Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even opnieuw voorstellen!

3 januari 2012 - 11:30
Hoi allemaal ! Eigenlijk heb ik me twee jaar geleden al geregistreerd bij schrijvenonline maar daarna heb ik mijn account behoorlijk verwaarloosd. Een paar dagen geleden kwam ik weer terecht op deze website en heb ik mijzelf bíjna weer geregistreerd. Ik bedacht me net op tijd dat ik allang een account had. In ieder geval, het leek me wel zo leuk om me opnieuw voor te stellen. Dus hallo, ik ben Madelon! Ik ben zestien jaar en zit in mijn eindexamen jaar van havo. Hierna ga ik misschien nog twee jaar vwo doen. Ik hou erg van lezen, muziek luisteren en schrijven natuurlijk. Ik hou een blog bij waar ik schrijf over van alles en nog wat. Ik probeer graag allerlei genres uit maar heb vooral moeite met het doorzetten bij een verhaal. Ik hoop hier veel te leren wat betreft schrijven en beloof dat ik ditmaal niet mijn account zal verwaarlozen. ps. Misschien een domme vraag maar even voor de zekerheid: het is toch niet mogelijk om je gebruikersnaam te veranderen?

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2012 - 11:53
Welkom Madelon! Volgens mij is het wel mogelijk je gebruikersnaam te veranderen, maar daarvoor moet je bij één van de beheerders wezen. Veel plezier met schrijven!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2012 - 11:56
Hoi Littlewriter. Welkom (terug) op SOL. :) Alvast succes met je eindexamen. Al enig idee wat voor opleiding je wil gaan doen? Wat lees je zoal? Wel eens meegedaan aan schrijfwedstrijden? Zo'n deadline werkt erg motiverend, weet ik uit ervaring. :P Jawel, het is mogelijk om je gebruikersnaam te veranderen. Stuur even een PB'tje naar onze beheerder Dries. Hij wil je vast wel helpen.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2012 - 12:24
Dank je wel ! Ik zal binnenkort wel even een mailtje sturen naar de beheerder :)
Alvast succes met je eindexamen. Al enig idee wat voor opleiding je wil gaan doen? Wat lees je zoal? Wel eens meegedaan aan schrijfwedstrijden? Zo'n deadline werkt erg motiverend, weet ik uit ervaring. :P
Dank je wel scarlet ! Ik ben al best zenuwachtig, nu al ! Ik heb al een paar jaar geleden een hele leuke universitaire opleiding gevonden genaamd algemene cultuurwetenschappen. Het is een hele brede opleiding met precies de vakken die ik leuk vindt zoals filosofie, kunstgeschiedenis, literatuurgeschiedenis, muziekcultuur en zo maar door. Ik lees heel veel verschillende genres. Schaduw van de wind van Carlos Ruiz Zafon is één van mijn favorieten. Ik heb wel eens meegedaan aan schrijfwedstrijden maar de laatste tijd niet meer. Misschien moet ik dat toch wat vaker doen :)

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2012 - 12:57
Ik kan me goed voorstellen dat je nu al zenugwachtig bent. Het is ook wat met die nieuwe eisen. En dan nog die voorspelling van het LAKS (zoveel procent meer eindexamenkandidaten zullen dit jaar zakken). Moest er laatst een beschouwing over schrijven: echt deprimerend. Hoeveel moeilijker willen ze slagen in vredesnaam maken?! Ze maken er veel scholieren onnodig zenuwachtig mee... Van die opleiding had ik nog nooit gehoord. Het is mij een beetje te breed. Wel interessant. Geven ze bij jou op school filosofie op de Havo? Toevallig, dat boek stond op mijn lijstje-met-interessante-boeken-om-te-lezen voor CKV. Helaas hadden ze het niet in de bieb en mediatheek, dus nu lees ik Het Icarus-meisje. Aan welke wedstrijden heb je meegedaan? Ooit iets noemenswaardigs bereikt? Ja, moet je doen. Is leuk. Zeker als er hier op SOL een wedstrijdtopic over is. Heel gezellig. :D Helaas zijn er tot nu toe nog maar weinig interessante schrijfwedstrijden aangekondigd voor 2012. Ik hoop dat er nog iets komt, want ik kan die stok goed gebruiken. :rolleyes:

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2012 - 13:02
Ik geloof dat die nieuwe eisen van één vijf met wiskunde, Engels en Nederlands pas volgend jaar in gaan. Maar ja, ik sla me er wel door heen. Nee, ze geven geen filosofie op de Havo. Jammer genoeg niet. Ik heb wel op de basisschool iets in die trant gehad maar dan meer voor kinderen. Het Icarus-meisje heb ik nog niet gelezen. Is het een leuk boek? Ik heb trouwens nooit echt iets 'bereikt' met grote wedstrijden maar dat komt vast ooit wel. Ik ben van één wedstrijd de naam vergeten - best wel slecht - en ik heb meegedaan aan de voorrondes van de Kunstbende. Ik heb een aantal schrijfwedstrijden bij mij op school gewonnen :) Heb jij ooit gewonnen?

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2012 - 13:24
Een deel van de nieuwe eisen gaat dit jaar als het goed is al in. Onduidelijkheid allom. Het zou al helpen als we daar beter over geïnformeerd werden... Bij mij op school ook niet. Alleen op het VWO, maar dat is vast niet zoals jouw "voorbereiding" vanuit de basisschool. De nadruk ligt echt op filosofen. Ik ben pas bij hoofdstuk 3, dus ik zou het nog niet weten. Ik baalde er een beetje van dat we perse boeken van buitenlandse schrijvers moeten lezen die over een vreemde cultuur gaan. Het lijkt me wel een interessant boek. De hp ziet namelijk een meisje dat niemand anders lijkt te zien. Vast wel. Er komen nog schrijfwedstrijden genoeg en hoe meer je je ontwikkeld, hoe meer kans je maakt. En jij hebt ook nog tijd genoeg, hè. ;) Kunstbende stond vorig jaar op mijn lijstje, maar geen van mijn verhalen bleek geschikt om voor te dragen, dus die kans heb ik voorbij laten gaan. Wij hebben helaas geen schrijfwedstrijden op school. Daar moet ik toch echt eens iets aan veranderen. Iedereen lijkt het wél te hebben. Nog nooit gewonnen. Wel vorig jaar derde geworden (op in de zestig deelnemers, geloof ik) bij de voorronde van Write Now! in Eindhoven. Publicatie op de site, editie van een literair tijdschrift, boekenbonnen en bloemen gewonnen. Die laatste heb ik overigens nooit gekregen. Dertiende geworden bij de Fantasy Strijd Brugge (op 277 inzendingen) en gepubliceerd in de wedstrijdbundel - Fantastisch Strijdtoneel II - waarvan ik vijf exemplaren gekregen heb. Nog niet heel veel en heel indrukwekkend, dus ik schrijf lekker door en blijf schrijfwedstrijden lastig vallen. :P

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2012 - 16:28
Dank je wel allemaal :)
Welkom (terug)! Wat schrijf je zoal? :)
Ik ben echt heel erg aan het ontdekken welk genre nou het beste bij mij past dus ik probeer zoveel mogelijk uit. Ik heb ook een blog waar ik juist over dagelijkse gebeurtenissen of dingen die mij opvallen schrijf. Door blog dwing ik mijzelf regelmatig te schrijven en dat is wel prettig :)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 januari 2012 - 11:26
Dank jullie wel !
Heeey, Wat leuk dat je een blog hebt! Ik ook. Hoe dan ook, nog eens welkom. :D
Wat leuk, een mede-blogger :D Wat voor blog heb je dan? Ik bedoel, waar schrijf je over op je blog :)

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 januari 2012 - 16:28
Dank jullie wel !
Heeey, Wat leuk dat je een blog hebt! Ik ook. Hoe dan ook, nog eens welkom. :D
Wat leuk, een mede-blogger :D Wat voor blog heb je dan? Ik bedoel, waar schrijf je over op je blog :)
Over allerlei dingen. Ik plaats er gedichten op die ik zelfgeschreven heb, stukjes over het dagdagelijkse leven,... :D Schrijf jij erg vaak op je blog? Hiermee bedoel ik hoeveel stukjes per maand je ongeveer plaatst? Ik ben trouwens nog maar sinds november met mijn blog bezig. :P Hoelang heb jij hem al?

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 januari 2012 - 13:39
Ehm, ik schrijf vooral over dagelijkse dingen op mijn blog en dingen die mij opvallen. Ik heb mijn blog nu één jaar en nog wat maanden, ik weet niet precies hoe lang :p. Ik probeer zo vaak mogelijk te bloggen, het liefst om de twee dagen maar de laatste tijd lukt het niet zo geweldig (A) Sinds november is al best lang hoor. Heel veel mensen beginnen een blog en vergeten de boel bij te houden, dat is echt zonde. Hoe vaak schrijf jij dan?