Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mag ik me even voorstellen?

Hey daar, Mag ik me even voorstellen? Ik ben 15 jaar oud en ik ben eigenlijk nooit een boekenwurm geweest. De enige reden waarom ik een boek las is omdat het moest voor schoolopdrachten, tot ik nog niet zo lang geleden de zeven Harry Potter-boeken gelezen had. Vanaf dan had ik de leesmicrobe helemaal te pakken. Ik zat met een aantal goede ideeën in mijn hoofd die ik graag wilde delen met anderen. Toen besloot ik zelf ook een boek te gaan schrijven, een fantasy-boek want dat lees ik zelf het liefst. Momenteel ben ik volop bezig aan mijn eerste boek. Ik heb nog geen idee wanneer het klaar zal zijn maar ik denk dat dat nog wel even kan duren. Schrijven kan je immers niet pushen, dat moet spontaan in je opkomen. Als het klaar is zou ik het graag opsturen naar een uitgever om te kijken of hij er wat mee kan. Als jullie, medeschrijvers, tips voor me hebben bij het schrijven of een goede uitgeverij voor beginnende fantasy-boeken-schrijvers kennen, laat het me dan gerust weten. Alle tips zijn welkom. Groetjes! FantasyUK :)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi FantasyUK, hoewel we elkaar al "gesproken" hebben in andere topics bij dezen alsnog hartelijk welkom op SOL. Er valt hier genoeg te leren. Zoals je al ervaart hebt staat in het archief een schat aan informatie. Goed dat je al doorhebt dat inspiratie niet af te dwingen is. Schrijf je alleen fantasyverhalen en columns?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Scarlet, Leuk je weer te horen. ;) Bedankt, dat heb ik gemerkt. Ik vind dit een goede site, zeker voor beginnende schrijvers omdat je ervaring kan opdoen bij schrijvers - al dan niet van jouw leeftijd - en van hen veel ken leren. Voorlopig wel, zeker nu ik bezig ben met m'n boek heb ik niet veel aandacht voor andere dingen. Misschien dat als mijn boek klaar is, ik wel een een ander genre zal uitproberen in een kortverhaal bijvoorbeeld, maar volgens mij is fantasy toch het meest mijn ding. Dat lees ik ook het liefst. Ik ga proberen om zo nu en dan eens een kortverhaal op het forum bij proeflezen te plaatsen om wat feedback en eventuele tips te krijgen die nuttig kunnen zijn bij het schrijven van mijn boek. Groetjes! FantasyUK :)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leuke aan SOL is dat er schrijvers van alle leeftijden lid zijn. Veel jeugdige schrijvers komen juist hier omdat dit forum serieus is, heel anders dan speciaal op jongeren gericht fora. Ik leer hier nog steeds. Ik doe alles door elkaar. Misschien maak ik het meeste daarom ook wel niet af, maar verder werkt het voor mij prima. :p

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat vind ik ook. ;) Dat zou niets voor mij zijn. Ik ben al chaotisch genoeg van mezelf. :p Groetjes! FantasyUK :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom!
Bedankt! ;) Wat voor genre boeken schrijf jij? Groetjes! Fantasy UK :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hi, Fantasy Uk welkom hier op het forum :) hou jij ook zo van fantasy als ik? ( wat een vraag je naam zelf zegt al genoeg :o ) Wie zijn je favoriete schrijvers?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op dit forum! Fantasy is niet makkelijk. Veel SOL'lers schrijven het, dus wat dat betreft zul je genoeg gelijkgestemden vinden. Succes nog met je manuscript, je zult versteld staan hoeveel je hebt geleerd als het af is.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hi, Fantasy Uk welkom hier op het forum :) hou jij ook zo van fantasy als ik? ( wat een vraag je naam zelf zegt al genoeg :o ) Wie zijn je favoriete schrijvers?
Bedankt! ;) Ja, zeker en vast! Fantasy is mijn favoriete genre, ik lees (en schrijf) niets liever! Mijn favoriete schrijvers in het fantasy genre zijn zonder twijfel J.K. Rowling, C. Williams Chima, George R.R. Martin en nog een aantal anderen. De boeken van Dan Brown en Conan Doyle (Sherlock Holmes) vind ik ook erg goed, maar dat is een ander genre. Wie zijn jouw favoriete schrijvers? Heb je al veel boeken geschreven? Groetjes! FantasyUK :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op dit forum! Fantasy is niet makkelijk. Veel SOL'lers schrijven het, dus wat dat betreft zul je genoeg gelijkgestemden vinden. Succes nog met je manuscript, je zult versteld staan hoeveel je hebt geleerd als het af is.
Bedankt voor je aanmoediging! ;) Groetjes! FantasyUK :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, bedankt voor de commentaar :) ja soms ben ik wat onzeker over mijn schrijfstijl maar ja het zijn ook mijn eerste echte poging. en jij hebt nog wel tijd genoeg om beter te worden, op mijn 15 e vond ik het wel leuk om verhalen te verzinnen maar ik dacht er echt niet aan om al meteen een heel boek te schrijven. Veel geluk trouwens daarmee en laat maar iets weten als je een stukje op het forum zet. ;)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
o en om op je andere vragen te antwoorden, mijn absolute favoriet is zonder twijfel Tolkien, schrijver van Lord of the rings. Met op tweede plaats Rowling en mijn nummer drie is Terry Goodkin maar de hene die jij opsomt zijn natuurlijk ook erg goed. Zoals ik al zei, ik heb vroeger al vaak kleine verhalen geschreven maar dit is mijn eerste grote poging tot het schrijven van een boek,ik heb er nu al veel stukjes op het forum gezet en de reactie 's zijn in ieder geval bemoedigend genoeg om door te gaan :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag gedaan. ;) Je hebt echt geen reden om te twijfelen. Het is echt heel goed! Dat is waar, al doende leert men, he. ;) Bedankt, dat doe ik. Laat jij me ook iets weten als je boek gepubliceerd zou worden, of als je het vrij wil geven? Ik popel om het te lezen! :) Veel succes nog! Groetjes! FantasyUK

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
amai, en dat na een stukje, Je vleid me. Heb er trouwens nog ergens een stukje op staan met de zelfde titel het is het begin van mijn verhaal en volgens iemand anders gebruik ik te veel deftige woorden. Benieuwd wat jij er van vind.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
FantasyUk, stel dat iemand je voorsteltopic zoekt, hoe zou hij die moeten vinden? Zet je naam er even bij, voor het gemak.