Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wirrewapper

Hoi, Even voorstellen, ik heet Erna en ben zojuist lid van dit forum geworden. Heel erg interessant wat hier allemaal langskomt! Ik was helemaal niet van plan schrijver te worden, het ging vanzelf :D Lezen en schrijven fascineert me, de magie van Taal. De onderwerpen voor verhalen komen vanzelf in mijn hoofd, al fantaserend, al mijn hele leven. Meestal korte verhalen voor kinderen en jongeren. Nu is er spelenderwijs een heel boek uit mijn pen gedruppeld. De aanleiding was niet de behoefte om een boek te schrijven, maar een maatschappelijk voorval in onze stad, waar ik boos/verdrietig over was. Als reactie en 'stil protest' besloot ik om een leuk, klein kinderboekje te schrijven van een paar hoofdstukken, en dan te kijken of de lokale boekhandel (die enkele jaren terug nog een uitgeverijtje had voor plaatselijke boeken) interesse zou hebben om het uit te geven, met een oplage van hooguit een paar honderd exemplaren zoals ze altijd deden. Het liep totaal anders... mijn eenvoudige verhaaltje van enkele hoofdstukken bleek 'zichzelf' te schrijven en tot mijn verbazing werd het een bloedspannend en verrassend kinderboek van 200 pagina's. Het verhaal bevat ook een visie op humanitaire problematiek, waar de kinderen uit het verhaal een eigen, spontaan antwoord op geven. Het is dus niet alleen maar leuk en spannend maar heeft ook inhoud. Het is het boek dat ik als kind van 10 of 11 jaar had willen lezen, maar dat nooit geschreven was. Twee kinderen van 11 jaar (een jongen en een meisje die ik niet kende) hebben het proefgelezen en waren heel enthousiast. Ze konden niet stoppen met lezen, ze hadden tot het eind geen idee hoe het afliep en vonden het heel leuk en spannend. 'Mijn hart klopte af en toe heel erg in mijn keel', schreef de jongen, 'ik zat midden in het verhaal en vergat alles om me heen'. 'Door de fantasie leek het net of het allemaal echt gebeurde', schreef het meisje. De jongen wilde ook deel 2 lezen als dat er komt, en het meisje schreef dat ze het boek wil kopen zodra het in de boekwinkel ligt. Door dit bemoedigende commentaar waagde ik de sprong en stuurde het manuscript naar een kinderboekenuitgever (met een begeleidende brief, genrebeschrijving, wat info over mezelf en een samenvatting van het verhaal van 1,5 A4'tje). Dat was 2 weken geleden en nu wacht ik met spanning de reactie af! :)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! En succes! Ik verwacht deze maand zelf ook een reactie van een uitgever. Spannend is dat wachten!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik zal de topictitel aanpassen! J, jij ook succes, hopelijk krijg je goed nieuws. Lastig he, dat wachten :rolleyes:

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke naam, Wirrewapper! :D Goed dat je je boek door je doelgroep hebt laten proeflezen! Je omschrijft het als een heel boeiend verhaal. En nu heeeel veel sterkte met wachten, dat blijft toch altijd vreselijk...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Wirrewapper. Geduld hoort bij schrijven. Wat ben jij veranderd, Thomach. :ninja: