Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bernhard de Vries zegt goedemiddag

Hallo allemaal, Schrijven doe ik mijn hele leven al sporadisch. Maar liever tekende ik. Vandaar dat ik, na vastgelopen te zijn in een ambitieloze laboratorium-carriere, ervoor koos de kunstacademie te gaan doen. Op de kunstacademie heb ik het tekenen breder getrokken. Ik zie nu eigenlijk alles als tekenen, ook het schrijven. En andersom is alles schrijven, ook ballet. Wat overblijft zijn de ideeën. Een spin-off van de academie is de etalagepoppensoap (Google: etalagepoppensoap) waar ik de teksten schreef voor Kees, een etalagepop die de sleur van het alledaagse leven probeert te verdrijven samen met vriendin(?) Kitty en Valentina, een geadopteerde opblaaspop uit Benidorm. De soap is gestopt, het schrijven is gebleven. Ik noteer nu voornamelijk mijn eigen 'belevenissen' en gedachtenreeksen in een soort van blog, ze verschillen in essentie niet zoveel van die van Kees. Tussendoor ben ik een vogelhuis-verbouwbedrijf (Google: vogelhuisverbouwingen) gestart waar ik ook met veel plezier aan geschreven heb. De reacties van vrienden en bekenden zijn heel positief maar ja die kennen mij al een beetje. Ik ben benieuwd wat mijn schrijfsels doen bij ervaren schrijvers die mij verder niet kennen. Wat werkt er wel en wat niet. Deze website vind ik helemaal geweldig, een schat aan informatie en tips. En proeflezen is precies wat ik zocht! Zowel lezen als laten lezen. Met hartelijke groet, Bernhard

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Bernhard, welkom! Wil je even je naam in de titel van je topic zetten? Met 'Goedemiddag' weten we nog niet dat het over jou gaat, en stel dat iemand jouw voorsteltopic zoekt?

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We kennen elkaar inmiddels van Proeflezen, maar toch: hartelijk welkom, Bernhard!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jouw collega's in dat laboratorium hebben een raar experiment met je uitgehaald, aan je avatar te zien. Hopelijk komt dat nog goed :D Welkom, Bernhard!

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Bernard! na een lange tijd ga ik weer actief op deze site, zijn. Is in ieder geval mijn voornemen...

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Bernhard, Dit is inderdaad een leuke en informatieve site! Heb je je opleiding aan de academie ondertussen al voltooid (Hoelang duurt/duurde deze opleiding) ? Groetjesss D.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Daantie, Ja. Ik ben in 2004 geslaagd, hoera :-). De opleiding duurt normaal gesproken 4 jaren, maar doordat ik de deeltijdopleiding heb gedaan (is nu helaas opgeheven) heb ik er 5 jaren over gedaan. Tijdens de studie werd mij vaak gevraagd: 'hoe lang moet je nog?' Vond ik een ongelooflijk gekke vraag, het was geweldig leuk om te doen!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, wat een geniaal woord eigenlijk, vogelhuisverbouwingen. Ik ga is ff googlen op die etalagepoppensoap.
Zo heb ik vogelhuisverbouwingen nog nooit bekeken, als een geniaal woord :-). Heb je de soap nog gevonden ?

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Daantie, Ja. Ik ben in 2004 geslaagd, hoera :-). De opleiding duurt normaal gesproken 4 jaren, maar doordat ik de deeltijdopleiding heb gedaan (is nu helaas opgeheven) heb ik er 5 jaren over gedaan. Tijdens de studie werd mij vaak gevraagd: 'hoe lang moet je nog?' Vond ik een ongelooflijk gekke vraag, het was geweldig leuk om te doen!
Dan heb je een mooi document op zak, :thumbsup: Dus ze hadden beter kunnen vragen: hoelang mag je nog? :)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt, kunstacademie is een kwestie van mogen. Het is geweldig om veel tijd te kunnen besteden aan het ontwikkelen van je creativiteit onder inspirerende begeleiding. Het document is de verantwoording naar de overheid dat er wel degelijk studiepunten behaald zijn (en subsidie gerechtvaardigd is, nu niet meer natuurlijk gezien alle bezuinigingen) en ligt te pronken ergens onder in de kast.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laten we hopen op betere tijden, enne, ophangen hoor zo'n mooi document; daar moet je van genieten.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu je het vraagt :D , ik heb mijn diplomaatje inderdaad aan de muur in onze slaapkamer gehangen. Behaald in 2008 en nog steeds geniet ik van de aanblik van dit met zweet, bloed en tranen behaalde papiertje. Het mijne zal ook geen Style Award winnen maar ik vind het prachtig!