Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nederlands als tweede taal

Hoi ik ben nieuw! Nederlands is niet mijn moedertaal, maar ik wil het goed leren schrijven. Hebben jullie tips voor dagelijkse, leuke taal - en spelling oefeningen voor mij? Ewa Maria

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ewa, ik zou je voorstellen en een vraag stellen apart doen. Dus hier gewoon wat over jezelf vertellen en de vraag over taal&spelling elders stellen. Dat werkt beter.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ewa Maria, Kijk eens op de volgende sites: nt2taalmenu.nl nederlandsalstweedetaal.nl kennisnet.nl beginmetinburgeren.nl Verder kun je eens kijken in de bibliotheek bij 'het Taalpunt'. Daar kun je veel informatie opdoen en boeken lenen, bijvoorbeeld bekende Nederlanse literatuur, die hertaald is in makkelijker Nederlands. Veel succes!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Wat betreft spellen: je kan je aanmelden op de site www.beterspellen.nl. Dan krijg je elke werkdag een spellingtest opgestuurd met daarin vijf meerkeuzevragen. Ze omvatten alles wat met spelling te maken heeft, dus van een werkwoord schrijven met een -d of een -dt tot en met de betekenis van een woord. De antwoorden worden direct zichtbaar wanneer je de test hebt ingevuld, met daarbij een korte uitleg. Ook houdt de site je dagelijkse score bij. Zo kun je zien of je spelling in de loop van de tijd verbetert. Er zijn verschillende niveaus. Is de één te makkelijk, dan ga je een stapje omhoog. Is het te moeilijk, dan kies je voor een lager niveau. Veel succes!

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt! Heerlijk jullie reacties te lezen. Ik ga het zeker sommige tips onderzoeken en daarmee mijn Nederlands verbeteren. Ik spreek 5 andere talen, maar Nederlands vind ik bijzonder. Uitdagend en intrigerend. Je kan in de taal veel invloeden van het verleden ontdekken. Nog eens dank!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, Ewa Maria. Wat is je moedertaal? Nederlands is niet gemakkelijk om te leren. Als ik kan helpen, hoor ik het wel.