Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi, ik ben Pietjepuck

Schijven heeft mij mijn hele leven achtervolgd. Nee, niet vervelend hoor. Genoeg andere hobby's gehad en toch telkens tussendoor weer schrijven. Op een gegeven moment heb ik een aantal hobby's aan de kant gezet, ben een dagje minder gaan werken en me helemaal op het schrijven gestort. En ook een beetje op het illustreren. Wat ik zo fijn vind aan schrijven is lekker weg van de realiteit zijn; je eigen wetten en regels. Schrijven vormt voor mij, vooral de laatste tijd, een geweldige uitweg. Zodra ik dingen van mij afschrijf hoef ik vervelende dingen niet meer te onthouden. Zo blijft er ruimte over om over leuke dingen na te denken. Ik vind het leuk om korte verhalen te schrijven. Vooral omdat het zo leerzaam is. Je kunt er in korte tijd zeer gerichte feedback op krijgen. Voor mij een goed leerproces. Ook liggen er al jaren plannen voor langere verhalen klaar. 200 of 300 pagina tellende manuscripten gillen in mijn la om aandacht. Nu ik veel verder ben met schrijftechniek en verhaalverloop zijn ze het herschrijven echt waard. En daar werk ik nu aan, stapje voor stapje. Ik ben wel iemand die eerst alles wil weten over de personages en daarnaast de wereld waarin het verhaal zich afspeelt. Ik ben een planner, alles moet kloppen. Eind september mijn eerste publicatie in het magazine Pure Fantasy nr24. Ik lees veel boeken over schrijven, geloof dat ik de volledige schrijversbibliotheek van uitgeverij Augustus op de plank heb staan. Veel plezier beleefd met het boek 'een bestseller schrijven voor dummies'. Klinkt als een boek uit de grabbelton, maar ik heb er veel van geleerd. En nu op dit forum. Leuk. Ik had me al een tijdje ingeschreven, maar nog nooit een berichtje geplaatst. Nu wel.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hay Pietjepuck, Ik had net al gereageerd op een ander berichtje van je, maar alsnog van harte welkom, Ik heb een bestseller schrijver voor dummies ook gelezen en er inderdaad ook een hoop van opgestoken, vooral op het gebeid van verhaalopbouw. Veel plezier op dit forum, gr, Rowena1988

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Pietjepuck, en zoals Waus al zegt: gefeliciteerd met je publicatie! En geef die gillende manuscripten maar gauw aandacht, zou ik zeggen ;)

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Pietjepuck, Van harte welkom en gefeliciteerd met je publicatie! Veel plezier en succes met de andere manuscripten! Met vriendelijke groet, Pen Draak.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Pietjepuck] stapje voor stapje. Ik ben wel iemand die eerst alles wil weten over de personages en daarnaast de wereld waarin het verhaal zich afspeelt. Ik ben een planner, alles moet kloppen. Snap helemaal wat je bedoelt, Heel veel succes met het herschrijven, en welkom! :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De nachtmerrie van een auteur ze kruipen onder de deur krijsende bladen papier ooit gaven ze hem zoveel plezier hoe ze nu stil te krijgen misschien kan hij dreigen wild slaat hij om zich heen ze hangen aan zijn been en bijten in zijn voet ‘Schrijf door! Maak ons verhaal goed!’ Welkom!