Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Met andere woorden

Dag medeschrijvers, Jullie club is opnieuw uitgebreid met een SOL'er. Ik ben Andere Woorden. Schrijven is mijn beroep. Helaas nog niet als schrijfster maar al wel als afstuderend journalist en freelance tekstschrijver. Daarnaast ben ik de bediende van mijn mopperende, semi-bejaarde kater maar (gelukkig!) is mijn puberende Duitse herder van anderhalf wel mijn onderdaan. Voor de rest leid ik een getrouwd leven waarin schrijven en lezen veel plaats innemen. Ook voor beeldende verhalen draai ik mijn hand niet om en machinima maken is daarom een andere uitlaatklep van me. Toch blijft het schrijven zelf nummer een, want met filmen ben je soms toch wat beperkt met betrekking tot de wetenschap en de natuur. Ik schrijf van jongs af aan verhalen. Ik heb in mijn jongere jaren aan een aantal wedstrijden meegedaan en een aantal gewonnen. Tegenwoordig gaat mijn interesse uit naar het schrijven van dikke boeken. Met name thrillers, mystery, detective, aktie, drama en fantasy hebben mijn voorkeur. Op dit moment ben ik bezig met de voorbereidingen van een nieuwe fantasy. In november start Nanowrimo en dan ga ik met het verhaal aan de slag. Het plot, de karakters, het landschap - heb zelfs een hele wereldmap gemaakt - zijn klaar. Alleen wat extra research en alvast wat kladversies van hoofdstukken is wat me nog rest voor de komende NNWM. Heb er veel zin in en stiekem dagdroom ik er al over dat dit mijn grote doorbraak wordt in de schrijverswereld ;). Ach, mijn nuchtere ik zegt me dat het wellicht nog jaren kan duren. We zullen het wel zien. Tot zo ver mijn introductie. Voel je vrij om vragen te stellen als je wat meer wilt weten.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom. Dat heb je zo met katten, wat je beschrijft. Lees je Frans? Plumes de chats kan dan interessant zijn.
machinima maken
Wat bedoel je? Second Life?

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom. Dat heb je zo met katten, wat je beschrijft. Lees je Frans? Plumes de chats kan dan interessant zijn.
Helaas, Frans is een taal die ik nooit onder de knie heb gekregen. Maar ongetwijfeld kan ik ergens een vertaling opduikelen.
machinima maken
Wat bedoel je? Second Life?
Excuus, voor mij is het gewone kost, waardoor ik soms vergeet dat machinima niet voor iedereen gesneden koek is. Machinima is films maken met behulp van een online game. Je speelt de game en filmt wat er gebeurt. Soms is iets in scene gezet. Andere keren film ik live en maak naderhand een filmpje. Ik werk met World of Warcraft en maak daar korte sfeer- en impressiefilmpjes voor een Nederlandse WoW-community. Het varieert van roleplaying tot en met een avondje met 25 man diverse eindbazen bevechten. Het leuke bij dat laatste - maar ook het frustrerende - is dat ik maar 1 take heb om het goed in beeld te krijgen, aangezien geen enkel gevecht hetzelfde is. Het leuke bij het eerste is dat ik soms samenwerk met veertig andere spelers of meer om een verhaal te creëren. Iedereen speelt zijn eigen karakter en heeft een eigen rol. Eigenlijk is het gewoon films maken, maar dan in een digitale omgeving. Bedankt voor de welkom! :)

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De zoveelste SOL’er waarvan het leven (deels) ten dienste staat van een Felis catus Als ik een - nogal generaliserend - onderzoek mag geloven, zijn kattenmensen behoorlijk neurotisch. Daarentegen zijn ze ook creatief, filosofisch, niet-traditioneel in hun denken en staan ze open voor (nieuwe) ervaringen. [met] Andere Woorden, welkom in de groep creatief pennende neuroten :D Ik wens je veel nieuwe ervaringen toe!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! ^^ Er zijn inderdaad veel kattenliefhebbers hier, nu ik er zo bij stil sta. Helaas ben ik er geen van. Ik ben geen dierenmens en dieren vinden mij ook niet leuk. Zelfs de huishamster beet mij altijd. ;)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Fae: :lol: Nou, een neuroot zou ik mezelf niet willen noemen. Eerder prettig gestoord. Maar de rest klopt wel aardig, hoe generaliserend ook. :D Ik ben overigens niet alleen een kattenliefhebber. Ik ben net zo dol op onze hond. Het typt alleen wat lastiger wanneer hij met z'n volle vijftig kilo op schoot ligt. Daarnaast is hij nog wat springerig en hyper op zijn tijd, maar dat komt omdat hij nog niet volwassen is. Maar een lange wandeling doet dan wonderen, niet in de minste plaats omdat het mij ook weer tijd geeft om na te denken over mijn verhalen en wat nieuws te bedenken. Allen bedankt voor de hartelijke welkomstberichtjes!

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Is het raar als ik niet weet wat SOL'er is? Ik krijg met google Shit Out of Luck, Speed Of Light, Senator On-Line en heel veel andere dingen.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Is het raar als ik niet weet wat SOL'er is? Ik krijg met google Shit Out of Luck, Speed Of Light, Senator On-Line en heel veel andere dingen.
Haha, ja die afkortingen ook altijd, hè? Voordat ik dit topic opende zat ik te neuzen in het NaNoWriMo-gedeelte en daar kwam ik de afkorting SOL met uitleg tegen. Dus meteen maar overgenomen, net als het SOG'en (schrijvend ontwijkend gedrag). HP was ik ook snel achter dat er niet het computermerk maar de hoofdpersoon mee bedoeld werd. Alleen MS duurde even voordat het kwartje viel, geen Microsoft of de enge spierziekte, maar Manuscript. Andere SOL-eigen afkortingen ben ik nog niet tegengekomen.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom AndereWoorden. Leuk om te zien dat je meteen al zo enthousiast alle subfora afstruind. :)
Zo, mijn kleine beloningen zijn in huis! Het is een fantasyverhalenbundel genaamd Legenden II en bevat vijf korte, Nederlands vertaalde verhalen van fantasyschrijvers Tad Williams, George R.R. Martin, Anne McCaffrey, Raymond E. Feist en Robert Jordan. Bij elke 10.000 woorden mag ik één verhaal uitlezen. Over de grote beloning twijfel ik nog: of het eerste deel van A Song of Fire and Ice van George R.R. Martin of het eerste deel van The Sword of Truth van Terry Goodkind. Ach, misschien wordt het wel allebei, zodra ik de 50.000 haal.
Dat lijkt me een leuke bundel! Is die gewoon in de boekenhandel te krijgen/te bestellen? Ben je fan van Robert Jordan? Als je "Het rad des Tijds" prettig weg vind lezen, is er een grote kans dat je Terry Goodkind ook leuk vindt. Ik moet je wel waarschuwen voor de eerste delen; daar moet je echt even doorheen. Zelf ben ik in het vierde deel begonnen en de eerste drie (die ik overigens pas gelezen heb nadat ik de rest van de serie uit had) vond ik aanzienlijk minder leuk. Vooral deel 2 is een hoop gezeur en weinig daden. Misschien wist je het al, maar er is ook een (heel erg slechte en niet de verhaallijnen van de boeken volgende) televisieserie van gemaakt onder de naam "The Legend of the Seeker". Het is nooit in Nederland uitgezonden, maar je kunt het op internet terugvinden. (Sorry voor mijn overenthousiaste reactie. Ik ben nogal fan van de boekenserie en ben op het moment helemaal hyper omdat het "vervolg" op "De Wetten van de Magie" over minder dan twee maanden in Nederland uitkomt.) Succes met NaNo. Met zo'n leuke beloningen moeten die 50.000 woorden wel lukken. ;)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Scarlet Ik heb het boek bij de Slegte gehaald in Utrecht. Er lag nog een hele stapel en het kostte maar €4,-. De boeken van Robert Jordan vind ik erg leuk. Van Terry Goodkind heb ik nog niet wat gelezen, maar ik heb destijds wel de serie gezien. Vond Richard ontzettend slecht gecast, maar Kahlan intrigeerde mij ontzettend. Ook de grote verhaal ik en spraken me erg aan, daarom wil ik graag de boeken lezen. Overigens is de boekenserie A Song of Fire and Ice van George R.R. Martin ook in een tv-serie gegoten, genaamd Game of Thrones. Seizoen 1 is afgelopen, seizoen 2 gaat komend jaar maart weer van start. Die vond ik al wat beter gefilmd, de karakters zijn tenminste stukken geloofwaardiger. Mocht je ze nog niet gezien hebben, dan kan ik je ze aanraden. Ze staan ook op internet. Ik weet niet hoe boekgetrouw de serie is, maar ik hoor van anderen dat het vrij goed klopt. Wel nemen de makers flink de tijd om de personages uit te diepen. Veel actie, zoals in Legend of the Seeker, heeft het nog niet. Jammer vond ik wel dat bepaalde scènes erg expliciet werden weergegeven. Beetje teveel naaktworstelen, zeg maar. Bedankt voor je welkom en geeft niks dat je zo enthousiast bent. Dat ben ik ook vaak over dit soort onderwerpen ;).

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk is het gewoon films maken, maar dan in een digitale omgeving.
Bedankt voor je uitleg. In Second Life is dat niet anders (filmen in digitale omgeving), en daar zijn meer manieren om iets te sturen (je kunt letterlijk alles zelf maken). Wat me eraan herinnert dat ik nog een half-geëdit filmpje uit Folklore heb liggen...

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan moet ik daar maar eens naar binnen lopen (mee eens, Spirit? :unibrow: ) als ik over twee weken naar The House of Books ga (duimen dat ze er dan nog liggen). Ik vind de boeken van Robert Jordan ook heel leuk. Tot nog toe, want ik heb nog niet alle boeken gelezen. Helaas te weinig tijd. Dat is ook de reden dat ik van o.a. George R.R. Martin nog niets gelezen heb. Die Richard leek in niets op wat ik me had voorgesteld. Kahlan vond ik vooral een beetje raar, maar ik kan me voorstellen dat ze intrigerend is. Eigenlijk vond ik van de hoofdpersonen alleen Tabrett Bethell (Cara) goed gecast. Zij speelt echt briljant. Verder zijn Zedd en Darken Rahl wel ongeveer zoals ik me had voorgesteld. Het grote verhaal klopt gelukkig redelijk. Het zijn vooral de details waaraan ik me erger (in het boek zijn Darken Rahl en Richard geen broers maar iets anders van elkaar). En de "andere" Zoeker Leo kan/kon ik al helemaal niet uitstaan. Als ik ooit de tijd heb om de boeken te lezen, zal ik zeker op zoek gaan naar de tv-serie. Bedoel je met beter gefilmd ook dat de special effects beter zijn (alsof het erger kan :rolleyes: )? De geloofwaardigheid van de personages is een belangrijk punt. Ik ben blij te horen dat ze dat bij sommige series dus wél goed doen. Ik had liever gehad dat LotS ook wat meer tijd aan haar personages had besteed en wat minder actie erin gegooid had. Helaas. Die actiescènes trekken wel een bepaald publiek aan, dus zo gek hebben de makers het zich niet bekeken - al blijft het vreselijk voor de trouwe fans. Beeldend voorbeeld van dat naaktworstelen trouwens. :lol: Als schrijver ben je nauwelijks serieus te nemen als je niet gepassioneerd over boeken, lezen en schrijven kunt praten. Mijn overenthousiasme op dit moment komt echter vooral voort uit het feit dat de enige die mijn obsessie in dezelfde mate deelt momenteel in Rome zit. Gelukkig heb ik nog een aantal afleveringen van seizoen 2 van LotS in het vooruitzicht om de tijd tot de uitgavedatum van "De Omen Machine" door te komen.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Judy: Bedankt! @ Schlim: Uit interesse: wat voor editprogramma gebruik jij? @ Scarlet: Bel anders even met De Slegte in Utrecht. Misschien kunnen ze er één voor je achterhouden ;). Legenden I is trouwens te koop op de website van De Slegte (kost ook maar vier eurootjes). Deel II kon ik echter niet online vinden. Als je eens verder wil kletsen over fantasy (boeken, films en/of tv-series), trek me maar aan m'n jasje. ;) Game of Thrones is inderdaad beter gefilmd. De cast is stukken geloofwaardiger (dus geen kinderlijke gezichten bij de hero's), de gevechtscènes vertonen voldoende filmketchup en de special effects zijn ook beter gemaakt. Er is gewoon zichtbaar meer geld in de serie gestoken en er is beter nagedacht over het filmwerk.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Schlim: Uit interesse: wat voor editprogramma gebruik jij?
Het oude(!) iMovie HD voor video. Voor opnames van beeldscherm Camtasia. Maar ik zet ook rustig de videocamera voor het beeldscherm.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is een goed idee. Ik ga er maandag meteen achteraan. Even opzoeken wie er in de eerste bundel staan. Online bestellen heeft voor mij momenteel weinig zin. Ik heb nog een aantal boekenbonnen liggen die erom schreeuwen uitgegeven te worden. Die maak ik liever eerst op. Haha, ik heb vooralsnog genoeg mensen om lastig te vallen, maar ik zal het onthouden. Bedankt voor het aanbod. ;) Ja, LotS was duidelijk low budget. Met meer geld had die serie zo veel beter kunnen zijn. Gelukkig zijn er series die dat geld wél gekregen hebben. Ik gun het de fans.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op film trotseert ze onbevreesd de meest afschrikwekkende figuren gaat ze tekeer als een beest kan een gevecht niet lang genoeg duren maar zou ze haar eigen leven vastleggen wat zou men dan zeggen een vrouw bezeten door een computerspel zij moet leven in een luchtbel Welkom!