Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ruby

Hallo allemaal, Hoewel ik al geruime tijd lid ben van Schrijven online. Heb ik pas sinds kort de knop omgezet om me op het schrijverschap te storten. Ik heb al sinds ik kan me herinneren de wens om een boek te schrijven. Nu ik bijna 25 jaar ben en in soort van verplichte sabbatical zit (als gevolg van werkeloosheid na studie) heb ik dan ook volop tijd en voelt het ontzettend goed om de eerste stappen in het schrijfproces te zetten. Op dit moment werk ik aan mijn debuut al staat deze nog wel in de kinderschoenen. Hoewel ik weet dat ik nog een lange weg heb te gaan, ben ik ben vastberaden om door te zetten. Ik vind het dan ook ontzettend leuk om op dit forum mensen te leren kennen die dezelfde passie delen en om jullie ervaringen in het schrijfproces te lezen. Heel veel liefs, Ruby

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Ruby! Wie weet wat er voortkomt uit deze ongewenste periode van werkeloosheid! Wat voor genre schrijf je?

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Via, Bedankt voor je reactie! Ik ben een fervent thrillerfan en put veel inspiratie uit de boeken van schrijvers zoals Harlan Coben dus dat is dan ook mijn genre. Het verhaal waar ik momenteel aan werk (lees: mee worstel) is dan ook een thriller :D. En jij? Heb jij een voorkeur voor een genre voor wat schrijven betreft?

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn verplichte sabbatical het afgelopen jaar heeft mij drie manuscripten opgeleverd en één bijna herschreven :D Welkom Ruby!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nooit iets van Harlan Coben gelezen, maar leuk dat je bezig bent met een thriller. Ik heb zelf ook een thrillermanuscript gelezen, maar daar heb ik het afgelopen jaar ongeveer een dozijn afwijzingen voor binnengekregen. Ik vind het ook leuk om voor kinderen te schrijven en daar heb ik gelukkig iets meer succes mee, in januari komen er twee kinderboekjes van mij uit. In welk stadium van het schrijven zit je nu?

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Leuk dat je een thriller schrijft. Naast fantasy heeft dat genre ook mijn grote voorkeur bij schrijven. Ennuh... zie je gedwongen sabbatical als positief: nu heb je tenminste alle tijd om te schrijven. ;)

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal! Dank jullie voor het warme welkom :D Wow Thule82 dat is voor jou zeker een productieve periode geweest! Mijn streven is tot nu toe om mijn debuut af te ronden maar ik moet zeggen dat ik gaande weg ook weer nieuwe ideeën op voel borrelen. Dus wie weet ;) Via, wat geweldig dat er twee boeken van je gepubliceerd gaan worden in januari! Lijkt me wel heel spannend en bijzonder om straks je eigen werk in de schappen te zien liggen. Dat is iets waar ik op dit moment alleen maar van kan dromen. Maar goed, het begin is er. Op dit moment ben ik nog bezig met het schetsen van de actie- en nevenlijn. De karakters heb ik al grotendeels in beeld en het daderprofiel met motief heb ik ook afgerond. Het moeilijkste vind ik op dit moment het verweven van de twee belangrijkste verhaallijnen. Als ik deze lijnen en de meest cruciale momenten in beeld heb dan ga ik pas beginnen met het echte schrijven van het werk. Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar hoe jullie zoiets aanpakken. Maken jullie van te voren ook een soort van schrijfschema en werken die vervolgens uit met details of laten jullie de hoofdpersoon als het ware blanco ergens instappen om vervolgens al schrijfende de weg uit te stippelen?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed van je dat je zo gestructureerd te werk gaat! Ik ben voor mijn eerste manuscript 'zomaar' begonnen met schrijven. Ik wist hoe het begon en wie de slechterik van het verhaal was. Voor de rest was de enige structuur de tijdsindeling. Zo ben ik gaandeweg het verhaal op gaan bouwen en heb zelfs achteraf het hele daderprofiel met motief ertussen moeten schrijven, wat eigenlijk een kunstgreep is geworden. Voor een volgend manuscript ben ik nu wel bezig een structuur op te zetten, eigenlijk is dat toch wel echt nodig. Toch denk ik dat je niet alles tot in detail hoeft te plannen. Een hoop dingen zullen tijdens het schrijven nog wel op hun plaats vallen.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Ruby, welkom. Ik zit in hetzelfde proces, ben benieuwd hoe je gaat vorderen komende tijd. Succes!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Diep rood van kleur deze schitterende robijn houdt niet van gezeur wist waar ze moest zijn met haar voeten in de kleinste maat zo is hoe ze ervoor staat Welkom!

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Cychick! Wat een mooi gedichtje. Harstikke leuk en vooral herkenbaar :D Dank je wel voor je warme welkom.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op dit forum. Thrillers schrijf ik niet, ik houd het bij gedichten en kinderverhalen. Succes met je verhaal.