat een schrijverskwaaltje is dus zie het als een nuttige eigenschap) en ik denk dus na over waar ik een aanhalingsteken plaats en waar een punt. De mensen in mijn omgeving vinden me soms maar een z**kerd. ;) Voor mij is er een wereld open gegaan hier. Nog veel vragen te gaan, maar dit keer is de kans groot dat er ook antwoorden volgen waar ik iets mee kan. Fijn dat ik welkom ben!

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij ook welkom hier Leony! Een mooie uitdaging ligt er voor jou in het verschiet. Succes ermee!