10 jaar

Rol

• Gewone gebruiker

Hallo allemaal, mijn naam is Gijs van Middelkoop

Hallo collega schrijvers, Mijn naam is Gijs van Middelkoop. Schrijven doe ik natuurlijk net als iedereen hier, al sinds ik het kan. De laatste jaren is er echter sprake van enige professionalisering, om maar eens een duur woord te gebruiken. In 2009 heb ik een lange fietsreis door de Verenigde Staten gemaakt, waarover ik een boek heb geschreven. Het manuscript heb ik vervolgens toegezonden aan een bekende reisboekenuitgever, en toen begon het wachten. Het wachten werd opgefleurd door allerlei mensen die dingen zeiden als: 'wordt niks, reisboeken verkopen niet' of 'er is een crisis in de boekenwereld.' Door al deze zwartkijkerij, raak je er zelf ook van overtuigd dat je je maar beter kunt voorbereiden op een barse afwijzing. Maar ik wist zeker dat het een leuk boek was, daar was ik heilig van overtuigd. Daarom wilde ik het risico op een afwijzing toch nemen. Wat me moed gaf, was dat de mensen die mijn boek gelezen hadden, allemaal enthousiast waren. Ik had gelukkig eerlijke meelezers die niet te dichtbij stonden. Enfin, de afwijzing kwam niet. Wel een uitnodiging om op het kantoor van de uitgeverij koffie te komen drinken. Hierna was het vrij snel beklonken en half oktober komt mijn boek uit. Ik zal het t.z.t. wel apart aankondigen bij de boekpresentaties. In de tussentijd schrijf ik af en toe eens een column. Soms ben ik zelfs heel stiekem bezig aan een tweede boek. Dit was het even in een notendop. Jullie zullen begrijpen dat de weg van de eerste reisverslagen tot een leesbaar boek, dat voor buitenstaanders interessant is, een vrij lange was. Soms deed het me denken aan de reis zelf. Ik ben hier om twee redenen. De ene is dat ik ervan overtuigd ben, dat elke schrijver kan leren van collega schrijvers. De tweede is, dat ik iedereen wil influisteren om vooral in jezelf te geloven, te blijven schrijven, en je niet te laten ontmoedigen. Fijne dag nog allemaal, Gijs

9 jaar

Rol

• Gewone gebruiker
Hoi Gijs, Welkom op het forum. Ik ben er zelf ook nog maar net bij. Jij hebt echt enorm geluk gehad met het vinden van een uitgeverij. Veel succes met de verkoop en vooral door gaan met schrijven! Niets verkoopt meer boeken dan nieuwe boeken die uitkomen. Groetjes, Maria

9 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Beste Gijs, dank je voor je inspirerende woorden! En natuurlijk gefeliciteerd met je boek. Echt fantastisch. Welkom op dit forum :)

9 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
Hallo collega schrijvers, Ik ben hier om twee redenen. De ene is dat ik ervan overtuigd ben, dat elke schrijver kan leren van collega schrijvers. De tweede is, dat ik iedereen wil influisteren om vooral in jezelf te geloven, te blijven schrijven, en je niet te laten ontmoedigen. Fijne dag nog allemaal, Gijs
Hoi Gijs, van harte welkom en fijn dat een positief geluid te horen!

9 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
Inderdaad!! Geef niet op.! Want met de moed opgeven raakt ook 'het moet' op! Henk
Bewijs uw grootheid door een ander niet te kleineren (henk post)

10 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
Fietsen zonder zijwielen kon hij vrij snel draaiend aan de ventielen rinkelend met zijn bel reisde hij naar het land van onbegrensde mogelijkheden trapte door het mulle zand is langs het Vrijheidsbeeld gereden fietste door The Strip at in Kentucky gebraden kip racete over de Golden Gate Bridge werd nagewuifd door Amerikaanse kids van deze man, vervuld met hoop is weldra een boek te koop Welkom en gefeliciteerd!