L'Chaim stelt zich voor

6 januari 2012 - 15:18
Goedendag beste mede-schrijvers! Na een maand of wat hier te hebben rondgekeken ben ik zojuist lid geworden. Goeie site dit! Ik (man, 34 jaar) schrijf al jaren, e.e.a. gepubliceerd, maar heb helaas te weinig tijd. De drukke dagen zijn voor mij nu even voorbij (ben restaurateur in Londen, U.K.) en ik geniet van de rustige maand januari, waarin ik me volop bezighoud met schrijven (proza en poëzie, ben bezig aan een kookboek), schilderen en tekenen. Zie verder mijn profiel. Ik hoop hier regelmatig te zijn en u dan te treffen. Met vriendelijke groet, Chaim.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 januari 2012 - 15:46
Een ervaren schrijver en actief op verschillende creatieve vlakken?! Klinkt als een leuke aanwinst voor het forum, welkom!

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
6 januari 2012 - 23:08
Welkom! Ik vraag me af of er nog meer schrijvers zijn die ook in de keuken creatief zijn, of omgekeerd. Ik knutsel graag met zelf gekleurd en zelfgemaakt marsefond, bloemen en minivogeltjes en dat soort dingen. Icing vind ik ook leuk. Ik ben ook benieuwd naar wat je zoal gepubliceerd hebt, en of, als het geen kookboeken zijn, eten er toch in terugkomt. Of je zoiets als 'De broccolimoord' zou schrijven bijvoorbeeld :D .

6 januari 2012 - 23:39
Hartelijk dank voor uw aller hartelijke welkomstwoorden. Ik stel het op prijs. Leuk, Wiske, dat je ook actief bent in de keuken. Ik heb de indruk dat creatieve mensen, of ze nou schilderen, acteren, muziek maken of schrijven, graag met eten bezig zijn. Voor mij is dat logisch, want koken vereist ook de nodige creativiteit, om over het bedenken van receptuur nog maar te zwijgen. Ik heb korte verhalen gepubliceerd, en wat poëzie in een aantal verzamelbundels en tijdschriften. Toen ik nog in Nederland woonde, werkte ik bij een persbureau en daar schreef ik plaatselijk nieuws. In Engeland werkte ik aanvankelijk bij een dagblad, daarna bij een weekblad, gedeeltelijk op de redactie, deels op de vertaalafdeling. De roman die ik nu onderhanden heb (zit nu in hoofdstuk 3) serveert het eten niet als hoofdgerecht maar het is wel een belangrijk bijgerecht. :) We zien elkaar!