Linda
Hallo iedereen,
Mijn naam is Linda en ik ben 29 jaar. Al sinds ik nog een Lindaatje was, lees ik alles wat los en vast zit. Schrijven vond ik leuk om te doen, maar bleef beperkt tot wat humoristische klachtenbrieven, bedankjes en meer van dat soort niet noemenswaardig werk. Vorig jaar heb ik, vanuit het oogpunt van mijn kat, een bedankbriefje geschreven aan een buurmeisje. De kat, die het nodig vond zich tijdens onze vakantie te laten aanrijden, is door haar zo'n beetje gered. Op dat stukje kreeg ik heel veel positieve reacties, hoewel ik zelf vond dat het niet zoveel voorstelde.
Sinds die tijd ben ik echter wel aan het denken gezet. Zou ik niet "serieuzer" werk kunnen schrijven? En met serieuzer bedoel ik dan niet literatuur, maar meer of ik verhalen zou kunnen schrijven. Ik ben me er namelijk terdege van bewust, misschien wel teveel, dat hier veel meer bij komt kijken dan bij een leuk bedankbriefje.
En dat is waar ik nu tegenaan loop. Ik ben erg onzeker en heb veel last van faalangst. Een paar weken werd op een website een schrijfcursus aangeboden. Ik sloeg er meteen op aan, maar al vrij gauw kwam ook dat kleine duiveltje weer om de hoek kijken. "Kun je toch niet". En: "Ja hoor, alsof de wereld op jou zit te wachten". Deze aanbieding dus maar laten gaan. Maar het kriebelt toch.......... Die twee hoorntjes raak ik echter niet kwijt. De twijfel is dus enorm. Waar begin ik aan, waar zou ik over moeten schrijven, hoe werk je dat dan uit en hoe doe je dat dan allemaal? Al met voel ik me nogal overweldigd en verdeeld tussen het willen en het vraagstuk kunnen.
Ook heb ik het gevoel dat mijn onzekerheid de creativiteit niet positief beïnvloedt. Ik kom niet snel op een idee en als ik er dan al eentje heb, ben ik bang dat ik dit toch niet kan uitwerken of dat het niet interessant genoeg is.
Waar ik eigenlijk wel heel benieuwd naar ben; zijn er meer schrijvers in spé die zo begonnen zijn?
Of had iedereen al een idee, een richting, een leidraad om mee te werken?
Voor mijn gevoel heb ik nog helemaal niets, behalve de wil om te schrijven.
En die cursus.......ja, ik ben er nu voor mezelf wel uit dat ik toch een cursus wil gaan volgen.
De afgelopen week heb ik veel tijd besteed aan het zoeken naar de voor mij juiste cursus en ik kom daar niet helemaal goed uit. Het wordt LOI of NTI. Deze laatste kwam vooral in beeld naar aanleiding van de goede ervaringen hiermee op dit forum. Maar dit geldt voor de LOI ook en ik vraag me dan ook af wat het verschil in lesmateriaal is en waar ik het beste mee uit de voeten zou kunnen. Hierover valt veel te lezen in dit forum en dat heb ik dan ook gedaan. De vraag die bij mij nog open blijft is: komt in beide curussen ook het onderwerp inspiratie naar voren?
Poeh, uiteindelijk is het een heel verhaal geworden en behelst het wel wat meer dan alleen voorstellen. Ik kon het een op dit moment niet los zien van het ander. Mocht dit niet de bedoeling zijn, dan hoor ik dat graag!
Groetjes, Linda
Welkom op de site, Linda! En
Welkom en wat een lange,
Als je korte verhalen wilt
Welkom Linda! Ik herken zo
Schrijven is zeker wat ik
Van harte welkom, naamgenoot
Oei, naamgenoot......Een
Hahaha, niet de moed laten
Welkom!
Hallo Linda, Welkom!! Ik
Hallo Jose, Bedankt voor je