Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Livanjo meldt zich

Hoi schrijflustigen, Regelmatig heb ik, al surfend over dit forum, jullie adviezen opgezocht en meegenomen in mijn schrijfproces. Graag wil ik de passieve rol nu inruilen voor een actieve. Schrijven is voor mij een oude én nieuwe passie. Op de basisschool begon ik enthousiast aan mijn eerste MS. Ik wist het zeker: ik wilde schrijfster worden! Maar dit was volgens mijn conservatieve mededorpelingen een leuke bezigheid, maar geen echt beroep. Ik koos voor ‘serieuzere’ opleidingen en mijn schrijfsels beperkten zich tot opstellen voor school en persberichten voor verenigingen. Mijn ambities waren behoorlijk verschrompeld toen vorig jaar - uit onverwachte hoek - ineens een nieuwe impuls kwam. Ik had een gedicht geschreven voor de website van ons bedrijf. Hierop kreeg ik enthousiaste reacties en het werd geplaatst in een vakblad. Dit zette me aan het denken. Aangezien ons bedrijf een soort winterstop kent, en geraniums me niet dermate intrigeren, dat ik er de hele winter achter wil zitten, besloot ik mijn oude hobby weer op te pakken. De makelaarsopleiding waaraan ik inmiddels begonnen was om de saaie wintermaanden door te komen, werd gedegradeerd tot een soort alibi. Niemand in mijn omgeving - behalve één goede vriendin - weet dat ik tussen het studeren door aan mijn MS werk. Opmerkingen als 'iedereen schrijft tegenwoordig een boek' heb ik té vaak gehoord om er onbevangen mee naar buiten te treden en verder ben ik best onzeker over mijn schrijfsels. Ach, eigenlijk is het best leuk om een geheime missie te hebben ;-) Ik begon aan een roman, maar liep al snel vast op zaken als perspectief en de opzet van het verhaal. Daarom besloot ik via deze site enkele cursussen te volgen. Gaandeweg het proces transformeerde het verhaal van roman naar thriller. Het verhaal is nu in grote lijnen geschreven en ik heb het even weggelegd. Na het seizoen ga ik het weer oppakken. Hier en daar moet het worden aangevuld met details. Het is (in tegenstelling tot dit introductiepraatje :o) nog te kort van stof... Ik wens iedereen hier veel inspiratie en schrijfplezier en hoop dat ik iets bij kan dragen aan dit forum.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een romantische thriller of een enge roman in huis wordt het steeds stiller bijna niemand weet ervan geraniums sterven op de vensterbank het manuscript ligt te ontdooien voor het verdrijven van de stank zal ze een raampje moeten opengooien Welkom!