Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

awakemysoul stelt zich voor.

Dag allen! Mijn naam is Maria, en ik ben nieuw (zoals uit de titel blijkt). Een tijdje heb ik rondgekeken, en pas geleden heb ik dus toch maar een account aangemaakt. Hoe verleidelijk is het toch ook. (; Ik ben nog nooit lid geweest van een forum, dus ik weet misschien niet helemaal hoe alles werkt. Hulp hierbij is zeer welkom! (: Ik zal even een korte samenvatting geven van mijn schrijfgeschiedenis (en die is inderdaad kort). Ik wil al schrijfster worden, sinds ik het me kan heugen. Schrijven, en bij de indianen wonen (nu nog steeds), was altijd het antwoord op de vraag: 'Wat wil je later gaan doen?' Ik heb echter nooit de discipline gehad om fervent dagboeken bij te houden. Ik schreef op school veel liever korte verhaaltjes, wanneer ik klaar was met mijn schoolwerk. Ik ben inmiddels 21 jaar, en ik ben nog bezig met mijn docentenopleiding voor het vak Nederlands (met in het achterhoofd dat de beste schrijvers altijd onderwijzers zijn). Ik probeer nu echt al mijn vrije tijd in het schrijven te stoppen, en heb onlangs een stuk proza geschreven, die ik graag wil opsturen naar een uitgeverij, of tijdschrift. Ik wil ook graag bij jullie de vraag leggen, of jullie ervaring hebben in het sturen van korte verhalen naar tijdschriften, en dan ook naar welk soort tijdschrift. Zoals jullie kunnen lezen, wilt het schrijven wel aardig lukken, maar loop ik vast met het: En nu dan? Ik hoop naarmate ik meer stukken heb opgebouwd, dat ik hier kennis heb opgedaan, en zelf met hulp meer research heb gedaan naar welke uitgeverijen ik het beste mijn verhalen of mijn boek kan sturen. Want ja, mijn eerste eigen boek in handen hebben, is toch wel mijn droom. (; Verder ben ik een machtig groot Beatles fan. Lezen en films/series kijken zijn ook nog hobby's. Als jullie vragen/advies/tips hebben, dan hoor ik dat graag! (: Cheers.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil ook graag bij jullie de vraag leggen, of jullie ervaring hebben in het sturen van korte verhalen naar tijdschriften, en dan ook naar welk soort tijdschrift.
Wat voor soort tijdschrift bedoel je? Literair? Verhalen? Iets anders?

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bernhard de Vries Dank je voor de tip! (:
Wat voor soort tijdschrift bedoel je? Literair? Verhalen? Iets anders?
Ja, een tijdschrift die korte verhalen publiceert, en daarnaast misschien een blad over schrijven, of een vrouwenblad, maakt mij niet zo heel veel uit. Ik schrijf veel korte, spannende verhalen, met een historische tijd van nu. Dus heel breed. Ik weet eigenlijk nog niet zo goed welk soort tijdschrift. Ik dacht hier voor tips te komen. (; @Wirrewapper Dank je wel! (: